Gjest ??????? Skrevet 4. juni 2005 #1 Skrevet 4. juni 2005 ...............Hei................. Jeg lurte på en ting. Går nå på levaxin mot lavt stoffskiftet og har gått opp mange kilo. Går man ned hvis man tar mere levaxin? Større styrke enn det legen skrev som dose? Får man for høyt stoffskifte da og går ned? Er det farlig å gå ned med levaxin? Hva skjer med kroppen?
Nella Skrevet 4. juni 2005 #2 Skrevet 4. juni 2005 Du må ikke ta større dose enn legen har foreskrevet deg. Det er en grunn til at de er på resept og at du har fått akkurat den dosen du har fått. Du vil ikke gå mer ned av det heller. Vet det er vanskligere med vekta når man sliter med stoffskiftet, men for å gå ned i vekt må man innta mindre enn man bruker pr dag. Så sunt kosthold og trening er nok det eneste som får deg ned i vekt igjen. Overdose og forgiftning kan føre til avmagring ja i følge felleskatalogen.no, men ikke sikkert det gjør det. Andre bivirkninger av overdose er søvnløshet, hjerteinfarkt, forstyrrelser i hjertet, nervøsitet, svetting, nedsatt varmetoleranse, hodepine, diare, tremor (har med skjelvinger å gjøre tror jeg), Palpitasjoner (følelse av at hjertet slår hardt og uregelmessig), akykardi (hjertet slår hurtig). Som du ser. Levaxin er ikke et slankemiddel og kan påføre MYE skade på kroppen. Så hold deg til dosen legen har gitt deg! Søk heller litt rundt på slanking og lavt stoffskifte og finn info og gjør det den rette måten. Mange har klart det.
Gjest gjeste på besøk Skrevet 5. juni 2005 #3 Skrevet 5. juni 2005 Du må ikke ta større dose enn legen har foreskrevet deg. Det er en grunn til at de er på resept og at du har fått akkurat den dosen du har fått. Du vil ikke gå mer ned av det heller. Vet det er vanskligere med vekta når man sliter med stoffskiftet, men for å gå ned i vekt må man innta mindre enn man bruker pr dag. Så sunt kosthold og trening er nok det eneste som får deg ned i vekt igjen. Overdose og forgiftning kan føre til avmagring ja i følge felleskatalogen.no, men ikke sikkert det gjør det. Andre bivirkninger av overdose er søvnløshet, hjerteinfarkt, forstyrrelser i hjertet, nervøsitet, svetting, nedsatt varmetoleranse, hodepine, diare, tremor (har med skjelvinger å gjøre tror jeg), Palpitasjoner (følelse av at hjertet slår hardt og uregelmessig), akykardi (hjertet slår hurtig). Som du ser. Levaxin er ikke et slankemiddel og kan påføre MYE skade på kroppen. Så hold deg til dosen legen har gitt deg! Søk heller litt rundt på slanking og lavt stoffskifte og finn info og gjør det den rette måten. Mange har klart det. må bare si meg helt enig!! bruk det ikke som slankemiddel! Jeg fikk selv overdose symptomer/gikk på for høy dose og så syk har jeg aldri følt meg. Klarte nesten ikke å stå oppreist .
Gjest synseren Skrevet 5. juni 2005 #4 Skrevet 5. juni 2005 Viktig å ta den dosen legen har foreskrevet. Farlig å "eksperimentere" på egenhånd. Hvis du vil ned i vekt, er sunt kosthold sammen med trim den beste metoden.
Gjest Bittai Skrevet 27. februar 2012 #5 Skrevet 27. februar 2012 Jeg har litt for høy dose nå, og skal trappe ned. Min sjkoldbruskkjertel jobber ugjevnt, derfor kan dette skje med meg innimellom, og derfor må jeg til gjevnlige kontroller. jeg kan underskrive på at du absolutt ikke går ned i vekt av den grunn.. Jeg orker ikke å trene fordi jeg er så sliten, sover lite (4-5timer) og det synes.. er svart under øynene, har lettere kramper i lår og delvis legger hele tiden. Det kjennes som om hjertet plutselig banker hardt og uregelmessig.. Det at jeg føler meg sliten hele tiden, gjør at kroppen krever mer energi, dvs mer mat.. juksemaker ;-) Jeg orker jo ikke å bruke en kalori. Så dropp den tanken.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #6 Skrevet 27. februar 2012 Mulig jeg har misforstått, men du har (har hatt) lavt stoffskifte og går nå på levaxin så du skal få et normalt stoffskifte. Men det er jo når man har lavt stoffskifte man lettere legger på seg, så for deg som nå er på et normalt nivå så skal det være lettere å gå ned i vekt med kosthold og trening?
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #7 Skrevet 27. februar 2012 Det er en overdreven tro på at stoffskifte og vekt henger sammen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå