AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #1 Skrevet 18. januar 2020 Har lyst å prøve dette. Er det sånn at skapet ditt er fullt,men at du har fremme bare 30plagg? Legger du feks bort alt av juleklær? Hvordan gå frem? Blir glad for tips,for dagen idag skal brukes til rydding av klesskap🤗 Anonymkode: 038d9...496
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #2 Skrevet 18. januar 2020 Pakker bort alt som ikke er en del av kapsel garderoben. Rullerer på plagg hver 3 måned etter årstid Anonymkode: becdb...217
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #3 Skrevet 18. januar 2020 Jeg har ikke så mye klær, men jeg legger vekk sesongklær. Har noen få basicklær som jeg har hele året, så supplerer jeg med sesongklær. Anonymkode: 7b5ac...c1a
Alenvers Skrevet 18. januar 2020 #4 Skrevet 18. januar 2020 (endret) Jeg har kapselgarderobe og er veldig fornøyd med det. Det er ikke slik at jeg har mengder med klær, men jeg visste aldri hva jeg skulle ha på meg om morgenen og hadde ingen oversikt. Rotet hver dag gjennom plagg og endte stort sett opp med de samme antrekkene uansett. Jeg tok først fram alt og la til side alt som skulle gis bort. Det var ikke så mye, for det gjør jeg uansett med jevne mellomrom. Deretter valgte jeg de 33 plaggene som skulle bli min første kapsel. Jeg har valgt å holde sko, undertøy og treningstøy utenom. Jeg har ikke så mye plass, så jeg lar alle "kapsel-plaggene" henge i skapet mens resten ligger i skuffene. Jeg er ikke så rutinert ennå, så jeg har opplevd å få bruk for noe av det som ikke henger der, men det er jo lett tilgjengelig uansett. Etter tre måneder revurderer jeg plaggene, og bytter ut det som er sesong-klær. Nå finner jeg alltid noe å ha på meg, og jeg shopper mye mindre og mer målbevisst. Jeg tenker alltid "hva passer inn i kapselen?", og finner ut at jeg har det jeg trenger. De klærne som aldri får bli med i kapsel, kvitter jeg meg med. De er tydeligvis ingen favoritter. Jeg har blitt inspirert av Pengesnakk (blogg og insta), men kanskje først og fremst av Justine Leconte på youtube. Hun forteller også hvordan man skal tenke når det gjelder farger, hvor mange eks man kan ha av hvert plagg (3 topper, 2 skjørt osv...). Kjempefin inspirasjon, men man må tilpasse det egen smak og ikke minst livsstil. Lykke til! Endret 18. januar 2020 av Alenvers 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #5 Skrevet 18. januar 2020 8 minutter siden, Alenvers skrev: Jeg har kapselgarderobe og er veldig fornøyd med det. Det er ikke slik at jeg har mengder med klær, men jeg visste aldri hva jeg skulle ha på meg om morgenen og hadde ingen oversikt. Rotet hver dag gjennom plagg og endte stort sett opp med de samme antrekkene uansett. Jeg tok først fram alt og la til side alt som skulle gis bort. Det var ikke så mye, for det gjør jeg uansett med jevne mellomrom. Deretter valgte jeg de 33 plaggene som skulle bli min første kapsel. Jeg har valgt å holde sko, undertøy og treningstøy utenom. Jeg har ikke så mye plass, så jeg lar alle "kapsel-plaggene" henge i skapet mens resten ligger i skuffene. Jeg er ikke så rutinert ennå, så jeg har opplevd å få bruk for noe av det som ikke henger der, men det er jo lett tilgjengelig uansett. Etter tre måneder revurderer jeg plaggene, og bytter ut det som er sesong-klær. Nå finner jeg alltid noe å ha på meg, og jeg shopper mye mindre og mer målbevisst. Jeg tenker alltid "hva passer inn i kapselen?", og finner ut at jeg har det jeg trenger. De klærne som aldri får bli med i kapsel, kvitter jeg meg med. De er tydeligvis ingen favoritter. Jeg har blitt inspirert av Pengesnakk (blogg og insta), men kanskje først og fremst av Justine Leconte på youtube. Hun forteller også hvordan man skal tenke når det gjelder farger, hvor mange eks man kan ha av hvert plagg (3 topper, 2 skjørt osv...). Kjempefin inspirasjon, men man må tilpasse det egen smak og ikke minst livsstil. Lykke til! Tusen takk for gode tips:) regner med det er mest overdeler man bytter ut? Buksene er vel mer helårs? Ts Anonymkode: 038d9...496
Alenvers Skrevet 18. januar 2020 #6 Skrevet 18. januar 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for gode tips:) regner med det er mest overdeler man bytter ut? Buksene er vel mer helårs? Ts Anonymkode: 038d9...496 Ja, slik er det i alle fall for meg. Har et par sommerbukser som er ryddet vekk nå, men jeans blir hengende. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #7 Skrevet 18. januar 2020 37 minutter siden, Alenvers skrev: Ja, slik er det i alle fall for meg. Har et par sommerbukser som er ryddet vekk nå, men jeans blir hengende. Takk for svar og inspirasjon...er allerede i gang. To poser skal til fretex...heretter er det slutt på å kjøpe plagg i polyester for min del,fyfy for miljøet. Ts Anonymkode: 038d9...496
Alenvers Skrevet 18. januar 2020 #8 Skrevet 18. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar og inspirasjon...er allerede i gang. To poser skal til fretex...heretter er det slutt på å kjøpe plagg i polyester for min del,fyfy for miljøet. Ts Anonymkode: 038d9...496 Helt enig 😀 Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå