AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #1 Skrevet 18. januar 2020 Jeg har aldri sett makan til fordommer, skråblikk, fasade og det å highe etter å være perfekt eller å holde et perfekt maske for å unngå å få barnevernet på strupen. For la oss være ærlige, ingen av oss er det, vi alle sliter med vårt, selv om vi har barn, selv om vi er foreldre og selv om vi har ett ansvar for disse barna. Vi som foreldre må oppfylle noen krav før vi velger å presse ut unger til denne verdenen, vi skal helst være nogenlunde oppegående, vi skal sette barnets behov først, ikke være voldelige eller psykisk ustabile, møte barna der de er og ha nogenlunde ok økonomi og bosituasjon. Men situasjonen i dagens Norge er helt nazi. Folk tør ikke å prompe for å ikke bli meldt til barnevernet. Du er en dårlig mor hvis: du gir barnet matglass, du gir plantebasert, for mye kjøtt, for lite kjøtt, mye brødskiver og lite varmmat, du leser en uredigert versjon av Albert Åberg til ungen, for fy fy, det kan man ikke, der senser vi mye av gammel oppdragelsesstil. Ipad er fyfy, kun innenfor husets fire vegger, men så fort vi skal besøke mammas venninne er den gjemt bort. Du skal også på liv og død amme, selvfølgelig skal du det, selv om du ammer deg til blods, ellers får du ammepolitiet på strupen. Du skal heller ikke amme mer enn noen mnd, da er du ekkel. Du skal helst arve klær til ungene dine, gjenbruk er det som gjelder, gjerne i fargene sennepsgul og mørkegrønt for fy fasan, rosa og blått er så kleint og forbruk er like ille som å banne i kirken. Men gjenbruk er likevel kjedelig i lengden, du må også kjøpe nytt, det er jo tross alt første/siste barnet, ikke vær gjerrig. Har du bannet foran ungen din, fyfy, hva slags forelder er du, men hva med deg som kun er så pedagogisk hele tiden, er du så perfekt eller, har du aldri dårlige dager? Du kan ikke ha dårlige dager, det kan påvirke barnet ditt, er du psykisk syk? Hvordan skal du ta deg av ungen? Er du alltid glad? Jeg tror du bare later som og er broke innerst inne. Jeg blir helt matt av dagens Norge og har til gode å se noen avslappa foreldre. Hvorfor er det så mye press om å være så jækla perfekt og politisk korrekt hele tiden. Er ikke det slitsomt? Er ikke det slitsomt å gå rundt å frykte barnevernet hele tiden? Trådene her tar helt av. Slapp av, ingen er perfekte. Anonymkode: 9f7d3...9e2 7
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #2 Skrevet 18. januar 2020 Jeg vet ikke jeg, føler ikke jeg lever helt i samme Norge som deg da i så fall. For all del, mamma politiet finnes, men det er mest synlig i ulike kommentarfelt og her inne på KG synes jeg. Her inne kan det bli ekstremt. Har du virkelig til gode å se avslappede foreldre? Hvem omgåes du? Har selv 2 barn og kjenner meg ikke igjen, heldigvis. Anonymkode: 15663...b24 5
Heisenberg Skrevet 18. januar 2020 #3 Skrevet 18. januar 2020 Du må revurdere omgangskretsen din TS for det du lister opp kjenner jeg meg ikke igjen i. Og ikke en eneste av mine venner med barn er slik du beskriver. 2
Gjest Albbas Skrevet 19. januar 2020 #4 Skrevet 19. januar 2020 Hvor finner du dette mammapolitiet da? Har aldri møtt sånne mennesker som du beskriver.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #5 Skrevet 19. januar 2020 Hva slags folk henger du med? 😳 Kjenner meg overhode ikke igjen. Anonymkode: 9564a...d03 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #6 Skrevet 19. januar 2020 Slutt å tro at KG er verden. Dette er ikke virkeligheten. Anonymkode: 3f66e...b5e 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #7 Skrevet 19. januar 2020 Det er sant det TS beskriver. Jeg var nær ved å bli melt til barnevernet på helsestasjonen med 2-åringen min. Ble istedet tvangssendt på COS-kurs. Han hadde et sinneanfall på 2-årskontrollen og helsesøsteren var en streng type i 60-årene. Hun tolket nok mye rart og trodde vel at samspillet og tilknytningen mellom meg og barnet ikke var helt optimal. Anonymkode: 9bf21...cbf 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå