Gå til innhold

Når legger du deg om kvelden, og når står du opp?

Gjest Violetta

Anbefalte innlegg

Gjest Violetta

Jeg er helt håpløs. Utsetter og utsetter å legge meg, med resultat at jeg er i konstant manko på søvn. Jeg vet jeg burde legge meg i ellevetiden på hverdager, men klokken blir ofte over ett før jeg legger meg... Jeg skal opp kl 0630, og det blir alt for lite søvn for meg. I helgene er det jo ikke fullt så nøye, men da strekker jeg det enda lenger, så det blir ikke noe bedre da heller.

Når legger du deg, og når står du opp?

Finnes det flere som er like håpløse som meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Spacegirl

Jeg kommer meg aldri i seng om kvelden. Skal bare ditten og skal bare datten hele tida. Legger meg tidligst kl. 12, men ofte blir klokka 2-3 før jeg kommer meg i seng. Står opp i 10-11 tida. Men snart begynner jeg å jobbe, så da er jeg helt nødt til å gjøre noe med døgnrytmen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Jeg er i utganspunktet et B-menneske, men jobb, unger og mann tvinger meg inn i A-menneskenes umenneskelige dagsrytme. Står opp sju (burde ha stått opp en halv time før...), og legger meg i ettida, kanskje seinere.

I helgene ligger jeg så lenge jeg kan. :)

Gleder meg til å bli pensjonist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darcy

Jeg står opp kl 06 i ukene, og da legger jeg meg aldri senere enn 23, helst før.

I helgene varierer leggetidene veldig, men jeg pleier stå opp i 9 tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger meg sjelden før klokka er 01:00 og står opp ca klokka 07:15

Målet mitt er alltid å komme meg i seng før midnatt, men det blir aldri sånn. Får nok ikke nok søvn, men det går merkelig nok greit.

I helgene sover jeg kanskje litt mer, men det blir omtrent det samme. Ofte kommer jeg meg tidligere til sengs enn midt i uka og våkner ved 9-tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er typisk B-menneske. Jeg legger meg alt i fra 02 til 04. Av og til legger jeg meg senere. Og så pleier jeg å stå opp i 11 tiden. Har en jobb der jeg som oftest jobber om ettermiddagen. Og det passer meg utmerket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Formosiss

Kan legge meg omtrent når jeg vil, og stå opp når jeg vil. Har som regel at jeg skal opp klokken 09.00 uansett hvor sent jeg legger meg, men nå i det siste har det sklidd litt ut. Prøver å få det på rett kjør igjen, da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Legger meg ofte i 1-2 tiden på natten, men sovner ikke før minst en time etter. På hverdagene må jeg opp halv 7, så må alt for ofte ta noen timer med søvn på ettermiddagen... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utprget b-menneske, så jeg legger meg skjelden før 02.00 og står opp sånn i ni-ti tiden. Det er perfekt for min døgnrytme! Heldigvis klaffer det med jobb. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger meg som regel rundt 24 og står opp rundt 8. Det må vel justeres litt når studietilværelsen er over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er et typisk a-menneske. Legger meg i 11-tida om kveldene, kanskje litt tidligere på vinteren og senere på sommeren. I helgene legger jeg meg noe senere. Står opp i 6-7 tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sleepwalker

Tror jeg er i samme båt som deg der ja!

Skulle egentlig lagt meg i 11tiden på hverdager, men klokken blir gjerne 12-01 før jeg kommer meg under dynen. Må stå opp senest 06:30, og er jeg trøtt på ettermiddagen sover jeg gjerne 1-2-3timer. I helgene ligger sklir det enda mer ut, sover gjerne fra 03 tiden til 2-3 tiden på ettermiddagen. Blir litt pes å snu døgnet igjen etter en helg, så den store knekken kommer stort sett på tirsdager, men det er jo en drittdag uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Kommer an på. Kan legge meg alt fra 10-11 til 03-04, men våkner alltid rundt 7-8 uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hverdager når jeg må opp tidlig legger jeg meg rundt midnatt og står opp 7 (jeg trenger 10 timer søvn, så jeg går med underskudd på søvn). I helger og når jeg har fri legger jeg meg rundt 1-2 og står opp når jeg våkner, som oftest rundt 11-12 (bortsett fra i dag, hvor pusen vekket oss). Jeg er B-menneske og får ikke sove om jeg legger meg for tidlig, og trenger mye søvn. Slitsomt til tider, men sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjesta

Jeg legger meg rundt 23-tiden og står opp kl. 6. En dag i uke må jeg opp 5.30.

Nå som det er slutt på forelesninger så er jeg oppe kl. 7 da jeg har barn som må opp og på skolen.

I helgene blir det gjerne midnatt før jeg finner senga og jeg står opp ved 9-10 tiden.

(Når jeg snakker om å stå opp så er det da vekkerklokka ringer, men jeg bruker ofte en halv time på å komme meg ut av senga)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger meg rundt midnatt og står opp 6:30. Det går greit i den lyse årstida, men er tungt på vinteren, gitt! Men det er ikke mulig å komme seg i seng tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_

Før, så hadde jeg en periode hvor jeg var oppe hele natten. Altså, jeg var jo uten jobb, så da la jeg meg gjerne 05, og sto opp klokken 17 igjen. :o

Nå har jeg heldigvis fått ordnet opp i døgnrytmen og legger meg ved 00-01 tiden, og står opp når jeg skal på jobb. Og, hvis jeg har fri sover jeg ikke noe særlig lenger enn 11 eller noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er b-menneske, så langt som jeg kan.

På skoledager legger jeg meg rundt 00.00, pluss minus, og står opp 7:10.

På fridager er jeg oppe til 02-03 eller lenger, og sover til rundt 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...