Gå til innhold

Når pappa bare er opptatt av nye dama

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min pappa er samboer med ny dame. Hun har 4 barn og 3 barnebarn. Ingen av barna bor hjemme lenger.

De har vært sammen i 2 år og de trives kok bra sammen.

Det er bare noen problemer broren min ig jeg reagerer på. Hvis vi ber pappa om hjelp til noe, så må han alltid høre om det passer for dama og hennes barn.

Pappa skryter selv av å ha hjulpet hennes barn med absolutt alt det er mulig å hjelpe til med, men vi - barna hans må ta til takke med hjelp når han har tid. Noe han sjelden har.

En sjelden gang i blandt kan vi ha en time sammen alene med pappa. Da snakket vi om ting som samboer ikke behøver å vite. Selv på den lille timen så dreier samtalen seg over på henne og hennes familie igjen.

Om jeg for eksempel sier at jeg kjøpte meg gule votter i går, så kommer for samtalen over på at enten samboer eller noen i hennes slekt også har ett plagg som er gult.

Jeg og broren min orker snart ikke mer med pappa. Vi føler oss litt barnslige, men Samtisig så er det vel lov å føle at vi ikke er verdt så mye som denne dama ig familien hennes.

Tips og råd mottas med takk til 22 og 24 år gamle personer.

Anonymkode: 03542...cc2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor snakker dere ikke med han om det? Han tenker sikkert ikke over det, i sin iver etter å please hennes familie. Han trenger å vite hvordan det oppleves for dere!

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes dere skal være litt overbærende med pappaen din. Han har det tydeligvis bra. Det er lett for alle parter og henge seg opp i bagateller. Selv om han sier han har hjulpet stebarna med mange ting, betyr det nok ikke at han har gjort så veldig mye som dere tror.
Dessuten her har vi felles barn, og vi gjør fremdeles ikke avtaler uten at vi har rådført hos med den andre. Jeg tror det er ganske vanlig.
Jeg forstår at dere føler dere litt på utsiden, og det høres ut som om dere ikke har et spesielt godt forhold til stemor og hennes familie. Kanskje veien er å prøve å bli bedre kjent med dem. Jeg synes det er så leit hvis voksne barn skal kutte ut sin far når han får nye familie. Han sier jo ikke nei, han sier bare at han vil snakke med kjæresten sin for å unngå at ting kræsjer. Unn ham dette hvis han har det bra, og prøv å vær på tilbudssiden.

Anonymkode: f3a21...5ef

Skrevet

For meg høres det kanskje mest ut som han er redd dere ikke liker henne og prøver derfor å dreie samtalen over på henne for å vise hvor mye dere tross alt har til felles, "jaja, tenke seg, dere har begge gule votter, dette må bare gå bra!". Selvom dette er en strategi som ville muligens vært litt mer naturlig hvis dere var 5 og 7 år!

Dette med barna hennes er kanskje for å vise at han føler seg gjensidig inkludert der og håper på det samme med dere og sin kjæreste? At han ønsker at dere skal bli kjent med henne og inkludere henne? 

Jeg ville vært litt klar på at selvom dere ønsker alenetid i blandt, så misliker dere ikke henne så han kan slappe litt av - evt hvis dere er ikke så begeistret for henne, bare si at dere unner ham å være lykkelig men at dere synes også det er koselig å ha litt alenetid innimellom. 

• Liker 1
Skrevet

Opplevd det samme. Gjennom 3 år hadde vi ikke kontakt fordi kun henne og hennes som gjaldt. Etter hvert kom han seg heldigvis ut av bobla. Hun behandlet meg og mine søsken som søppel i alle disse tidene. Etter hvert begynte hun å behandle pappa sånn og, så heldigvis ble det slutt. Nå er alt tilbake til normalen. 

Anonymkode: 8fcfd...711

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...