Gå til innhold

Gruppeinstruktører på treningssentre: Hva slags type liker du best?

Gnå

Anbefalte innlegg

Hva slags stil foretrekker du på instruktørene på gruppetreninger? Hvorfor?

Min erfaring er at et hovedskille går mellom "de strenge" og "de blide". I tillegg opplever jeg et skille mellom de som forklarer og vil lære deltakerne ting, korrigerer hvis en gjør feil osv., og de som i større grad lar oss holde på for oss selv.

Jeg kan bli litt redd de strenge, og synes det er litt ubehagelig, men likevel får de meg nok til å yte litt mer, og det trenger jeg. Derfor ender jeg opp med å komme tilbake til disse timene. På samme måte synes jeg det er litt ubehagelig å bli rettet på, men jeg vil jo lære, så setter egentlig pris på det. Derfor kan jeg bli litt skuffet hvis de ikke gir noen form for tilbakemelding. "De blide" liker jeg også fordi det er god stemning på timene deres, og mindre skummelt, men noen ganger synes jeg det blir litt for meget; at kosen virker noe påtatt, og at det blir flaut når vi må gjøre high fives osv.

Finnes det noen andre kategorier også, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det kommer an på typen gruppetrening? For meg så har instruktør veldig mye å si på yoga, både stemme, musikk, måte å snakke på. Av en eller annen grunn blir jeg sur hvis instruktøren skal være morsom, da jeg går dit for å slappe av.

Dans derimot da skal det være liv og gjerne god stemning. Men jeg er enig at det kan bli for mye av det gode.

Hva slags gruppetimer går du på da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Thie skrev:

Jeg tror det kommer an på typen gruppetrening? For meg så har instruktør veldig mye å si på yoga, både stemme, musikk, måte å snakke på. Av en eller annen grunn blir jeg sur hvis instruktøren skal være morsom, da jeg går dit for å slappe av.

Dans derimot da skal det være liv og gjerne god stemning. Men jeg er enig at det kan bli for mye av det gode.

Hva slags gruppetimer går du på da? 

Jeg går på timer med styrke og noe som minner litt om crossfit. 

Hva slags stemme de har, har jeg aldri tenkt over :P 

TS

Anonymkode: 5f3c6...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest YtreYtterst

Det viktigste for meg er at de vet hva de gjør. Har  vært på et par gruppetimer der instruktøren faller ut og glemmer rutinen, og det synes jeg ikke er greit. Ellers så foretrekker jeg de som retter på meg og de som er blide og motiverende. Nå er jeg på et treningssenter der flere av instruktørene også er fysioterapeuter, og det synes jeg er betryggende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker de som er blide og motiverende. Men det er også veldig viktig at de vet hva de gjør, at de forklarer teknikken og at de er opptatt av at vi/jeg skal utføre øvelsene riktig.

Liker også at de holder fokus, men har aldri opplevde strenge instruktører.

Anonymkode: 6e83d...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker de som kommer med individuelle tips, går rundt i salen, skryter litt av innsatsen.

Og så er det veldig viktig at de ikke synger med, eller skrikestønner «kom igjen nåååhhh alle sammenhhhh».

Anonymkode: c7150...cf0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trives med blide og motiverende instruktører som har peiling på det de driver med. De som ser meg og gir meg tilbakemeldinger, både tips for å rette på ting og når jeg gjør noe riktig og har fremgang. Heldigvis er det bare slike der jeg trener. 

Anonymkode: afead...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...