Gå til innhold

Vannkopper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Min sønn på 15 mnd fikk i forrige uke høy feber med påfølgende blemmer /prikker på kroppen. Jeg var nøye med å pensle på hvitvask siden de kom. Siden onsdag har gutten hatt god allmenntilstand men dårlig matlyst. Matlysten har nå kommet seg sammen med energien, er i all formodning frisk. Men så er det disse blemmene.. Han har aldri gitt noe uttrykk for at de klør, og jeg har ikke lagt noe særlig merke til at de væsker, men det ser ut som at de største har gått hull på. Han hadde noen store på armer og ben, samt en del små. Har hatt mest på armer,, hender, ben og føtter, samt et par i ansiktet, noen på øret og 2 på ryggen, ikke vært hardest rammet. 

Så jeg lurer på, om det kan gå ukesvis før blemmene liksom skal væske og da etterhvert tørke ut? Hvor lenge må jeg ha han hjemme fra barnehagen? Legger ved noen bilder, de på hendene har jeg ikke smurt med hvitvask. 

IMG_20200119_064723.jpg

IMG_20200119_064642.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på det ikke er munn-fot-hånd syke? Siden han hadde noen store blemmer og noen snø, og virker alm det er mest på hender og føtter?

Anonymkode: 2e6ee...4da

Skrevet

Våre tre barn var helt friske da de hadde vannkopper. Ingen feber, ingen kløe, ingen nedsatt matlyst.  

Hvert barn var hjemme 10 dager, og da ingen av dem fikk det samtidig, men rett etter hverandre, endte vi med å være hjemme hele oktober. 

Vi ordnet oss med halve dager med hjemmekontor, besteforeldre som kunne ta litt hjemmekontor og alt vi hadde igjen av sykt-barn-dager. 

Det var koselige dager hjemme da  mye oppmerksomhet til det friske karantenebarnet. Mye turer i skogen osv. 

Ei venninne av meg dro på telttur med ungene sine ei uke da de fikk det. (Hennes barn var også friske). De hadde det topp, og ble jo egentlig bare en ekstra ferie. 

Anonymkode: a6ef4...135

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på det ikke er munn-fot-hånd syke? Siden han hadde noen store blemmer og noen snø, og virker alm det er mest på hender og føtter?

Anonymkode: 2e6ee...4da

Jeg har tenkt tanken ja, men han har ingen blemmer inni munnen, så konkluderte bare med vannkopper, det er naturligvis ikke helt sikkert at det er det.. 

Skrevet
2 minutter siden, Blingblingtahei skrev:

Jeg har tenkt tanken ja, men han har ingen blemmer inni munnen, så konkluderte bare med vannkopper, det er naturligvis ikke helt sikkert at det er det.. 

Min unge fikk ingen blemmer overhodet da hun hadde munn, hånd og fotsyken, faktisk. Det er visst normalt.

Anonymkode: f8b89...9d8

Skrevet

Hm men hvor lenge bør de være hjemme fra barnehagen da? Det gjelder vel fortsatt til blemmene tørker inn? Har spurt barnehagen om det er gått noe vannkopper I det siste, de mente det ikke var det men vet ikke hvor han ellers skulle ha fått det.. Nei syntes det er vanskelig å avgjøre selv, spesielt når de ikke væsker.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...