Gå til innhold

Vet du hva kjæresten tjener?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 timer siden, The_Stig skrev:

Snakker dere ikke sammen eller?🤷🏼‍♂️

Vi snakker sammen men han sier det ikke.

Anonymkode: e347c...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har visst lønnen til folk jeg bare har datet. Ikke at jeg har spurt direkte, men det har kommet opp. 

Egentlig er det mest interessante hva slags forhold han er til penger og hvor god han er til å spare/ikke leve over evne. 

Anonymkode: 85d04...0ed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil tro han tjener godt om han ikke forteller det. jo bedre man tjener, jo mindre deler folk om hva de tjener.

Anonymkode: b197c...4dd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg veit hva samboer tjener. Han veit hva jev tjener. Vi har fullstendig oversikt over hverandres gjeld (jeg stoler på at han ikke skjuler noe) og vi snakker med hverandre før store kjøp (bil etc). Vi kan snakke ganske fritt om økonomi, noe jeg er ganske sikker på at er positivt senere. Han er i tillegg medlåntaker på mitt billån, så vi stoler ganske mye på hverandre økonomisk sett. 

Anonymkode: e541d...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg vil tro han tjener godt om han ikke forteller det. jo bedre man tjener, jo mindre deler folk om hva de tjener.

Anonymkode: b197c...4dd

Men da merker man det kanskje?, eller kanskje ikke..? Har man tenkt å flytte sammen så er der jammen på tide å få slike detaljer på bordet - om det er pga millionlønn, eller noe i andre del av skalaen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løgn! Ingen kvinner går inn i forhold uten å vite hva mannen tjener 🤣

Anonymkode: a9b5b...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet omtrent hva samboer tjener, men jeg har ikke oversikt på krona, og jeg får ikke statusoppdatering ved enhver lønnjustering. Men vi fyller ut selvangivelsene våre sammen en gang i året. Det er nok detaljer for meg.

Anonymkode: 94b37...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vet hva han tjener, full åpenhet. Hvis dere må søke lån sammen til felles bolig må banken ha informasjonen. Så da får du vite det.. 

Anonymkode: 22358...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, applestories skrev:

Spør du ham rett ut hva han tjener eller har du andre måter å finne ut av det?

Har det med å finne menn som er åpne. Når man vet yrke (normale arbeidstakere) har man en idè. Deretter så er det små drypp som kommer (Ansenitet, ferieplanlegging avslører litt, hva som blir spandert), når man flytter sammen må man sette seg ned å se på hva man har råd til, og hvordan fordele utgifter. Da kommer det meste frem. 
Nå skal jeg kjøpe meg inn i huset til samboer, så nå er alt under lupen. Både inntekter og utgifter. 

Anonymkode: f8d7d...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom temaet har dukket opp men kjæresten nekter å svare, etter flere år sammen, så må ei(helst flere) alarmklokke reagere. Handler det om manglende tillit, dårlig råd(skam) eller mangel på økonomistyring? Eller noe annet?

Og ønsker du å investere tid i en person som ikke gir deg den tilliten?

Jeg er for adskilt økonomi. Men det betyr ikke at en ikke skal være åpne om det og planlegge sammen. Tvert i mot er det er forutsetning. 

Endret av nomore82
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
40 minutter siden, Vanilje91 skrev:

Hadde aldri blitt sammen med en jeg ikke visste lønna til

Når spør dere om dette da? Allerede i datingfasen? Og hvis han unngår og svare eller vrir samtalen over på noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2020 den 18.20, AnonymBruker skrev:

Vi har vært kjærester i flere år og jeg har fortsatt ingen anelse om hva han tjener. Han vet hva jeg tjener. Hvis vi skal flytte sammen etterhvert er  det jo greit å vite, eller er det en privat sak også for samboere?

Jeg har visst hva kjæresten min, nå samboer, har fått i lønn hele veien. Jeg vet også hvor mye han overfører til sparekonto, regninger, mat osv. Og han vet det samme om meg. Jeg vil si at det er naturlig å vite dette når man har vært sammen en stund og ikke minst når man blir samboere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Direkte uansvarlig å ikke ha oversikt over hverandres økonomi i et forhold. Økonomi er jo selve fundamentet til samlivet senere, med hus og bil og barn og hund/katt og alt det der. 

Er folk virkelig så konfliktsky at de ikke snakker om slikt? 

Man bør ha rimelig god oversikt over årslønn, formue og gjeld. Pensjonsordning kan også være greit å ha oversikt over, så man kan komme med velmenende råd om denslags. Mange har en helt horribel pensjonsavtale uten å selv være klar over det, siden de ikke bryr seg om økonomi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke på øret hva han tjener, men sånn noenlunde. Det som for min del er like viktig, og egentlig viktigere å vite, er hvor mye gjeld en kjæreste har.

Anonymkode: 6b16e...f62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...