Gå til innhold

Logge inn på min mann's messenger? Vil han se det hvis jeg taster feil passord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei -nå er jeg veldig usikker og nervøs.. Jeg og mannen min (gift lenge, barn, hus og full pakke) har hatt en periode hvor det ikke har vært så bra. Det eskalerte sist uke hvor vi begge to faktisk seriøst vurderer å ta ut seperasjon.. (En del av meg vil og en annen del av meg har panikk -kommer aldri til å få en så fantastisk mann igjen..)

Stemningen er uansett ganske kald nå. Han er på firmatur denne helgen (og ja det er sikkert, firmaet har lagt ut flere bilder på IG fra turen. Bare menn og en ganske "kjedelig" gruppe av stort sett eldre karer -de er på en hytte, så vet det ikke er noe på gang der.) Ifht vårt forhold så har vi alltid hatt full tillit. Aldri vært snakk om utroskap. Han har mine passord til mobil, FB etc, og jeg hans.

Men det jeg stusser på nå i helgen.. Han er sjelden på FB, det vet jeg. Han synes FB har blitt veldig kjedelig (som de fleste andre av oss). Så typisk noe han scroller gjennom hvis han kjeder seg/venter på noe for eksempel. I går skulle jeg inn på messenger for å bruke en link han har sendt meg for noen uker siden ang en serie på netflix. Så da at han akkurat hadde vært aktiv på FB eller messenger. Begynte å se litt mer på dette -og både i går og i dag har han jevnlig vært aktiv. I snitt hver 2 time. Og SÅ hyppig er han aldri på FB hjemme. Og jeg vet helgen er full av opplegg, kurs og opplevelser, så så mye dødtid tviler jeg sterkt på at det er.. Om det er FB han scroller, eller er på messenger vet jeg jo ikke -da den "sist aktiv" ikke skiller på de to.

Nå har jeg veldig lyst til å sjekke om han har holdt på aktivt på messenger hele helgen. For første gang kjenner jeg på sjalusi, sjokk, redsel og er ekstremt mistenksom. Om han allerede NÅ, før vi faktisk HAR blitt enig om å gå fra hverandre, og han allerede har startet flørting/kontakt med andre, da vet jeg i hvertfall at løpet er kjørt. En del av meg vil sjekke for å få visshet og slippe disse verstefallstankene, en annen del av meg er livredd for hva jeg kan se. Jeg går nok rett i kjeller'n om han er "der" allerede.Men går han bak min rygg, så er det jo best å vite det fra starten av, ikke sant?

Men; Kan han se at andre har vært innlogget på hans bruker? Og hvis han har byttet passord, vil han da få melding om at noen har forsøkt å logge på hans facebook/messenger?? For det vil være krise -og jeg vil ikke at han skal finne ut av det -det er jo egentlig utrolig patetisk å spionere på den måten, jeg vet. Hva ville du gjort? Bekymringene er sykt vonde og sitter som en klump i magen.

Anonymkode: 9fff6...30e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får melding om jeg logger på andre steder enn mobil og ipad. Det fins også en logg i innstillinger der man får opp hvor i landet/verden man har logget inn på Facebook kontoen 

Anonymkode: 2226a...e64

• Liker 12
Skrevet

Ja, det vil han få beskjed om, eksen til sønnen min prøvde på det samme, og han fikk mail om at noen hadde prøvd å logge på hans bruker. 

Anonymkode: a9ca0...1da

• Liker 4
Skrevet

Han får melding om du logger inn en plass han ikke har vært innlogga før. Til og med om du er på hans pc om du bruker feil nettleser.. Får også varsel om du bruker inkognito fane selv om han har vært logga inn i den nettleseren før.. Tipper han får melding viss du prøver mer enn et par ganger med feil passord også ja.

Best å la vær.

Anonymkode: 6dfc3...608

• Liker 2
Skrevet

Kanskje han prater med noen kollegaer gjennom Messenger? Kanskje de har en gruppe meldingstråd? Man kan jo gjerne bruke Messenger til å prate med noen selvom man ikke er så aktiv på Facebook? Jeg bruker ikke Messenger så mye selv, men noen av mine venner gjør det og tar alltid initiativ til å prate der heller enn på meldinger eller andre steder, så da snakker jo jeg med dem på Messenger siden de er der.. 

Anonymkode: a52f5...8e2

• Liker 1
Skrevet

Jeg får melding hver gang jeg logger på fra et nytt nettsted. 

Anonymkode: 0d8ca...a9d

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det vil være krise -og jeg vil ikke at han skal finne ut av det -det er jo egentlig utrolig patetisk å spionere på den måten, jeg vet. Hva ville du gjort?

Det er ikke bare patetisk, men også ulovlig. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg er som din mann, bruker sjelden FB og messenger, men før jul skulle min arbeidsplass planlegge en stor happening, og da ble messenger brukt som kanal for å gi informasjon. Tåpelig, men sant.

jeg ville nok likevel sjekket om jeg var deg. Jeg hadde ikke fått ro i magen. Logg deg på via iPad/PC han har brukt før, men samme nettleser. Evt om du har passordet til mailen hans kan du slette varselet han får om innlogging på annen enhet før han får lest deg selv (om han ikke også får varsel på SMS 

Anonymkode: a5794...efe

• Liker 5
Skrevet

Det kan høres ut som han flørter litt eller orienterer seg litt allerede ja. Men hva gjør eeeeeegentlig det? Det må ha vært god grunn til at dere ble enige om separasjon,  så ikke la separasjonsangsten innbille deg at han er en såååå god mann du aldri kan finne lik igjen. 

For å svare på det du spør om, man kan skru på en innstilling om å få beskjed om andre enheter logger inn eller prøver å logge inn mange ganger på kontoen din. Men denne innstillingen er avskrudd som standard og mange vet ikke om den. Mange har også registrert facebook med en gammel og utgått epostadresse de ikke lenger bruker. 

Du kan relativt trygt prøve deg frem, i værste fall får han beskjed men dere har jo vært kjærester så da er det bare å si at ja du fikk et svakt øyeblikk for du så han var aktiv der hele tiden og lurte på hva ham drev med  og han har jo dine passord! 

Men vil du ha et tips så ikke sjekk, for når du først begynner med det så blir du hekta og så spiser det opp tankene dine og du blir mer redd for å separeres fra han fordi du blir obsessed av frykten for at han finner noen andre. 

Anonymkode: 20233...d34

• Liker 3
Skrevet

Jeg er mest bekymret for at du følger med på aktiviteten hans på fb/messenger jevnt.. 🤔 Har du drevet med det lenge? Hvorfor? Jeg har også fått høre at jeg var pålogget, men da har jeg bare brukt telefonen... Så det er ikke sikkert det stemmer heller... Hvordan kan du vite at han har vært pålogget i 2 timer? Når jeg ser nå, så står det når folk sist har vært aktive... 

Anonymkode: 55e66...b3b

• Liker 2
Skrevet (endret)
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Okei -nå er jeg veldig usikker og nervøs.. Jeg og mannen min (gift lenge, barn, hus og full pakke) har hatt en periode hvor det ikke har vært så bra. Det eskalerte sist uke hvor vi begge to faktisk seriøst vurderer å ta ut seperasjon.. (En del av meg vil og en annen del av meg har panikk -kommer aldri til å få en så fantastisk mann igjen..)

Stemningen er uansett ganske kald nå. Han er på firmatur denne helgen (og ja det er sikkert, firmaet har lagt ut flere bilder på IG fra turen. Bare menn og en ganske "kjedelig" gruppe av stort sett eldre karer -de er på en hytte, så vet det ikke er noe på gang der.) Ifht vårt forhold så har vi alltid hatt full tillit. Aldri vært snakk om utroskap. Han har mine passord til mobil, FB etc, og jeg hans.

Men det jeg stusser på nå i helgen.. Han er sjelden på FB, det vet jeg. Han synes FB har blitt veldig kjedelig (som de fleste andre av oss). Så typisk noe han scroller gjennom hvis han kjeder seg/venter på noe for eksempel. I går skulle jeg inn på messenger for å bruke en link han har sendt meg for noen uker siden ang en serie på netflix. Så da at han akkurat hadde vært aktiv på FB eller messenger. Begynte å se litt mer på dette -og både i går og i dag har han jevnlig vært aktiv. I snitt hver 2 time. Og SÅ hyppig er han aldri på FB hjemme. Og jeg vet helgen er full av opplegg, kurs og opplevelser, så så mye dødtid tviler jeg sterkt på at det er.. Om det er FB han scroller, eller er på messenger vet jeg jo ikke -da den "sist aktiv" ikke skiller på de to.

Anonymkode: 9fff6...30e

Sist aktiv skiller på Messenger og Facebook, jeg har aldri på aktivitetsstatusen min på Messenger, men bruker Facebook via nettleser og der har jeg ikke alltid slått av aktivitetsstatusen min, da står det at jeg er aktiv på Facebook i Messenger. Man kan fint slå av aktivitetsstatusen sin på den ene appen og ha den på på den andre f.eks. 

Hvordan vet du at han har vært aktiv i snitt hver andre time? 

Anonymkode: caef7...7dc

Endret av Matas
Skrevet

Det synes jeg var en ekstremt tynn grunn til å tråkke over hams personlige liv.

Dere har allerede snakket om seperasjon, og du gjør dette for å beholde ham? Dette kan være dråpen som får begeret til å renne over fra hams side. Her graver du din egen grav! Ikke gjør det!

Anonymkode: d3c69...09e

• Liker 4
Gjest UglerIMosen
Skrevet (endret)

Sikker på at han ikke henger på facebook nettopp fordi disse gamle gubbene han jobber med er kjedelige? 
Men ja, han vil få beskjed. Jeg og mannen bruker hverandres fb og messenger rett som det er, og det kommer alltid en mail om den ene logger seg inn på den andres. 

Endret av UglerIMosen
Skrevet

Kan du ikke heller snakke med han om denne usikkerheten når han kommer hjem igjen? 

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det synes jeg var en ekstremt tynn grunn til å tråkke over hams personlige liv.

Dere har allerede snakket om seperasjon, og du gjør dette for å beholde ham? Dette kan være dråpen som får begeret til å renne over fra hams side. Her graver du din egen grav! Ikke gjør det!

Anonymkode: d3c69...09e

Enig

Ts, hvorfor er du nervøs? Er dette noe du har holdt på med flere ganger?

At du er nervøs nå, høres bare veldig sært ut av deg. Det kan være så mange grunner. Er du sjalu av deg?

I et ekteskap rangler man noen ganger. Det er normalt.

• Liker 1
Skrevet

Vil du fikse forholdet? 

Send han en melding om at du har fått tenkt mye mens han har vært borte, at du virkelig har savnet han og har innsett hvor viktig han er for deg. Beklag for at du har glemt alt dette i en strevsom hverdag og ikke alltid viser han den respekten han fortjener, men at du ikke vil miste han, at du trenger han og at du elsker han. 

Når han kommer hjem møter du han som sårbare deg, vis at hva du skrev i meldingen var sant. Og du må jobbe med deg selv hver dag for å komme ut av sporet som nå skaper krangler, du kan ikke forandre han, du starter med det eneste du kan forandre - deg. 

Om du innerst inne ikke vil separeres, så må du tørre å være den som er sårbar - selv om det kan bety at den andre parten sier nei. 

Anonymkode: 51610...535

• Liker 6
Skrevet

Jeg bare spør om jeg kan få se jeg, men jeg tror jeg og min mann har det hellige gral av forhold

Anonymkode: 1124f...34d

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare spør om jeg kan få se jeg, men jeg tror jeg og min mann har det hellige gral av forhold

Anonymkode: 1124f...34d

Ikke hvis du må inn og sjekke ting, nei. Det skal i utgangspunktet ikke være noe behov for det. 

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet

Jeg jar ikke tenkt å hjelpe deg til å bli en lovbryter.

Dere skal uansett gå fra hverandre snart, og du er på jakt etter noe du kan bruke mot ham slik at bruddet blir hans feil.

Du har rett, det er patetisk.

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg får melding om jeg logger på andre steder enn mobil og ipad. Det fins også en logg i innstillinger der man får opp hvor i landet/verden man har logget inn på Facebook kontoen 

Anonymkode: 2226a...e64

Hvis du prøver dette TS, kan du bruke en VPN for å skjule din IP adresse. Da vil han Kanskje vite at noen har logget på, men ikke at det er deg.. 

Anonymkode: bc36d...f18

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...