AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #1 Skrevet 18. januar 2020 Hei! Trenger litt tips og råd. Var sammen med ei dame i 2.5 år i et veldig turbulent forhold som ble avsluttet brått med mye usagt. Vi var unge og livene våre var i kaos. Jeg har de siste 9 årene ikke savnet henne en eneste dag og er i dag i et lykkelig stabilt forhold med verdens fineste kvinne som jeg vil dele resten av livet med. Jeg hadde ikke tenkt på eksen på mange år, men for ca. 3 mnd siden begynte denne kvinnen å ta opp kontakten igjen og vi snakket litt om det som hadde skjedd og la fortiden bak oss. Problemet er at etter dette så har jeg hatt mange drømmer og mareritt hvor jeg nesten hver drøm møter henne, ligger med henne, snakker med henne og klemmer henne. Dette er utrolig plagsomt for meg da jeg mye heller vil bruke energien på dama og livet jeg har nå, og det er noe motstridende med å drømme om noen man ikke vil være sammen med som gjør det hele veldig rart. Noen som har tips til hvordan jeg skal få henne ut av underbevisstheten min og drømmeland? Flere som har opplevd det samme? Har nesten ikke lyst til å sove mer fordi jeg synes det blir så utrolig slitsomt å bli minnet på denne perioden i livet mitt. Anonymkode: e0a3e...5aa
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #2 Skrevet 18. januar 2020 Det er hjernen og psyken din som bearbeider ting. Du forlot situasjonen uoppgjort den gangen for lenge siden, og nå kommer endelig følelsene til overflaten - følelser som ikke bare handler om selve eksen, men om en vanskelig periode i livet ditt. Det er normalt å få reaksjoner senere i livet, og det er ikke noe du bør kjempe imot. Det vil gå over av seg selv. Ikke noe du trenger å fortelle din nåværende dame om, det er ikke noe svik mot henne. Vi har alle våre private minner og tanker, det er lov. Anonymkode: ba262...cc0 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #3 Skrevet 18. januar 2020 Jeg har også innimellom drømmer om eksen det ble slutt med for 13 år siden. Har absolutt ingen følelser, eller noe ønske om å møte han igjen. Anonymkode: 3bb16...559
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #4 Skrevet 18. januar 2020 Og prøv å ikke fortrenge noe. Bare godta at du har disse drømmene, og tenk, ja, nå hadde jeg en sånn drøm igjen, og gå videre. Anonymkode: 3bb16...559
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #5 Skrevet 18. januar 2020 Takk for tips. Synes bare det er så altoppslukende. Ender opp med å bruke hele dagen på å tenke på henne og drømmen, og da er det jo ikke rart at man fortsetter med å drømme om henne heller.. Har ikke tatt det opp med samboeren, har ingenting å skjule for henne og hun hadde ikke blitt sint, men ser bare ikke behovet. Føler at hvis jeg sier det høyt til noen så blir det bare enda mer virkelig. Er så utrolig plagsomt at jeg ikke får henne UT og BORT fra drømmelang. Vil mye heller drømme om dama jeg har nå.. Anonymkode: e0a3e...5aa
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #6 Skrevet 18. januar 2020 Forstår at det er slitsomt! Men mitt råd er å ikke gi drømmene så mye oppmerksomhet når du er våken. Fokuser på kjæresten din nå, og de gode følelsene hun gir deg. Da vil nok drømmene komme sjeldnere og etter hvert bli borte. Litt mindfullness-teknikk egentlig, du observerer at du har drømt, men lar det passere. Og ville ikke fortalt det til dama, hun kan kanskje blir såret og tro at du ikke er over henne. Anonymkode: 4bbed...b52 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå