Gjest OsloGi99 Skrevet 18. januar 2020 #1 Del Skrevet 18. januar 2020 Som ganske overvektig så opplever jeg at vekten min sjelden er et tema, med mindre jeg selv tar det opp. Er det andre som opplever det slik? Jeg er ung kvinne, og omgås mange, men opplever sjelden at folk tar opp temaet overvekt / fedme med meg, selv om jeg er, tross alt, langt større enn de fleste generelt sett. Jeg lurer på om det er slik at folk vegrer seg for å ta det opp? Eller om jeg selv vitser om det, så blir folk nesten ukomfortabel? Jeg har etter mange år akesptert meg som jeg er og funnet trivsel med kroppen min. JA, på sikt må jeg nok slanke meg, men samtidig er det ikke noe hast føler jeg. Jeg skulle gjerne snakket med andre i samme situasjon, og da helst jenter. PS: Er du feeder eller noe sånt, dropp det. Det er ikke det jeg vil snakke om her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 18. januar 2020 #2 Del Skrevet 18. januar 2020 Er det ikke litt rart å ta det opp da? Folk pleier jo normalt ikke å snakke så mye om kroppsfasongen sin. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest OsloGi99 Skrevet 18. januar 2020 #3 Del Skrevet 18. januar 2020 47 minutter siden, Okapi skrev: Er det ikke litt rart å ta det opp da? Folk pleier jo normalt ikke å snakke så mye om kroppsfasongen sin. Kanskje? Men jeg trenger å snakke litt med noen i samme båt, så litt derfor jeg posta her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuppeluri Skrevet 18. januar 2020 #4 Del Skrevet 18. januar 2020 Jeg vil helt ærlig at folk IKKE skal snakke om vekta mi om det kan unngås. Vil at folk skal snakke til meg som om jeg er en hvilken som helst annen person, og ikke bare den "feite jenta". Jeg har ikke noe i mot at folk snakker om overvekt og sånt i rundt meg, noe som skjer av å til, men vil helst ikke ha det rettet mot meg. På samme måte som en veninne av meg ikke vil ha anoreksi prat rettet mot henne. Hvorfor i utgangspunktet vil du at folk skal snakke om vekten din? Er ikke noe mer spesielt å være feit enn å være "slank, tynn". Hilsen ei med BMI på over 40 og er dritlei av fatshaming 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 18. januar 2020 #5 Del Skrevet 18. januar 2020 Nesten alle har jo noen kg for mye så det blir litt å skyte seg selv i beinet om man sier noe negativt om overvekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest OsloGi99 Skrevet 18. januar 2020 #6 Del Skrevet 18. januar 2020 1 minutt siden, Tuppeluri skrev: Hvorfor i utgangspunktet vil du at folk skal snakke om vekten din? Er ikke noe mer spesielt å være feit enn å være "slank, tynn". Men de trenger ikke unngå temaet heller. Spesielt de nærmeste vennene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå