AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #1 Skrevet 18. januar 2020 Jeg har vært arbeidssøker noen uker. Kravet er fem søknader/aktiviteter pr uke, men nå har jeg fått vikarstilling i to mnd, som ligger på 30-40% stilling. Vet noen om kravet om søknader er det samme, eller gjelder kravet de dagene man ikke jobber? Jeg spør ikke for å lure systemet. Jeg bor på et mindre sted og sliter med å finne nok å søke på. Og håper at prosenten på nåværende sted kan øke med litt innsats. Men, jeg vil gjøre og føre riktig hos NAV. Anonymkode: 42160...511
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #2 Skrevet 18. januar 2020 Du skal være villig til å ta jobber i hele landet når du går på dagpenger. Anonymkode: cd7c7...81a
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #3 Skrevet 18. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du skal være villig til å ta jobber i hele landet når du går på dagpenger. Anonymkode: cd7c7...81a Ja, tusen takk. Det er jeg klar over, men enkelte situasjoner gjør at man fristas fra dette kravet. Og det er heller ikke helt det jeg lurte på. Anonymkode: 42160...511
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #4 Skrevet 18. januar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært arbeidssøker noen uker. Kravet er fem søknader/aktiviteter pr uke, men nå har jeg fått vikarstilling i to mnd, som ligger på 30-40% stilling. Vet noen om kravet om søknader er det samme, eller gjelder kravet de dagene man ikke jobber? Jeg spør ikke for å lure systemet. Jeg bor på et mindre sted og sliter med å finne nok å søke på. Og håper at prosenten på nåværende sted kan øke med litt innsats. Men, jeg vil gjøre og føre riktig hos NAV. Anonymkode: 42160...511 Ikke tenk så mye på det, de blir veldig glad når du jobber. Så da kan du tone ned søknadene. Det står: omtrentlig 5 i uken. Altså du må ikke ha 5. Ikke hør på skremselspropaganda fra andre, jeg kjenner systemer. Akkurat ferdig med 2år på dagpenger, fulgte kun systemet jeg. Hørte aldri noe, utenom 6 ukers CV-kurs som jeg slapp heldigvis. Slapp av, bare følg det som står i planen din. Legg inn jobber enten du søker på de eller ikke. Anonymkode: 4759d...58b
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #5 Skrevet 18. januar 2020 Jeg kommer bare til å legge inn det jeg søker på. Men de siste to ukene har jeg hatt 3 aktiviteter pr uke. De har vært reelle og kanskje viktige for muligheter for fulltidstilling - og for å få meg ut av hele dagpengebehovet! Men så tenker jeg at da mangler jeg fire... Samtidig har jeg jobbet nesten 40%, så kanskje det jeg har er nok? Jeg blir forvirra. Jeg ringte nav torsdag og de sa blidt at det er retningslinjer, så hvis jeg er flittig og ærlig så er det bra. Men jeg er redd for at hvis jeg konstant ligger under kravet som står skriftlig, at de fjerner dagpengene. Eller verre - krever etterbetaling for det jeg har fått. Hele NAV-sakene før jul har skremt meg litt. Håpte noen kunne henvise til brøk eller noe skriftlig på NAVs sider! Anonymkode: 42160...511
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #6 Skrevet 18. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke tenk så mye på det, de blir veldig glad når du jobber. Så da kan du tone ned søknadene. Det står: omtrentlig 5 i uken. Altså du må ikke ha 5. Ikke hør på skremselspropaganda fra andre, jeg kjenner systemer. Akkurat ferdig med 2år på dagpenger, fulgte kun systemet jeg. Hørte aldri noe, utenom 6 ukers CV-kurs som jeg slapp heldigvis. Slapp av, bare følg det som står i planen din. Legg inn jobber enten du søker på de eller ikke. Anonymkode: 4759d...58b Takk for svar. Vet du om de ser på tidsintervall også? Feks om 3 per uke jevnt over er kanskje bedre i deres øyne enn 20 i slutten av hver mnd (med preg av skippertak)? Og om de ser på kvalitet/type aktivitet? Leste om noen som la inn at de har oppdatert CV som én. Laget nytt profilbilde på LinkedIn som én. Snakket med tidligere arbeidsgiver og spurt om referanse som én...... Og andre som fører opp utelukkende stillinger søkt. Anonymkode: 42160...511
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #7 Skrevet 18. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kommer bare til å legge inn det jeg søker på. Men de siste to ukene har jeg hatt 3 aktiviteter pr uke. De har vært reelle og kanskje viktige for muligheter for fulltidstilling - og for å få meg ut av hele dagpengebehovet! Men så tenker jeg at da mangler jeg fire... Samtidig har jeg jobbet nesten 40%, så kanskje det jeg har er nok? Jeg blir forvirra. Jeg ringte nav torsdag og de sa blidt at det er retningslinjer, så hvis jeg er flittig og ærlig så er det bra. Men jeg er redd for at hvis jeg konstant ligger under kravet som står skriftlig, at de fjerner dagpengene. Eller verre - krever etterbetaling for det jeg har fått. Hele NAV-sakene før jul har skremt meg litt. Håpte noen kunne henvise til brøk eller noe skriftlig på NAVs sider! Anonymkode: 42160...511 Herregud, slapp av!! ALDRI ring nav å spør om noe, eller be om hjelp. Bare følg det som er avtalt. Du ødelegger for deg selv bare, nav har ikke mulighet til å følge opp sine brukere. Det er system under fullt kaos. Så: søk på ca avtalt antall jobber. 3 av 5 er innafor IKKE tenk mer på dette!! Slutt å ta det alvorlig. Anonymkode: 4759d...58b 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #8 Skrevet 18. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hele NAV-sakene før jul har skremt meg litt. Anonymkode: 42160...511 Litt på siden, men det bør det jo ikke! Snarere tvert imot. NAV-skandalen handlet jo at de hadde vært strengere enn de hadde lov til å være. Jeg har aldri møtt så hjelpsomme og smørblid NAV-ansatte som det jeg har gjort den siste tiden (er på AAP pga kreft, men håper å bli frisk og arbeidsfør i løpet av året). Hvis du viser initiativ og er flittig tror jeg ikke du har noe å frykte. Men jeg kan ikke vise til noe regelverk dessverre. Anonymkode: fafe1...325
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå