Gå til innhold

Kikkoman vs Blue Dragon japanese soy sauce?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid brukt Kikkoman. Nå har jeg kjøpt inn den andre. Kan de brukes på samme måte? Hvem synes dere er best? Jeg skal surre sammen rødløk, hvitløk, spinat, sjampinjong og soyasaus.

Anonymkode: 8ff12...6e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte kjøpe den i stede for kikkoman en gang, gikk helt fint, bruk sånn som kikkoman

Anonymkode: f0d58...f7e

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte kjøpe den i stede for kikkoman en gang, gikk helt fint, bruk sånn som kikkoman

Takk. Syntes du den var bedre eller dårligere enn kikkoman eller smakte det helt likt?

Skrevet

Jeg bruker et annet merke enn de to etter å tidligere ha brukt kikkoman, og soyasaus er soyasaus og kan brukes likt. Den eneste forskjellen pleier å være hvor salte de er synes jeg.

Anonymkode: d86ef...f5b

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Syntes du den var bedre eller dårligere enn kikkoman eller smakte det helt likt?

Hmm når jeg tenker meg om så ble vårrullene mine bedre med den bmue dragon sausen, enn kikkomannen liksom 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker et annet merke enn de to etter å tidligere ha brukt kikkoman, og soyasaus er soyasaus og kan brukes likt. Den eneste forskjellen pleier å være hvor salte de er synes jeg.

Ok. Takk for tilbakemelding 😊 Tenkte jeg skulle prøve noe nytt (for meg), men de smaker kanskje egentlig likt alle de forskjellige soyasausene bortsett fra saltinnholdet?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hmm når jeg tenker meg om så ble vårrullene mine bedre med den bmue dragon sausen, enn kikkomannen liksom 

Spennende. Kanskje det var greit å prøve noe annet (for meg) enn Kikkoman jeg har brukt i alle år?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok. Takk for tilbakemelding 😊 Tenkte jeg skulle prøve noe nytt (for meg), men de smaker kanskje egentlig likt alle de forskjellige soyasausene bortsett fra saltinnholdet?

Ja, jeg synes de smaker nokså likt i alle fall, men man skal ikke undervurdere hva saltinnholdet har å si for smaken. Om du vil prøve noe annet senere anbefaler jeg merket Healthy boy, den er veldig god og ikke så salt. Kan få kjøpt den hos de fleste grønnsakshandlere. Selv om den heter healthy boy er den ikke noe helsekostgreier eller sånn, jeg fikk den anbefalt på matlagingskurs i Thailand :)

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg synes de smaker nokså likt i alle fall, men man skal ikke undervurdere hva saltinnholdet har å si for smaken. Om du vil prøve noe annet senere anbefaler jeg merket Healthy boy, den er veldig god og ikke så salt. Kan få kjøpt den hos de fleste grønnsakshandlere. Selv om den heter healthy boy er den ikke noe helsekostgreier eller sånn, jeg fikk den anbefalt på matlagingskurs i Thailand :)

Takk! Det skal jeg prøve en gang. Må bare bruke opp blue dragon først 😊

Skrevet

Skal du ha skikkelig soyasaus må du på internasjonale grønnsaksbutikker. Her i huset brukes kun healthy boy mushroom soy sauce 

Anonymkode: b3b91...c4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...