Gå til innhold

Pledd som ikke klør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her noen tips til et ikke-syntetisk pledd til sofa som IKKE klør? Har et Høie-pledd og det klør GJENNOM buksen! Vil ikke ha syntetisk pga brannfare da jeg har barn. Bor langt fra butikker, så vil helst kunne bestille på nett. 
Noen som har tips? 

Anonymkode: 6bba7...3c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sitter i sofaen nå med et Berger pledd og syns ikke det klør, prøv i butikken?

Anonymkode: bbe3e...c16

• Liker 1
Skrevet

Røros pledd

Anonymkode: cf77c...1fe

• Liker 2
Skrevet

Mamma har i bomull. Ikke like varmt, men klør definitivt ikke. 

Anonymkode: e86a4...c68

• Liker 1
Skrevet

Synes Kid har veldig gode ullpledd til en grei pris.

Anonymkode: 09b75...d2f

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sitter i sofaen nå med et Berger pledd og syns ikke det klør, prøv i butikken?

Anonymkode: bbe3e...c16

Kunne gått i butikken, men som jeg skriver er det lang til butikk som selger slikt, og dårlig utvalg, så foretrekker nett. Takk for svar, skal google etter!

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Kunne gått i butikken, men som jeg skriver er det lang til butikk som selger slikt, og dårlig utvalg, så foretrekker nett. Takk for svar, skal google etter!

Men det er jo individuelt hvor lett man føler at det klør. Enkelte har mer sensitiv hud enn andre.  Så at noen her på KG skriver at pleddene ikke klør betyr jo ikke at du ikke vil føle at de klør. 

Anonymkode: e706a...308

Skrevet

Har et bomull kjøpt på Skeidar for lenge siden. 
Klør du av ullklær etc også? 

Anonymkode: 1c13a...0f7

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Røros pledd

Anonymkode: cf77c...1fe

Det jeg har klør i alle fall som et rent h**e, så det vil jeg fraråde på det sterkeste. Og jeg er IKKE følsom for kløe og kan f.eks gå med grove ullgensere rett inn på huden. 

Alpakka og merino er ullkvaliteter som de fleste synes klør lite eller ingenting. Det er jo vanskelig å bestemme om du kommer til å klø eller ikke, og samtidig koster gjerne slike ullkvaliteter litt, så det er med litt blandede følelser jeg anbefaler deg en konkret leverandør uten at du har prøvd selv. Men uansett: jeg har kjøpt flere pledd fra denne leverandøren, og de har alltid holdt god kvalitet. De har pledd både i merino og alpakka.  

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Ullvott skrev:

Det jeg har klør i alle fall som et rent h**e, så det vil jeg fraråde på det sterkeste. Og jeg er IKKE følsom for kløe og kan f.eks gå med grove ullgensere rett inn på huden. 

Alpakka og merino er ullkvaliteter som de fleste synes klør lite eller ingenting. Det er jo vanskelig å bestemme om du kommer til å klø eller ikke, og samtidig koster gjerne slike ullkvaliteter litt, så det er med litt blandede følelser jeg anbefaler deg en konkret leverandør uten at du har prøvd selv. Men uansett: jeg har kjøpt flere pledd fra denne leverandøren, og de har alltid holdt god kvalitet. De har pledd både i merino og alpakka.  

De lager skikkelig fine og gode pledd :Nikke:

Tenker at alpakka kan være noe av det nærmeste man kommer. De koster litt mer enn de andre pleddene, men det kan det faktisk være verd.

Lenke for å gjøre det enkelt å finne.

Anonymkode: 74ca0...bf3

Skrevet

Vi har Røros-pledd og jeg synes ikke de klør.

Det aller mykeste pleddet vi har er dog et i alpakka fra Spinnerigården. https://www.spinnerigaarden.no/butikk/pledd/alpakkapledd

Kan tenke meg at pledd i kashmir ikke klør det spor, men de er garantert veldig dyre. Kashmir er varmt, lett og kanskje det mykeste jeg vet om og null kløing, ikke rart det kostet ekstra.

Anonymkode: 306e5...4d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...