Gå til innhold

Hvor tidlig kan jeg ta graviditetstest hos legen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha mensen 24.januar men har time hos legen 20.januar. Kan jeg ta graviditetstest hos legen da eller må jeg vente til eventuell uteblitt menstruasjon? Jeg tok en test hjemme men er usikker på hva den viser

IMG_20200118_081533.jpg

Anonymkode: 56445...7d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Testene på legektr er såvidt jeg vet ikke så sensitive at de kan fange opp noe så tidlig. 

Men du burde ikke kjøpe de testene der, de er fryktelig dårlige! Bare kjøp en annen og prøv igjen. 

Skrevet
5 minutter siden, Daisy_B skrev:

Testene på legektr er såvidt jeg vet ikke så sensitive at de kan fange opp noe så tidlig. 

Men du burde ikke kjøpe de testene der, de er fryktelig dårlige! Bare kjøp en annen og prøv igjen. 

Takk for svar! Da gjør jeg det

Skrevet

Hvis du venter mensen 24, er det jo veldig tidlig å teste nå. Ta en test igjen rundt 24. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Nerine_ skrev:

Hvis du venter mensen 24, er det jo veldig tidlig å teste nå. Ta en test igjen rundt 24. 

Tok den som kan vise 6 dager før uteblitt mensen

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok den som kan vise 6 dager før uteblitt mensen

Det er et veldig stort kan der. Mange får ikke positiv test før nærmere ikm. 

Skrevet
2 minutter siden, Nerine_ skrev:

Det er et veldig stort kan der. Mange får ikke positiv test før nærmere ikm. 

Da kjøper jeg en ny neste uke å tester nærmere. Redd for positiv test

Skrevet

Legekontoret bruker de samme urintestene som alle andre. Ikke noe spesielt med dem. Men legekontoret kan ta blodprøve. Blodprøven vil det variere fra sted til sted hvor lang tid det tar å få svar på. Ville tatt en test tidligst 11 dager etter det ubeskyttede samleiet. 

Anonymkode: 05de2...b86

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Legekontoret bruker de samme urintestene som alle andre. Ikke noe spesielt med dem. Men legekontoret kan ta blodprøve. Blodprøven vil det variere fra sted til sted hvor lang tid det tar å få svar på. Ville tatt en test tidligst 11 dager etter det ubeskyttede samleiet. 

Anonymkode: 05de2...

Rådfører meg litt med legen på mandag tenker jeg. Er over 11 dager siden ubeskyttet sex

Skrevet

Du kan ikke stole på en negativ test før etter forventet menstruasjon. 

Anonymkode: dbc46...480

Skrevet

Jeg tok graviditetstest (test tidlig) 1 dag før forventet test, ble negativ. Tok også en test 5 dager etter forventet test, ble negativ. Fikk derfor stallsjokk når puppene 1.5 mnd etter forventet mens var blitt kjempestore.. Og gravid var jeg. 

Anonymkode: 839f2...0c1

Skrevet

Forventet mens* Skulle det stå

Anonymkode: 839f2...0c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...