AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #1 Skrevet 18. januar 2020 M44. Jeg har kommet i den alderen hvor det meste jeg spiser havner i en ring rundt midjen. Jeg trimmer 2-3 ganger i uken på treningsstudio og løper/går tur 1-2 ganger i tillegg. Men likvel legger ting seg på midjen. Må jeg virkelig til å telle kalorier? Er det slik at i min alder er det maten man må passe på, og trening spiller mindre rolle? Anonymkode: 7e9a9...520
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #2 Skrevet 18. januar 2020 Du trenger ikke telle kalorier. Men spis mindre. Anonymkode: c1dd4...85d 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #3 Skrevet 18. januar 2020 Spiser du mye usunt? Snacks? Øl? Etter 40 legger man lettere på seg, og må begrense utskeielsene. Spis sunnere. Anonymkode: cb6ab...292
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #4 Skrevet 18. januar 2020 Spiser ikke mye usunt og har et helt normalt kosthold. 3 knekkebrød med ost til frokost, 3 brødskiver med ost/skinke/leverpostei til lunsj og middag. Av og til tar jeg et knekkebrød eller to på kvelden. Er øl verre enn vin? I så fall må jeg legge om.... Anonymkode: 7e9a9...520
mlifjeld Skrevet 18. januar 2020 #5 Skrevet 18. januar 2020 om du vil gå ned i fettprosent er det definitivt maten som er det viktigste! man kan si at fettreduksjon er 90% mat og 10% trening. Tenk bare på at du må løpe ca 40 minutter for å forbrenne en sjokoladebar på 400kalorier (vanlig snickersbar) Derfor er det mye mer effektivt å unngå å spise de ekstra kaloriene. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #6 Skrevet 18. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spiser ikke mye usunt og har et helt normalt kosthold. 3 knekkebrød med ost til frokost, 3 brødskiver med ost/skinke/leverpostei til lunsj og middag. Av og til tar jeg et knekkebrød eller to på kvelden. Er øl verre enn vin? I så fall må jeg legge om.... Anonymkode: 7e9a9...520 Slik jeg har forstått det er øl det som er mest gale. Tørr (lite sukker) vin er bedre og av en eller annen grunn er musserende vin (også tørr) bedre enn det. Sprit er det diskusjoner om, tror det kommer ned til blandevann. Anonymkode: 67061...cef
mlifjeld Skrevet 18. januar 2020 #7 Skrevet 18. januar 2020 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spiser ikke mye usunt og har et helt normalt kosthold. 3 knekkebrød med ost til frokost, 3 brødskiver med ost/skinke/leverpostei til lunsj og middag. Av og til tar jeg et knekkebrød eller to på kvelden. Er øl verre enn vin? I så fall må jeg legge om.... Anonymkode: 7e9a9...520 Du spiser veldig mye brødmat. (alle måltider) bytt heller ut brødmaten med mer grønnsaker. My brødmat gjør det vanskelig å gå ned i vekt. Det er også anbefalt å spise grønnsaker til alle måltider. F.eks egg bacon og avokado til frokost. salat eller liknende til lunsj og ordentlig middag med stekte grønnsaker og kjøtt til middag. Og du vil se at kg forsvinner uten at du går sulten. Samtidig burde du unngå mat med mye karbohydrater som sukkervarer(godteri, kaker),potetgull og øl. Endret 18. januar 2020 av mlifjeld 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #8 Skrevet 18. januar 2020 25 minutter siden, AnonymBruker said: Spiser ikke mye usunt og har et helt normalt kosthold. 3 knekkebrød med ost til frokost, 3 brødskiver med ost/skinke/leverpostei til lunsj og middag. Av og til tar jeg et knekkebrød eller to på kvelden. Er øl verre enn vin? I så fall må jeg legge om.... Anonymkode: 7e9a9...520 Ikke et godt kosthold! Altfor lite variert, og ikke godt nok næringsinnhold. Hvorfor så mye brødmat? Anonymkode: ccc79...100 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #9 Skrevet 18. januar 2020 Kostholdet ditt er jo helt på trynet. Vekt og høyde? Anonymkode: c607c...8e7
Tvist Skrevet 18. januar 2020 #10 Skrevet 18. januar 2020 3 timer siden, mlifjeld skrev: Du spiser veldig mye brødmat. (alle måltider) bytt heller ut brødmaten med mer grønnsaker. My brødmat gjør det vanskelig å gå ned i vekt. Det er også anbefalt å spise grønnsaker til alle måltider. F.eks egg bacon og avokado til frokost. salat eller liknende til lunsj og ordentlig middag med stekte grønnsaker og kjøtt til middag. Og du vil se at kg forsvinner uten at du går sulten. Samtidig burde du unngå mat med mye karbohydrater som sukkervarer(godteri, kaker),potetgull og øl. Tror kanskje ikke han spiser brød til middag,men man kan fort forstå setningen slik.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #11 Skrevet 18. januar 2020 Kaloribehovet går jo ned dess eldre man blir, så du kan ikke ha samme inntak som 40-åring som da du var 30. Anonymkode: 4e22f...b2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå