Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

OK, dette er litt komplisert. Så håper noen gidder å lede gjennom. Jeg kommer selvfølgelig til å ringe lege/gyn til slutt. Men nå er det helg og jeg hadde satt pris på noen tanker eller erfaringer rundt dette. 

Jeg har en lutealfase på 9-10 dager. I desember var IKM 24 desmeber. Men jeg tok lutinus etter el for å forlenge lutealfasen. Mensen kom ikke 10 dpo (altså 24 desember) og jeg fikk opp håpet. Da jeg hadde hatt negativ g-test 16 dpo sluttet jeg på lutinus. Mensen kom to dager etter (altså 18 dpo). Tenkte ikke noe mer på det. 

Mensen varte som vanlig ca 5 dager. 2 dager etter at mensen tok slutt begynte jeg å få ømme bryster igjen. Ble litt forvirra, men tenkte kanskje jeg var gravid allikevel og tok en ny test som var negativ. Da konkluderte jeg med at selvom lutinus forskjøv blødningen så ble kanskje ikke syklusen forskjøvet. Slik at el. kom ca 14 dager etter opprinnelig dato for mensen (altså 24 desmeber). Ømme bryster er veldig vanlig for meg etter el. Som jeg har nevnt har jeg en lutealfase på 9-10 dager. Nå visste jeg jo ikke akkurat når el hadde skjedd siden jeg ikke rakk å ta noen el tester. Men jeg regnet med at det skjedde en dag før ømme bryst. Så 10 dpo kom og gikk, ingen mens. Nå er jeg 12 dpo, har ikke hatt blødning men fremdeles ganske ømme bryst. Og jeg skjønner ikke hva som er skjedd.

Er set noen som har erfart liknende etter bruk av lutinus? Eller noen som kan tenke seg hva dette kan være? Jeg er ganske forvirret selv. Vi hadde ikke tenkt å prøve hardt denne mnd, så jeg har jo ikke tatt noen el tester de siste dagene (spesielt siden jeg trodde el var skjedd), så nå vet jeg jo ikke hvor jeg er i syklusen heller. 

vet at ingen har svaret her, men noen som har noen tanker rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg har også mensen blitt utsatt til 18-20 dpo hvis jeg ikke har sluttet å ta lutinus tidligere. Angående eggløsning i neste syklus, kan jeg ikke si det sikkert fordi jeg har brukt clomifren i tillegg. Eggløsningen har kommet til vanlig tid, men det kan sikkert være påvirket av clomifrenen. 

Hvis du ikke bruker lutinus nå, så kan det jo være positivt at du har kommet til 12 dpo :) Det kan selvfølgelig være noe kluss med eggløsningen plutselig, så den kom seinere. Men ellers må det være at lutealfasen din har en fin lengde denne gangen, eller at du har blitt gravid.

Anonymkode: 173de...592

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hos meg har også mensen blitt utsatt til 18-20 dpo hvis jeg ikke har sluttet å ta lutinus tidligere. Angående eggløsning i neste syklus, kan jeg ikke si det sikkert fordi jeg har brukt clomifren i tillegg. Eggløsningen har kommet til vanlig tid, men det kan sikkert være påvirket av clomifrenen. 

Hvis du ikke bruker lutinus nå, så kan det jo være positivt at du har kommet til 12 dpo :) Det kan selvfølgelig være noe kluss med eggløsningen plutselig, så den kom seinere. Men ellers må det være at lutealfasen din har en fin lengde denne gangen, eller at du har blitt gravid.

Renger med at alt bare er i kluss. Regner ikke med at jeg er heldig nok til at jeg er gravid. 😞 prøvd i snart 2 år!

Skrevet

Faktisk har min syklus vært slik de siste to gangene. EL umiddelbart etter mensen og mensen var en uke for tidlig etc. Var tilfeldigvis til lege i perioden og nevnte dette, det viste seg at kroppen var i hormonell ubalanse. Sånt kan skje, uten grunn og forklaring. Tilbake til normalen nå. 

Anonymkode: ee1e1...bc5

Skrevet

Har ingen erfaring med Lutinus, ville bare nevne at selv om jeg som regel har el rundt CD 18, så ble jeg faktisk gravid på dag 3 etter blødningsstopp denne mnd. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Faktisk har min syklus vært slik de siste to gangene. EL umiddelbart etter mensen og mensen var en uke for tidlig etc. Var tilfeldigvis til lege i perioden og nevnte dette, det viste seg at kroppen var i hormonell ubalanse. Sånt kan skje, uten grunn og forklaring. Tilbake til normalen nå. 

Takk for svar. Sikkert det samme her. Men gikk du på noe hormoner da det skjedde?

Skrevet
46 minutter siden, Daisy_B skrev:

Har ingen erfaring med Lutinus, ville bare nevne at selv om jeg som regel har el rundt CD 18, så ble jeg faktisk gravid på dag 3 etter blødningsstopp denne mnd. 

Hmm. Ja, blir jo håpefull når jeg leser dette. Men tviler på at det er tilfelle hos meg. Får se hva som skjer. Takk for svar 😊 skal komme med en oppdatering når der skjer noe. 

Skrevet
Akkurat nå, LittKoko skrev:

Hmm. Ja, blir jo håpefull når jeg leser dette. Men tviler på at det er tilfelle hos meg. Får se hva som skjer. Takk for svar 😊 skal komme med en oppdatering når der skjer noe. 

Lykke til! 😀 

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, LittKoko skrev:

Takk for svar. Sikkert det samme her. Men gikk du på noe hormoner da det skjedde?

Nei, tar ingenting. 

Skrevet
10 timer siden, LittKoko skrev:

Renger med at alt bare er i kluss. Regner ikke med at jeg er heldig nok til at jeg er gravid. 😞 prøvd i snart 2 år!

Krysser fingrene for at det ordner seg snart! Helst nå selvfølgelig. Hvis det viser seg at det er en litt for kort lutealfase som har vært problemet, kan det jo være lutinusen som skal til. Jeg vet hvordan det er å være langtidsprøver, og skjønner godt at du ikke vil ha forhåpninger.  

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Krysser fingrene for at det ordner seg snart! Helst nå selvfølgelig. Hvis det viser seg at det er en litt for kort lutealfase som har vært problemet, kan det jo være lutinusen som skal til. Jeg vet hvordan det er å være langtidsprøver, og skjønner godt at du ikke vil ha forhåpninger.  

Takk! Vi krysser alt som går an å krysse! 😉🤞🏾

Skrevet

Oppdatering: trommevirvler: drrrrr

Det ble mensen!! 🤦🏽‍♀️😞 blod på papiret i går og full mensen i dag. Så kroppen min bare bestemte seg for 14 dagers lutealfase denne ganga. Mulig pga lutinus tidligere. Men men. Får se hva d blir til neste gang da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...