AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #1 Skrevet 18. januar 2020 Vi har bestemt oss for at når lille kommer skal vi gå for en bedside crib den første perioden. Vi har et relativt lite soverom, og får ikke plass til vanlig sprinkelseng inne på vårt soverom, så derfor ønsker vi dette. Det er jo umulig å si hvilken soveløsning vi faktisk går for når ungen er her - om det blir samsoving og ungen klistret på puppen, eller om den tidlig er klar for eget rom - så dette får vi jo bare se an. En fordel jeg ser ved bed side crib er at om ungen da ender opp med å ligge i senga, så har den en ekstra "kant" og vil derfor ikke kunne ramle ut. Vi har ganske høy seng, så jeg ville vært bekymret for det hvis ikke. Nå er spørsmålet - hvilken bør vi gå for? Jeg synes egentlig de i stoff fra Chicco next2me virker utrolig praktiske, særlig fordi de lett kan brukes som reiseseng også. Men vil ikke disse ha en risiko for krybbedød? Det står lite om dette på nett, men jeg kan liksom ikke se for meg at det er helt bra om baby ruller inn mot kanten når det er tre sider med stoff? I tillegg kan det kanskje bli veldig varmt oppi der? Noen som har erfart lignende? Evt. må vi jo ta en av de variantene med sprinkler, men der er markedet litt større igjen og vi er litt mer lost. Vil i såfall ha en som kan festes til senga vår og ikke bare stilles inntil med hjul. Noen tips? Anonymkode: 6cd0a...45f
Gjest Kerrs Pink Skrevet 18. januar 2020 #2 Skrevet 18. januar 2020 Jeg har Babybay bedside, den er veldig grei! Kan festes til senga og justeres på høyden. I tillegg kan en velge åpen løsning eller lukket seng. Ang reiseseng kan du jo i starten bare bruke bagen fra vogna hvis du har det?
boblevann Skrevet 18. januar 2020 #3 Skrevet 18. januar 2020 Jeg vil jo tro at en slik seng gir samme økte risiko for krybbedød som sengekanter gjør, prinsippet med myke kanter mot nesa? Vi har en bedside crib fra Troll med sprinkler, den er dum Lille setter hendene fast mellom sprinklene, og den er veldig luftig og åpen så jeg tror han syns det virker stort og kaldt oppi der. Nå har vi endt med samsoving, men skulle jeg valgt igjen ville jeg valgt en sånn med «netting» rundt hele!
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #4 Skrevet 18. januar 2020 Veldig fornøyd med Chicco sin. Blir ikke varmt oppi, den er såpass grunn og ikke så dyp som sprinkelsengene. Ikke hatt noe problem med at baby ligger for tett til kantene. Anonymkode: d6198...c37
Kassiopeia8 Skrevet 18. januar 2020 #5 Skrevet 18. januar 2020 (endret) 3 minutter siden, boblevann skrev: Jeg vil jo tro at en slik seng gir samme økte risiko for krybbedød som sengekanter gjør, prinsippet med myke kanter mot nesa? Vi har en bedside crib fra Troll med sprinkler, den er dum Lille setter hendene fast mellom sprinklene, og den er veldig luftig og åpen så jeg tror han syns det virker stort og kaldt oppi der. Nå har vi endt med samsoving, men skulle jeg valgt igjen ville jeg valgt en sånn med «netting» rundt hele! Vet du om noen som har netting rundt? Har ikke kommet over det, men det høres jo ut som det vil være en slags fin mellomting. Endret 18. januar 2020 av Kassiopeia8
boblevann Skrevet 18. januar 2020 #6 Skrevet 18. januar 2020 18 minutter siden, Kassiopeia8 skrev: Vet du om noen som har netting rundt? Har ikke kommet over det, men det høres jo ut som det vil være en slags fin mellomting. Hm ja det kan du spørre om, var visst enklere sagt enn gjort å finne de 😛 Jeg som trodde jeg så så mange av de da vi var på let. Her er egentlig den eneste jeg fant: https://www.fruugo.co.uk/purflo-keep-me-close-breathable-bedside-crib/p-33020256-68793793
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #7 Skrevet 19. januar 2020 Jeg ville også valgt en med netting. Har en med sprinkler og den er utrolig upraktisk i og med at bedside-senger er smale. Baby kan jo ikke så ut med armene uten å deise de i sprinklene og man må frem med skrujern for å justere sidene av senga. Mye bedre med en som man kan velge å lukke når baby har sovnet. Anonymkode: 443f1...c00
boblevann Skrevet 19. januar 2020 #8 Skrevet 19. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville også valgt en med netting. Har en med sprinkler og den er utrolig upraktisk i og med at bedside-senger er smale. Baby kan jo ikke så ut med armene uten å deise de i sprinklene og man må frem med skrujern for å justere sidene av senga. Mye bedre med en som man kan velge å lukke når baby har sovnet. Anonymkode: 443f1...c00 Er akkurat dette som skjer her.. Baby slår ut armene i refleks når han sover, dunker seg, våkner og skriker 😅
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #9 Skrevet 19. januar 2020 Min begynte å dra hendene langs sprinklene for å underholde seg selv, sinnsykt irriterende å høre på, og holdt han jo våken i en evighet😅 i tillegg er de mye smalere og varer dermed veldig kort. Jeg hadde gått for chicco! Anonymkode: 6bbaa...1af
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #10 Skrevet 19. januar 2020 Vi brukte chicco til hun var rett over året. De stoff-kantene er ikke myke hvis det er faren for at nesa forsvinner inn i stoffet som på en sengekant. De står i stramt spenn, så det blir som en vegg. Jeg opplevde at senga var såpass bred og babyen såpass liten og hun rullet ikke rundt mot kantene uansett. Anonymkode: b5200...538 1
Irisiri Skrevet 19. januar 2020 #11 Skrevet 19. januar 2020 Vi har troll med sengekant. Er ikke spesielt bekymret for økt fare for krybbedød med sengekanten, synes dynene våre er skumlere (redd for at de skal havne over henne når vi samsover). Du sier du har høy seng, så husk å sjekke at criben blir høy nok, de fleste er ganske lave synes jeg. Babyen vår sover lite i egen seng, men uansett kjekt å ha en «kant» så hun ikke kan falle ned på gulvet, som du selv påpeker. Troll kan ikke festes til sengen, men vi har festet den med stropper, stoler definitivt ikke på låsen på hjulene. I praksis bruker vi ikke sengesiden som kan åpnes/lukkes slik som jeg hadde sett for meg. Den bråker for mye og det er heller ikke behov for å lukke den når senga sitter fast. Alt i alt fornøyd med Troll og hadde valgt den igjen til vår bruk😊
Gjest Albbas Skrevet 19. januar 2020 #12 Skrevet 19. januar 2020 Det er riktig at det ikke er anbefalt med tette kanter i en seng, som i stoff. Vognbag er for eksempel heller ikke anbefalt som fast sovested på natt. Det er ikke bare fordi man er redd babyen skal ligge inntil tett kant, men også fordi luftsirkulasjonen blir dårligere (se for deg selv om det hadde vært godt å ligge nedi en dyp boks). Men når du bruker den som bedside er jo ene siden slått ned, så jeg vil tro luftsirkulasjonen er mye bedre enn hvis man bruker den som seng med alle kantene oppe? LUB svarer på slike spørsmål på mail, så hadde jo vært interessant om du spurte!
mangolassie Skrevet 19. januar 2020 #13 Skrevet 19. januar 2020 Kan anbefale Babybay bedside crib, vi var veldig fornøyd med den. Kan festes til de fleste typer seng. Når det gjelder det med at babyen slår ut med armene (Moro-refleks som det kalles) så kan svøping være veldig til hjelp! Mange babyer sover mye bedre om de svøpes godt, da føler de seg trygge og pakket inn, litt som inni magen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå