Gå til innhold

Mister og mister, blitt sykmeldt og sjefen anklager meg før å skulke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har mistet nå 3 ganger. Når jeg ble gravid 3.gang og oppdaget det så ble jeg sykmeldt pga mye fysiske tunge oppgaver på jobb, ble bedt om å holde meg mye i ro de 3 første mnd. Så mistet jeg rett før uke 12. Ved hver abort så blør jeg mye, og kommer fort lavt i blodprosent. Er utslitt, har mye vondt og kramper i ettertid. Og sorg, skikkelig sorg og vonde følelser. Har ikke noe energi til å ta vare på andre enn meg og mannen nå. Sjefen ringer ofte og sier at jeg snart må komme tilbake, og skjønner ikke at jeg er syk. Dette hjelper jo ikke, holder på å klikke. Har lyst å troppe opp på kontoret og fortelle at jeg har mistet flere fostere enn hun har født barn, barn hun klager på hver dag. Til og med tuller hun om at hun kunne ønske hun kunne ta "senabort" på barn å som er 8 og 6. Det er ikke så artig å høre nå pr.dags dato. Planlegger å komme tilbake når blodprosent stiger, legen sier og at det blir uaktuelt å begynne før den bikker normalen. 

Jeg tror jeg bare søker litt støtte her, og forståelse...

Anonymkode: 0221a...b63

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville fortalt sjefen hva som foregår med deg. Det er ALLTID mye lettere å være forståelsesfull når man forstår. 

Anonymkode: 7ea1e...452

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har mistet nå 3 ganger. Når jeg ble gravid 3.gang og oppdaget det så ble jeg sykmeldt pga mye fysiske tunge oppgaver på jobb, ble bedt om å holde meg mye i ro de 3 første mnd. Så mistet jeg rett før uke 12. Ved hver abort så blør jeg mye, og kommer fort lavt i blodprosent. Er utslitt, har mye vondt og kramper i ettertid. Og sorg, skikkelig sorg og vonde følelser. Har ikke noe energi til å ta vare på andre enn meg og mannen nå. Sjefen ringer ofte og sier at jeg snart må komme tilbake, og skjønner ikke at jeg er syk. Dette hjelper jo ikke, holder på å klikke. Har lyst å troppe opp på kontoret og fortelle at jeg har mistet flere fostere enn hun har født barn, barn hun klager på hver dag. Til og med tuller hun om at hun kunne ønske hun kunne ta "senabort" på barn å som er 8 og 6. Det er ikke så artig å høre nå pr.dags dato. Planlegger å komme tilbake når blodprosent stiger, legen sier og at det blir uaktuelt å begynne før den bikker normalen. 

Jeg tror jeg bare søker litt støtte her, og forståelse...

Anonymkode: 0221a...b63

Sjefen din vet ingenting om hva som har foregått? Har du en HR-person du stoler på, som du kan være ærlig med?

Jeg har ganske lik historie, men jeg har en sjef jeg kan snakke godt med, og å være ærlig med henne om hva som foregår har vært viktig - og mye av grunnen til at jeg har klart å komme lettere tilbake på jobb.

Anonymkode: e44dd...821

• Liker 1
Skrevet

Men altså;

klart du skal være sykemeldt!! Det kroppen din går gjennom er tøft, både med blødninger og det hormonelle. I tillegg er det mentalt utmattende. Folk sykemelder seg for jævlig mye mindre! Ta vare på deg selv ❤️

Anonymkode: e44dd...821

• Liker 3
Skrevet

Jeg forsto ikke helt om du har forklart årsaken for du er sykemeldt til sjefen din? Min erfaring er i hvertfall å være åpen om hva som er galt er den beste løsningen. 

Å troppe opp på kontoret å kjefte på sjefen din er neppe en god løsning, hvordan skal hun lukte hva som er galt dersom du ikke har fortalt det? Sjefen din gjør tross alt bare jobben sin, man er som sjef pliktig å ringe ukentlig til arbeidstakere som er sykemeldt. 

Anonymkode: c10ad...d4a

• Liker 2
Skrevet

Sjefen min fikk vite at vi prøvde og hadde problemer etter at jeg ble operert for en exu. Trengte noen fridager for uttak og innsett, og da var det naturlig at jeg fortalte årsaken. Veldig glad for at jeg gjorde det, har blitt møtt med masse sympati og ingen problemer de gangene jeg har spurt om tilrettelegging. 

Skrevet

Med en sjef som ringer og klager på at en er sykemeldt hadde jeg definitivt ikke fortalt noe privat. Hadde bare oversett klagene.

Anonymkode: 3e392...75a

• Liker 5
Skrevet

Vil bare sende deg en klem 💗 Så utrolig leit å miste flere ganger, det hørtes skikkelig skikkelig tøft ut. Tenker også det kan være lurt å snakke med sjefen. Hvis hun er mulig å snakke med da, hørtes ikke så hyggelig ut om hun snakker slik om barna sine. Men er neppe så alvorlig ment - og hadde hun visst at du har opplevd det du har så hadde hun kanskje ikke sagt det. Håper du finner en god løsning, og at du snart blir gravid og får et barn 💗🤞

Anonymkode: f8d85...093

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...