AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #1 Skrevet 18. januar 2020 Kjenner dere til deres barns sexliv? Min kone var 15 år da hun og hennes mor gikk til legen og fikk p-piller. De hadde et åpent forhold om hennes sexliv. Vår sønn på 16 har hatt kjæreste en stund, og nå begynner maset om å overnatte her eller der. Hun er også 16. Jeg kjenner det er vanskelig. Han er lite snakkesalig av natur, og når det kommer til sex så går gardina ned. Hvor gamle var deres barn når de overnattet hos kjærester? Hvor gamle var de når de snakket åpent om å hatt sex? Anonymkode: 835ce...705
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #2 Skrevet 18. januar 2020 Har en på 15 1/2 selv men han har ikke kjæreste. Tenker nok å holde på den seksuelle lavalder i Norge som prinsipp. Når de begge er 16 så kan de vel egentlig velge selv.... Da tenker jeg overnatting kanskje også er ok? Men som sagt ikke kort dit enda selv, kan være jeg tenker annerledes da. Men snakket med sønnen min om jenter og det å ta nei for et nei og hva konsekvensene kan bli om det ikke overholdes eller er klare avtaler på hva som skjer. Anonymkode: 3ddbe...a18 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #3 Skrevet 18. januar 2020 Kan garantere deg at de har sex selv om de ikke overnatter (om de er sexuelt aktive). Anonymkode: 1350e...b42 37
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #4 Skrevet 18. januar 2020 Sjekk ut en bok som heter Respekt: sexbok for gutter. Biblioteket har den. For øvrig er jeg usikker på om jeg kommer til å godta en slik overnatting ved 16 års alder selv om det i følge loven er ok. De er ikke gamle nok til å bli foreldre da, dersom det skulle skje. Anonymkode: 64fe6...dfb 2
Oppgitt78 Skrevet 18. januar 2020 #5 Skrevet 18. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: For øvrig er jeg usikker på om jeg kommer til å godta en slik overnatting ved 16 års alder selv om det i følge loven er ok. De er ikke gamle nok til å bli foreldre da, dersom det skulle skje. Anonymkode: 64fe6...dfb Det kan like gjerne skje mange andre steder.. 14
OnFire Skrevet 18. januar 2020 #6 Skrevet 18. januar 2020 (endret) Sex kan de ha et annet sted, i en annen sammenheng, det får man ikke stoppet, men i utgangspunktet for tidlig imo. Prevensjon som er det viktigste her. Endret 18. januar 2020 av OnFire 7
Mt3 Skrevet 18. januar 2020 #7 Skrevet 18. januar 2020 Når gutten er 16år må en ha tatt praten om hvor viktig det er at begge er helt enige om det en gjør seksuelt, at det er lov å endre mening/bli usikker og at en da må bryte av og vise hensyn. At det er veldig viktig å bruke all den beskyttelse en kan som kondom og p-pille/p-sprøyte.. For det er fort gjort å glemme pillen en dag eller at kondomet sprekker og at det da kan bli barn. 3
Fru Uperfekt Skrevet 18. januar 2020 #8 Skrevet 18. januar 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjenner dere til deres barns sexliv? Min kone var 15 år da hun og hennes mor gikk til legen og fikk p-piller. De hadde et åpent forhold om hennes sexliv. Vår sønn på 16 har hatt kjæreste en stund, og nå begynner maset om å overnatte her eller der. Hun er også 16. Jeg kjenner det er vanskelig. Han er lite snakkesalig av natur, og når det kommer til sex så går gardina ned. Hvor gamle var deres barn når de overnattet hos kjærester? Hvor gamle var de når de snakket åpent om å hatt sex? Anonymkode: 835ce...705 Jeg er av den strenge typen Ingen overnatting sammen før forlovelse. Ja jeg vet de kan ha sex uten overnatting, er ikke naiv. 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #9 Skrevet 18. januar 2020 14 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Jeg er av den strenge typen Ingen overnatting sammen før forlovelse. Ja jeg vet de kan ha sex uten overnatting, er ikke naiv. Så da godtar du ikke at dine barn blir samboere før de er forlovet😱 Anonymkode: e772b...ceb 22
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #10 Skrevet 18. januar 2020 Helt uaktuelt å akseptere at mine barn har sex før det er lovlig. Det er faktisk en del veldig gode grunner til at vi har denne lavalderen. Jeg kommer heller ikke til å legge til rette for at 16-åringer skal ha sex. Etter min oppfatning er det alt for tidlig. De kan selvsagt velge selv, men da er det slutt på all ekstraservice og pengestøtte fra min side. Anonymkode: d3be9...b38 7
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #11 Skrevet 18. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg kommer heller ikke til å legge til rette for at 16-åringer skal ha sex. Etter min oppfatning er det alt for tidlig. De kan selvsagt velge selv, men da er det slutt på all ekstraservice og pengestøtte fra min side. Anonymkode: d3be9...b38 Du er pliktig til å forsørge barnet ditt til det er ferdig på videregående. Lykke til... Anonymkode: 2e584...9c5 15
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #12 Skrevet 18. januar 2020 Helt uaktuelt å la 16-åringen ha overnattingsbesøk av kjæresten. Anonymkode: 1edc1...397 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #13 Skrevet 18. januar 2020 Bare av nysgjerrighet, dere som er så strenge med tanke på sex og overnatting, hva om 16 åringen er drikker alkohol? Anonymkode: 267ec...029 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #14 Skrevet 18. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du er pliktig til å forsørge barnet ditt til det er ferdig på videregående. Lykke til... Anonymkode: 2e584...9c5 Jada, men de er vant til å få mye mer enn det de har krav på. Hvis det blir slutt på luksusen, tenker jeg at sexen blir mindre interessant:) Anonymkode: d3be9...b38 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #15 Skrevet 18. januar 2020 Sex er naturlig. Sex er fint. Om man lærer ungdommen prevensjon og om sex og samliv, hva man må tenke på og hvordan respektere hverandre, og om dette følges så ser jeg virkelig ikke problemet med overnatting mellom kjærester. Sex har de uansett. Føler mange foreldre er slepphendt når det kommer til alkohol og mindreårige.. men sex derimot.. Anonymkode: 267ec...029 15
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #16 Skrevet 18. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jada, men de er vant til å få mye mer enn det de har krav på. Hvis det blir slutt på luksusen, tenker jeg at sexen blir mindre interessant:) Anonymkode: d3be9...b38 Hahaha😂 Tror du virkelig det?!! Anonymkode: 267ec...029 19
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #17 Skrevet 18. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare av nysgjerrighet, dere som er så strenge med tanke på sex og overnatting, hva om 16 åringen er drikker alkohol? Anonymkode: 267ec...029 Det er selvsagt også helt uaktuelt å akseptere. Anonymkode: d3be9...b38 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #18 Skrevet 18. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jada, men de er vant til å få mye mer enn det de har krav på. Hvis det blir slutt på luksusen, tenker jeg at sexen blir mindre interessant:) Anonymkode: d3be9...b38 Du kommer ikke til å finne ut at de har sex. Men du vet heller ikke om de bruker prevensjon. Lykke til som bestemor 🤱 Anonymkode: 2e584...9c5 8
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #19 Skrevet 18. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hahaha😂 Tror du virkelig det?!! Anonymkode: 267ec...029 Absolutt, jeg kjenner mine egne barn svært godt:) Også har jeg ganske god hukommelse. Anonymkode: d3be9...b38 1
Neteas Skrevet 18. januar 2020 #20 Skrevet 18. januar 2020 Har ei som blir 16 i sommer. Hun har hatt sex i forhold. Kjæresten var like gammel. Var hos legen og skaffet henne p-piller rett før hun ble 15. De hadde gjort det uansett, og da er det bedre med åpenhet og prevensjon. 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå