AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #1 Skrevet 19. januar 2020 Jeg kunne tenke meg en oljekaraffel, noe som denne fra Eva Solo, men de er jo i klart glass og oljen skal vel helst skjermes for lys. Det burde vel gå fint likevel hvis jeg oppbevarer den i et skap? Og hvor lufttett er egentlig en sånn? Anonymkode: 611bb...fe2
Leo Skrevet 19. januar 2020 #2 Skrevet 19. januar 2020 Jeg kan i hvert fall anbefale denne karaffelen fremfor mange andre for det blir faktisk ikke noe søl. Både korken på helletuten og proppen som settes i flasken er dessuten i gummi/silikon så de slutter helt tett om åpningen på tuten og i flasken. Den oljen jeg bruker mest av selges på klare glassflasker så da regner jeg med at den kan oppbevares på klare flasker også. Imidlertid er det vel ingen oljer som har godt av å stå på kjøkkenbenken i varme og sollys i månedsvis, så det kan sikkert være greit å bare fylle på det man bruker i en forholdsvis begrenset periode og oppbevare resten et annet sted. 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #3 Skrevet 1. februar 2020 På 19.1.2020 den 13.02, AnonymBruker skrev: Jeg kunne tenke meg en oljekaraffel, noe som denne fra Eva Solo, men de er jo i klart glass og oljen skal vel helst skjermes for lys. Det burde vel gå fint likevel hvis jeg oppbevarer den i et skap? Og hvor lufttett er egentlig en sånn? Anonymkode: 611bb...fe2 Og jeg regner med det går fint å bruke denne til oppbevaring av olje selv om eva solo omtaler den som dressingshaker?😊 den store kaller de oljeflaske, men den blir litt stor for mitt bruk Anonymkode: 611bb...fe2
Leo Skrevet 1. februar 2020 #4 Skrevet 1. februar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Og jeg regner med det går fint å bruke denne til oppbevaring av olje selv om eva solo omtaler den som dressingshaker?😊 den store kaller de oljeflaske, men den blir litt stor for mitt bruk Anonymkode: 611bb...fe2 Det er strengt tatt bare størrelsen som er forskjellig, så det er ikke noe problem!
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #5 Skrevet 11. mars 2020 Jeg har kjøpt denne på 0,25l men det kommer jo så mye på én gang når man heller😅 er det på samme måte med den store oljeflasken? Den har vel litt rettere vegger hvis det har noe å si Anonymkode: 611bb...fe2
Leo Skrevet 11. mars 2020 #6 Skrevet 11. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kjøpt denne på 0,25l men det kommer jo så mye på én gang når man heller😅 er det på samme måte med den store oljeflasken? Den har vel litt rettere vegger hvis det har noe å si Anonymkode: 611bb...fe2 Rart. Jeg har som sagt den store og kan fint hele ut en og en dråpe hvis det er behov for det. Men det kan godt være som du sier at oljen renner fortere ut av den lille flasken fordi den er mer buet innvendig. Nå kan det jo være at det handler litt om teknikk også og at du etter hvert lærer deg akkurat hvor mye du skal helle på flasken for å få ut passelig mengde. Det er jo slik med alle oljeflasker etc. for jeg antar at du ikke bare snur den opp ned og "lar det stå til".
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #7 Skrevet 11. mars 2020 3 minutter siden, Leo skrev: Rart. Jeg har som sagt den store og kan fint hele ut en og en dråpe hvis det er behov for det. Men det kan godt være som du sier at oljen renner fortere ut av den lille flasken fordi den er mer buet innvendig. Nå kan det jo være at det handler litt om teknikk også og at du etter hvert lærer deg akkurat hvor mye du skal helle på flasken for å få ut passelig mengde. Det er jo slik med alle oljeflasker etc. for jeg antar at du ikke bare snur den opp ned og "lar det stå til". Ja det har sikkert med at den er så buet😁 for jeg fylte bare litt olje i siden jeg ikke vil oppbevare den så lenge på klart glass. Kanskje jeg får vurdere å skaffe den store også😁 men hvordan er den å sette i oppvaskmaskinen? Den er vel ganske høy? Og velter kanskje? Anonymkode: 611bb...fe2
Leo Skrevet 11. mars 2020 #8 Skrevet 11. mars 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det har sikkert med at den er så buet😁 for jeg fylte bare litt olje i siden jeg ikke vil oppbevare den så lenge på klart glass. Kanskje jeg får vurdere å skaffe den store også😁 men hvordan er den å sette i oppvaskmaskinen? Den er vel ganske høy? Og velter kanskje? Anonymkode: 611bb...fe2 Jeg har en "dings" i oppvaskmaskinen som flasker etc. kan tres ned på og dermed stå/henge stødig, men hvis jeg ikke hadde hatt det ville jeg nok ha vasket selve flasken for hånd. Den er, som du sier, ganske høy og går ikke sammen med glass. Evt. blir den liggende og da blir den jo ikke ren inni uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå