AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #1 Skrevet 18. januar 2020 Vet noen hvor lang tid det tar før HCG forsvinner helt? Hadde en SA for 5 uker siden. Har ikke hatt menstruasjon siden det. Har følt meg litt rar de siste dagene og tok nå en graviditetstest som viser positiv. Er det mulig at jeg at er gravid på nytt eller er det bare rester fra forrige gang? Anonymkode: 469d1...7dd
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #2 Skrevet 18. januar 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet noen hvor lang tid det tar før HCG forsvinner helt? Hadde en SA for 5 uker siden. Har ikke hatt menstruasjon siden det. Har følt meg litt rar de siste dagene og tok nå en graviditetstest som viser positiv. Er det mulig at jeg at er gravid på nytt eller er det bare rester fra forrige gang? Anonymkode: 469d1...7dd Hvor langt var du på veg da du mistet? Anonymkode: e3a79...6af
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #3 Skrevet 18. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor langt var du på veg da du mistet? Anonymkode: e3a79...6af 6+5 hvis jeg husker rett. Anonymkode: 469d1...7dd
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #4 Skrevet 18. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 6+5 hvis jeg husker rett. Anonymkode: 469d1...7dd Vet dessverre ikke hvor lang tid det tar før hcg forsvinner helt da det kommer an på hvor høyt nivå du hadde før sa. Halveringstiden er på ca et døgn. Så eter fem uker vil jeg tro det meste burde være ute. Er testen tydelig positiv? Kan det være at du fortsatt er gravid? Ville nok bestilt en time hos legen/gyn for å måle hcg, kanskje ikke alt har kommet ut? Anonymkode: e3a79...6af
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #5 Skrevet 18. januar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet dessverre ikke hvor lang tid det tar før hcg forsvinner helt da det kommer an på hvor høyt nivå du hadde før sa. Halveringstiden er på ca et døgn. Så eter fem uker vil jeg tro det meste burde være ute. Er testen tydelig positiv? Kan det være at du fortsatt er gravid? Ville nok bestilt en time hos legen/gyn for å måle hcg, kanskje ikke alt har kommet ut? Anonymkode: e3a79...6af Testen er tydelig positiv og ble det i løpet av 1 min. Målte HCG to ganger hos legen etter SA og den hadde sunket mellom målingene. Mengde blødning jeg hadde tilsvarer at det var en SA. Så enten er jeg gravid på nytt eller bare HCG som tuller... Anonymkode: 469d1...7dd
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #6 Skrevet 18. januar 2020 Første gangen jeg mistet var når jeg skulle vært i uke 7, men de så ikke noe fosteranlegg, så trolig hadde ikke fosteret utviklet seg i det hele tatt. Tok meg da 3 mnd å få tilbake mensen. Tok ingen graviditetstester etter SAen da, så vet ikke hvor lenge den ville vært positiv. Men hadde ingen flere blødninger mellom SAen og mens. Andre gangen jeg mistet var jeg på ul trolig bare noen dager etter at hjertet hadde sluttet å slå, altså i uke 9. Ble medisinsk abort med påfølgende utskraping. Tok graviditetstest hver uke i 4 uker og den var fortsatt positiv etter 4 uker. 4 uker og 3 dager etter utskrapingen fikk jeg igjen mensen. Tror dette varierer veldig fra kvinne til kvinne og fra abort til abort.. Anonymkode: dac55...46d
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #7 Skrevet 18. januar 2020 Her tok det 3 uker. Men du vet dessverre ikke før du får hcg stigning på blodprøve eller ser et vitalt foster på ultralyd om du ikke har hatt negativ test i mellomtiden Anonymkode: 7a7c6...db2
Daisy_B Skrevet 18. januar 2020 #8 Skrevet 18. januar 2020 Jeg holder en knapp på at du er gravid på nytt, synes det høres rart ut at du fortsatt skal ha så mye hcg i systemet så lenge etter. Jeg mistet en gang i uke 23, og mener testene var negative kanskje 5-6 uker etter det. Da var jo sikkert mengden hcg mye større. 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #9 Skrevet 19. januar 2020 Jeg sjekket med tester, mine ble negative etter ca fire uker. Men fins dessverre ingen fasit. Jeg ville tatt en digital test med ukeindikator nå, og en ny en drøy uke senere for å se om det går opp eller ned. Evt gått til legen og be om å få måle hcg med noen dagers mellomrom. Om du ikke er gravid igjen kan det være det er rester i livmoren som krever utskrapning, så greit å få det sjekket uansett. Lykke til! Anonymkode: f9ae9...39a 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #10 Skrevet 19. januar 2020 Du kan jo regne på det? Ta hcg-verdien du fikk sist, og plott mot halveringstid på ca 24 timer. Du kan jo også sjekke ulike kilder for hva halveringstiden er ig sjekke mot den verdien. Hvor fort hcg er ute av kroppen vil jo avhenge av hvor høy verdien var og halveringstiden. Anonymkode: 4311d...248
snurk Skrevet 19. januar 2020 #11 Skrevet 19. januar 2020 Hvis du har hatt en SA for 5 uker siden så kan du jo i teorien ha hatt eggløsning så tenker det er en sjangse for at du er gravid. Med en SA så tidlig så tenker jeg hcg burde være for lavt til å slå ut på test etter 5 uker 🤔 ville tatt meg en tur til legen for å måle hcg med blodprøve 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #12 Skrevet 19. januar 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo regne på det? Ta hcg-verdien du fikk sist, og plott mot halveringstid på ca 24 timer. Du kan jo også sjekke ulike kilder for hva halveringstiden er ig sjekke mot den verdien. Hvor fort hcg er ute av kroppen vil jo avhenge av hvor høy verdien var og halveringstiden. Anonymkode: 4311d...248 Vet dessverre ikke hva hcg verdien var, legen sa ikke noe om det. Anonymkode: 469d1...7dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå