Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det en klokke (slike som man kan ringe med) som ikke kan spores og hackes? Uten GPS, er det kanskje jeg prøver å si. Har lite peiling på dette. 

Vurderer også en billig og enkel Nokia uten nett. 

Hva anbefaler dere? Hun er 7 år. Skal bare kunne ringe og sende SMS.

Skrevet

En Nokia uten nett er vel det greieste om hun ikke skal ha en telefon hun kan spille på osv.. 

Skrevet

Altså, tror problemet med hacking og sporing er ganske så lite (omtrent ikke-eksisterende).

Det som er fordelen med klokke er jo at den sitter fast og hun ikke mister den. Hvis du skal kjøpe telefon i stedet - sørg for at kjøpe en billig variant for den blir garantert borte.

Telefoner kan vel i ytterste konsekvens også spores enten via nummeret eller via mobilmaster.

Anonymkode: fc12b...9b3

Skrevet

En annen fordel med klokkene er at du selv kan Sture hvem hun kan ringe til og hvem som kan ringe henne, og den kan programmeres til eksempelvis sikre soner og lydløs i skoletiden.

Anonymkode: fc12b...9b3

• Liker 1
Skrevet

Hvilken klokke anbefaler dere? Hadde håpet å komme unna med en 500-lapp.

Skrevet
4 minutter siden, Irja skrev:

Hvilken klokke anbefaler dere? Hadde håpet å komme unna med en 500-lapp.

Det har vært noen saker hvor klokker har blitt hacket, og dette har vært de litt billigere utgavene om jeg ikke husker helt feil. Xplora klokken har ikke blitt hacket, men den koster mer enn 500,-..

Skrevet

Vi hadde tenkt å kjøpe klokke til vår seksåring til jul siden hun noen ganger vil gå til venner på vei fra skolen. Jeg tenkte at innkjøpsprisen ikke var så nøye, men da det var 150 kr per mnd, droppet vi det. Telefon er vanskeligere å ha tilgjengelig, men for noen funker det nok. Jeg har ikke undersøkt så mye rundt klokker, men vil anbefale noe med kontantkort om du ikke har ubegrenset med penger. 

Anonymkode: 2ef3c...37b

Skrevet

Min 7 åring har en gammel telefon, riktignok smarttelefon, men jeg må godkjenne alt av apper, og den brukes til lydbok og ringing. 

Den telefonen blir ikke rotet bort. Den ligger hjemme når barnet kommer hjem fra skole/sfo, og ved behov (veldig, veldig sjeldent) blir den med i bunnen av sekken. 

I telefonen har vi Ice for barn, da kan barnet kommunisere med 3 utvalgte telefonnummer. Abonnementet er gratis!

Vi prøvde xplora først, vet ikke om vi var veldig uheldig, men klokka mistet plutselig nettverk og da fikk man verken ringt til eller fra. Jeg syntes det var dumt at det var GPS også, ungen og vi voksne blir mye mer selvstendig uten at en telefon er med overalt. Når man kan overvåke med gps føler man plutselig et falskt behov for å overvåke. Det er ikke sunt tror jeg. 

Anonymkode: 5b0d6...89b

Skrevet

Vi har xplora til vår 7-åring. Synes det funker veldig bra. Ungen får gå litt mer fritt og øve opp selvstendighet. Bruker ikke GPS for å sjekke hvor ungen er om det ikke er noe spesielt, på vanlige hverdager sjekker jeg ikke. Så ikke enig i at man får kunstig behov for å overvåke.

Anonymkode: 9f2e0...00a

Skrevet
10 hours ago, Minlillesky said:

En Nokia uten nett er vel det greieste om hun ikke skal ha en telefon hun kan spille på osv.. 

Støtter denne om hun er av typen som klarer å ta vare på ting. Sønnen min har klokke, for han hadde glemt igjen hodet sitt om det ikke satt fast. 😛 Kjøpte en på ebay til 150,-, den kan sikkert spores, men jeg ser ikke helt hvorfor noen skulle ha interesse av å spore akkurat ham. Det kryr av barn i gatene her, så det er bare å plukke liksom...

Men uansett, om hun kan ta vare på en telefon så er det enklere og har som regel bedre batterikapasitet. Klokka går tom for batteri ganske fort.

Anonymkode: 4a459...94a

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Støtter denne om hun er av typen som klarer å ta vare på ting. Sønnen min har klokke, for han hadde glemt igjen hodet sitt om det ikke satt fast. 😛 Kjøpte en på ebay til 150,-, den kan sikkert spores, men jeg ser ikke helt hvorfor noen skulle ha interesse av å spore akkurat ham. Det kryr av barn i gatene her, så det er bare å plukke liksom...

Men uansett, om hun kan ta vare på en telefon så er det enklere og har som regel bedre batterikapasitet. Klokka går tom for batteri ganske fort.

Anonymkode: 4a459...94a

Absolutt. Alle barn er forskjellige. For noen er klokke bedre enn vanlig telefon. Min datter har en telefon hun kan spille, sende meldinger, ringe, være på nett osv. En touch telefon. Vi har noe som heter family link. En app som lastes ned på barnets og foreldrenes telefon. Laster hun ned spill får jeg beskjed. Jeg må godkjenne alt hun laster ned. Jeg kan også følge med på hvor hun befinner seg og hva hun gjør på telefonen. Jeg kan låse telefonen fra min telefon. Og velge "leggetid" der telefonen låses automatisk, for eksempel fra 20.00 til 08.00. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...