Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor?

Anonymkode: ffd0a...a13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To ganger, begge gangene fordi de var fryst ned i samme strå og begge overlevde tining. Første gang var 2-dagers, andre var blastocyster. Begge forsøkene var negative. 

Anonymkode: 19fe4...3f5

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor?

Ja. Har gjort det 4 ganger. Ikke blitt gravid. 
jeg fikk det pga jeg har hatt 7 innsett før det, og ikke blitt gravid da heller.. så da sa jeg at jeg vil sette inn to egg, og det var ingen problem for dei. 

Anonymkode: 35bef...220

Skrevet

Hvorfor?

Hva mener du med hvorfor? Hva lurer du egentlig på? Jeg fikk satt inn 3 embryoer. Det var det som var vanlig den gangen (for 27 år siden). Det var aldri noen spørsmål eller diskusjon om antall. Jeg fikk hentet ut 21 egg, men bare 4 be befruktet. Det fjerde var for dårlig til å fryses ned, så det ble bare kastet,

Anonymkode: 21a17...ad8

• Liker 1
Skrevet

Ja, vi hadde igjen to embryoer på dagen for innsett hvorav det dårligste av dem ikke var godt nok til at det kunne fryses. Vi fikk satt det inn sammen med det beste, i stedet for at det ble destruert. Det var dessuten 3. forsøk. De vurderte sjansen for at det ble tvillinger som lav. 

Anonymkode: 5f369...45a

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vi hadde igjen to embryoer på dagen for innsett hvorav det dårligste av dem ikke var godt nok til at det kunne fryses. Vi fikk satt det inn sammen med det beste, i stedet for at det ble destruert. Det var dessuten 3. forsøk. De vurderte sjansen for at det ble tvillinger som lav. 

Ble du gravid?

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble du gravid?

Ja, ble gravid med det ene egget og fikk et barn :) 

Skrevet

Ja, ble gravid med det ene egget og fikk et barn :) 

Åå så flott:) 

• Liker 1
Skrevet

Ja, satte inn to. Ble ett barn. 

De satte inn to for det var det vanlige da (17 år siden). 

Anonymkode: 2803b...e03

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, satte inn to. Ble ett barn. 

De satte inn to for det var det vanlige da (17 år siden). 

Okei ;) imponerede å høre hvor lenge det har vært vanlig med prøverør, likevel er vi må mange som fortsatt sliter å har hatt massevis av forsøk uten å bli gravide. Og ingen kjent årsak til hvorfor det ikke klaffer

Skrevet

Fikk satt inn to og fikk tvillinger. Dette var på 3.uttak Og etter 6 innsettinger. St.Olavs

Anonymkode: 03e05...513

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

imponerede å høre hvor lenge det har vært vanlig med prøverør, likevel er vi må mange som fortsatt sliter å har hatt massevis av forsøk uten å bli gravide.

Jeg forstår ikke helt den logiske sammenhengen her? 
Hvis man ikke vet hvorfor, er det vel logisk at det kan være vanskeligere - man vet jo ikke hva man skal fikse. En jeg kjenner i tilsvarende situasjon fikk beskjed om at hun og mannen kanskje ikke var så kompatible. Det endte med skilsmisse og nå har begge barn i nye forhold. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fikk satt inn to og fikk tvillinger. Dette var på 3.uttak Og etter 6 innsettinger. St.Olavs

Anonymkode: 03e05...513

Så flott ;) dette er så godt å høre

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis man ikke vet hvorfor, er det vel logisk at det kan være vanskeligere - man vet jo ikke hva man skal fikse. En jeg kjenner i tilsvarende situasjon fikk beskjed om at hun og mannen kanskje ikke var så kompatible. Det endte med skilsmisse og nå har begge barn i nye forhold. 

Vi bruker donor, og til nå har vi brukt 6 ulike donorer uten klaff, så tror ikke akkurat det har noe å si for vår del :)

Skrevet

Jeg har satt inn to, to ganger og ett to ganger. Ble gravid med en, tre ganger. Dette er på Ava i Riga. Veldig fornøyd! Fikk lov å bestemme antall embryoer inn selv. 

Anonymkode: 1d02a...0f7

Skrevet

Jeg fikk satt inn to på fryseforsøk fordi det første de tinte ikke så ut til å klare seg, så de tinte ett til. Så klarte det første seg likevel, så de satte inn begge. Ble gravid og fikk ett barn.

Anonymkode: fbc15...5a2

• Liker 1
Skrevet

Fikk satt inn to på alle forsøk pga alder og dårlig kvalitet på embryoene. Ble gravid på tredje forsøk, og de to dårlige eggene som ingen hadde tro på, fylte nettopp 10 år :)

Anonymkode: bf8d4...e49

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Fikk satt inn to på alle forsøk pga alder og dårlig kvalitet på embryoene. Ble gravid på tredje forsøk, og de to dårlige eggene som ingen hadde tro på, fylte nettopp 10 år :)

Anonymkode: bf8d4...e49

Så flott. :) De hadde ikke tro på mitt forsøk heller pga forholdene i livmoren. Kommentaren jeg fikk fra legen som satte inn var "Jaja, det er jo ikke umulig." Og det var det ikke gitt. :)

• Liker 1
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så flott. :) De hadde ikke tro på mitt forsøk heller pga forholdene i livmoren. Kommentaren jeg fikk fra legen som satte inn var "Jaja, det er jo ikke umulig." Og det var det ikke gitt. :)

Hva som gjorde at forholdene i livmoren var noe legene ikke hadde troa på

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår TS som at hun tenker det er rart det er så mye vi ikke vet enda, i og med at den relativt stor andel av de som strever med å få barn er uforklarlig infertile.

Vi fikk beskjed om at det sannsynligvis ikke handler om kompatibilitet. Det ville i så fall være at det var noe litt galt hos begge, slik at begge også lettere hadde fått barn med en partner som var helt uten fruktbarhetsproblemer. Selv om reproduksjon er så naturlig og vanlig, er det mye vi enda ikke forstår de gangene det oppstår trøbbel. 

Legen vi gikk til sa at uforklarlig infertilitet var frustrerende for dem det gjaldt, men likevel har en relativt god prognose. Vi fikk barn uten problemer og uten hjelp etter at førstemann kom med IVF. Og altså uten å bytte partner. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...