AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #1 Skrevet 18. januar 2020 Altså at de spiser brødmat istedet for middag resten av uken? Er ikke det helt hårreisende ernæringsmessig? Hvordan ville barnevernet reagert på dette? Så en kommentar om dette i en annen tråd og ble sjokkert. Anonymkode: 3d0d4...888
Tingeling89 Skrevet 18. januar 2020 #2 Skrevet 18. januar 2020 Ohhh my.... man kan fint få i seg alle næringsstoffer ila en dag/uke uten å spise middag hver dag! 20
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #3 Skrevet 18. januar 2020 Nei, det aleine vil ikke barnevernet bry seg noe om. Anonymkode: c41ac...c31 9
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #4 Skrevet 18. januar 2020 Alene: nei. Flere opplysninger eller tidligere opplysninger: muligens. Hilsen ansatt i barneverntjenesten Anonymkode: 35493...e46 19
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #5 Skrevet 18. januar 2020 Barnevernet griper ikke inn bare fordi en familie spiser brødskiver istedenfor middag. Bedre det enn å stappe i seg Grandiosa, Anonymkode: ce3a9...db1 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #7 Skrevet 18. januar 2020 For alt du vet spiser de varm lunch... Anonymkode: ebe4c...c43 7
Fjaselina Skrevet 18. januar 2020 #8 Skrevet 18. januar 2020 Brødskiver med variert pålegg er sikkert heilt greitt ernæringsmessig. Leverpostei, makrell i tomat, ost, skinke, egg... 6
Hr. Aktiv Skrevet 18. januar 2020 #9 Skrevet 18. januar 2020 Hvorfor er folk så redde barnevernet? Altså hvis de får en bekymringsmelding så starter de en undersøkelse. Er det behov for mere så åpner de sak. Det innebærer at du kan få veilledning til å bli fratatt barna. Men det siste der innebærer graverende ting og omsorgssvikt. Det er jo sinnsykt at folk skal være redd barnevernet for alt mulig. 13
CabinCruiser Skrevet 18. januar 2020 #10 Skrevet 18. januar 2020 Jeg blir så redd av alle disse trådene om "kan barnevernet ta barna fordi de XXX", altid noe enkelt og banalt som foregår i de fleste barnefamilier. Nei, barnevernet tar ikke affære med mindre det er spesiell grunn til bekymring! 2
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 18. januar 2020 #11 Skrevet 18. januar 2020 Nei, selvfølgelig ikke. Brødskiver med sunt pålegg er dessuten sunnere enn mange middagsretter (ferdigpizza, pølser, pasta med ferdigsauser osv.).
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #12 Skrevet 18. januar 2020 7 minutter siden, Hr. Aktiv skrev: Hvorfor er folk så redde barnevernet? Altså hvis de får en bekymringsmelding så starter de en undersøkelse. Er det behov for mere så åpner de sak. Det innebærer at du kan få veilledning til å bli fratatt barna. Men det siste der innebærer graverende ting og omsorgssvikt. Det er jo sinnsykt at folk skal være redd barnevernet for alt mulig. Folk er redde for omsorgsovertakelse på feil grunnlag og ikke barnevernet i seg selv. Anonymkode: 40622...0f4 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #13 Skrevet 18. januar 2020 7 minutter siden, CabinCruiser skrev: Jeg blir så redd av alle disse trådene om "kan barnevernet ta barna fordi de XXX", altid noe enkelt og banalt som foregår i de fleste barnefamilier. Nei, barnevernet tar ikke affære med mindre det er spesiell grunn til bekymring! Jeg ble også redd av sånne tråder før, faktisk var det en periode jeg som nybakt mor var livredd for dem. Men så innså jeg at så lenge man vet at man gjør alt riktig så har man ingenting å være redd for. Det er enklere å være en god mor enn en dårlig mor. Anonymkode: 40622...0f4 4
Helgeline Skrevet 18. januar 2020 #14 Skrevet 18. januar 2020 Tja. Idiotisk i hvertfall. Det er godt mulig de spiser variert pålegg, og ikke minst: at de sitter rundt et bord og spiser sammen. Men det er klart; hvis du vokser opp i en familie som ikke har middag som en fast rutine, mangler du en bit i det store puslespillet som heter livskompetanse. Samme med de som ikke feirer høytider og bursdager... Når barnet blir stort og kommer sammen med andre, i et forhold må det lære seg alt dette. Og det er ikke bare enkelt bestandig. Hvis bv skulle vært koblet inn i slike anomalier burde de hvertfall først gått etter familier som nektet barna sine å gå i bursdager. Da går man glipp av sosial kompetanse og mulighet til å knytte vennskapsbånd, noe som er mye verre enn brødskive til middag på hverdager. 10
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #15 Skrevet 18. januar 2020 Tenk om barnevernet satte igang tiltak om matlagingskurs på tvang. Hadde ikke forundret meg. Anonymkode: 576c2...65a
abc123detvardet Skrevet 18. januar 2020 #16 Skrevet 18. januar 2020 Det er selvfølgelig lov å ikke lage middag. Men det er urovekkende hvis barnet ikke får alle næringsstoffene det trenger. Også litt trist hvis fem av dagene hver uke er bare brødmat. 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #17 Skrevet 18. januar 2020 1 time siden, CabinCruiser skrev: Jeg blir så redd av alle disse trådene om "kan barnevernet ta barna fordi de XXX", altid noe enkelt og banalt som foregår i de fleste barnefamilier. Nei, barnevernet tar ikke affære med mindre det er spesiell grunn til bekymring! Jeg blir bare irritert. Hvor dumme er folk egentlig? Anonymkode: 9c721...f00 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #18 Skrevet 18. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir bare irritert. Hvor dumme er folk egentlig? Anonymkode: 9c721...f00 Tror du heller bør gjøre noe med dine fordommer. Folk er redde for det kjæreste de har og det er det full forståelse for. Anonymkode: 40622...0f4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #19 Skrevet 18. januar 2020 1 hour ago, abc123detvardet said: Det er selvfølgelig lov å ikke lage middag. Men det er urovekkende hvis barnet ikke får alle næringsstoffene det trenger. Også litt trist hvis fem av dagene hver uke er bare brødmat. Det tristeste av alt er unger som aldri opplever å dele roen og hyggen ved et felles måltid sammen med familien, men spiser all mat foran TVen, eller «onthego» harboddiusa...... Anonymkode: 45f22...a35 3
abc123detvardet Skrevet 18. januar 2020 #20 Skrevet 18. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det tristeste av alt er unger som aldri opplever å dele roen og hyggen ved et felles måltid sammen med familien, men spiser all mat foran TVen, eller «onthego» harboddiusa...... Anonymkode: 45f22...a35 Okay?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå