Fruskravle Skrevet 18. januar 2020 #1 Skrevet 18. januar 2020 En kvinnelig slektning har flere ganger spurt om å få ta med seg min 1-åring på kjøpesenter, cafe, på besøk til venner av henne mm....Jeg har sagt nei med den grunn i at barnet ikke er trygg på vedkommende. I løpet av barnets første leveår har de bare møttes noen få ganger, og barnet blir urolig og engstelig hvis h*n blir alene med vedkommende. Jeg mener de bør skape en trygg tilknytning før vedkommende tar med barnet i nye, kanskje utrygge omgivelser! Mitt barn er ikke noe man smykker seg med for å oppfylle egne behov/premisser! Skal denne personen ha med seg barnet vårt, er vi begge foreldrene enige i at h*n får komme oftere på besøk og invitere barnet til lek først! Svigermor ble sur, og sa at «det er virkelig synd at .........ikke får være alene med barnet. Det er slike ting som gjør barnet trygg og at det opplever mestring i livet». Jeg mener at slik eksponering snarere vil virke tvert imot, barnet vil bli engstelig når man ikke er trygg på personen. Synspunkter, takk. Er meg frabedt spydige kommentarer og personangrep🙂 5
Gjest RødeFare Skrevet 18. januar 2020 #2 Skrevet 18. januar 2020 Hvis det var meg hadde jeg blitt utrolig glad for at noen ønsket å bruke tid med barnet mitt, men insistert på at vi måtte øve i rolig tempo til barnet er helt trygg på vedkommende.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #3 Skrevet 18. januar 2020 Er helt enig med deg. Ville aldri latt barnet mitt være alene med noen hen ikke var trygg på og ikke kjente. Anonymkode: b1dc4...426 5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #4 Skrevet 18. januar 2020 Merkelig. Her er minsten på 10 mnd på barnepass på senteret 2-3 ganger i uka. Noen ganger ukjente folk og noen ganger de samme. Han klarer seg fint så lenge de voksne gir han oppmerksomhet. Synes du overdriver. Anonymkode: 281f1...04a 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #5 Skrevet 18. januar 2020 Hvorfor i alle dager skulle denne personen som førstevalg dra på kafé, shopping eller besøk til venner? Kunne h*n ikke finne på noe annet hyggelig i stedet? Gå trilletur ute, på lekeplassen, hjem til seg? Hvorfor stresse rundt på et kjøpesenter? Utrolig kjedelig for en 1-åring! Anonymkode: 5ef29...caf 6
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #6 Skrevet 18. januar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Merkelig. Her er minsten på 10 mnd på barnepass på senteret 2-3 ganger i uka. Noen ganger ukjente folk og noen ganger de samme. Han klarer seg fint så lenge de voksne gir han oppmerksomhet. Synes du overdriver. Anonymkode: 281f1...04a Å du skjønner ikke det at ikke barn er like eller?? Sønnen er veldig utrygg med ukjente personer å han hylskriket i flere timer om han var med en han ikke var trygg nok på.Han er veldig skeptisk og utrygg mot personer han ikke ser så ofte. Anonymkode: a105e...95f 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #7 Skrevet 18. januar 2020 Du har Rett og Svigermor og denne ukjente personen tar feil. La barnet ditt blir kjent med vedkommende først. Min eldste er superskeptisk til alle hen ikke kjenner veldig, veldig godt, og jeg ville aldri latt barnet bli passet av noen som hen ikke var komfortabel med. Det viktige er jo at barnet føler seg trygg og kjenner vedkommende. Og det et snakk om en 1-åring. En 16-åring kan godt utfordres litt, men å la en sjenert 1-åring bli passet av en "fremmed" er godt utenfor hva som er greit. Anonymkode: 795d4...cc6 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #8 Skrevet 19. januar 2020 Jeg hadde ikke sendt ettåringen avsted med noen barnet knapt kjente. Anonymkode: 71fd0...855 2
Sensi Skrevet 19. januar 2020 #9 Skrevet 19. januar 2020 Så hyggelig med engasjert slektning. Har du/dere mulighet til å bruke mer tid sammen slik at barnet blir trygg på henne? Ellers vil jeg støtte deg. Alle barn er forskjellige. Jeg hadde ikke latt henne ta med barnet mitt før hun var trygg på henne. Håper denne slektningen ikke tar det personlig. Hvis de ses inn i mellom så vil jo barnet bli trygg etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå