Gå til innhold

Vietnamesisk omelett (med søt soyasaus)..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som liten hadde jeg en skolevenninne fra Vietnam. Hun hadde ofte lunsj med en omelett som jeg tror var formet som en rull (?) med en slags søt soyasaus på, som jeg fikk smake.. veldig godt! 

Er det noen som kan hjelpe med oppskrift, eller i alle fall hva slag soyasaus hun antagelig brukte? 

Anonymkode: 74536...30f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som kan hjelpe med oppskrift, eller i alle fall hva slag soyasaus hun antagelig brukte? 

Maggi

51ieVQ7mxoL._SL1000_.jpg

Anonymkode: f98e2...e6a

Skrevet

Tusen takk for svar begge to! Enda så glad jeg er i å lage mat så var dette to flasker som var HELT nye for meg!

Skrevet (endret)

Kan det være noe ala denne japanske omeletten? Altså måten den lages på

Endret av Rumle
Skrevet
5 timer siden, Rumle skrev:

Kan det være noe ala denne japanske omeletten? Altså måten den lages på

Det kan godt hende. Jeg kan faktisk ikke huske omeletten helt, bare at det var noe a la omelett eller eggerøre. Var så godt med søt soyasaus på. Husker jeg spurte mamma om å lage det, men det eneste hun kjente til var kikkoman, og den var verken søt eller riktig smak ;) Skal teste litt.

Takk for tips :)

Skrevet
På 18.1.2020 den 15.07, AnonymBruker skrev:

Maggi

51ieVQ7mxoL._SL1000_.jpg

Anonymkode: f98e2...e6a

Denne er vel verken soyasaus eller søt?

På 18.1.2020 den 15.09, AnonymBruker skrev:

Denne derimot, er søt soyasaus. :) Det er flere andre merker å få tak i i vanlige dagligvareforretninger. Stavemåten veksler mellom kecap og ketjap, men det er så vidt jeg vet det samme. 

Anonymkode: c1c90...0d7

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Denne er vel verken soyasaus eller søt?

Denne derimot, er søt soyasaus. :) Det er flere andre merker å få tak i i vanlige dagligvareforretninger. Stavemåten veksler mellom kecap og ketjap, men det er så vidt jeg vet det samme. 

Ketjap manis har jeg i kjøleskapet. Kan jeg bruke den? 

Skrevet
På 19.1.2020 den 17.19, AnonymBruker skrev:

Ketjap manis har jeg i kjøleskapet. Kan jeg bruke den? 

Jeg har ingen forutsetning for å vite hva slags søt soyasaus venninnen din brukte, men det er i alle fall en søt soyasaus. Og så må du jo bedømme selv om den er det du er ute etter eller ikke. 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen forutsetning for å vite hva slags søt soyasaus venninnen din brukte, men det er i alle fall en søt soyasaus. Og så må du jo bedømme selv om den er det du er ute etter eller ikke. 

Skjønner det, tenkte om du visste om den var god til egg. ☺️ men takk, jeg tester! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...