Tiit Skrevet 4. juni 2005 #1 Skrevet 4. juni 2005 Noen som husker dette programmet, med hare, rev og bjørn som undret seg over sosiale spilleregler og spurte kaktusen som hjelp. Og da kom en liten skuff ut under kaktusen mens den fløytet i et horn, og der lå det et slags svar i form av et tog hvor det skulle plasseres kort med stikkord på. I tillegg var det små filmsnutter som skulle vise ulike tema som eks. samarbeid, høflighet, vennlighet, vennskap osv. Det var en fin liten sang som inneholdt teksten: .... og Ida i india blitt ertet i lek...... Da blir det Du og jeg og kaktus, du og jeg og kaktus..... Noen som husker dette? Jeg syns det var så fine program... da jeg var omtrent 7-8 år, sist på 70 tallet.
Gjest Emera Skrevet 4. juni 2005 #2 Skrevet 4. juni 2005 Husker det veldig godt, og elsket det! Se her.
Gjest Violetta Skrevet 4. juni 2005 #3 Skrevet 4. juni 2005 Jeg husker det så vidt, trodde at det var barne-tv jeg. Husker bare kaktusen.
Tiit Skrevet 4. juni 2005 Forfatter #4 Skrevet 4. juni 2005 Husker det veldig godt, og elsket det! Se her. Yea! herlig link. Husker noe av d selv!! Husker i tillegg at haren var på fest, og brøt inn i samtaler mellom andre, noe som ble oppfattet som veldig frekt. Sånn gjør man ikk!! Så skulle han snakke litt med damen som spilte taffelmusikk på piano, og sølte drink på henne. Uff... veldig pinlig.. Han var en sånn sosial klossmajor. Husker også at de skulle dele en bursdagskake, og en tok mye mer enn de andre. Ikke bra, iflg storkaktus.. Og så var det en som vant et skirenn, og var visstnok veldig dårlig vinner.... Ertet de andre... Ikke bra, iflg storkaktus... Fy søren, jeg har drukket rødvin...
Gjest Bellatrix Skrevet 4. juni 2005 #5 Skrevet 4. juni 2005 I 1976 var jeg ikke født. Kanskje mamma så det da hun gikk gravid med meg.
gaja Skrevet 4. juni 2005 #6 Skrevet 4. juni 2005 sambo snakker om den hele tiden. har aldri sett det selv. syns generelt det er for lite undervisningsprogammer for barn for tida; de kunne gjerne sendt det der kjemiprogrammet med de to gamlekarene; kjemi på roterommet e.l. om igjen!! :-)
Gjest Lea Skrevet 4. juni 2005 #7 Skrevet 4. juni 2005 Jeg husker også denne serien veldig godt. Kunne ikke vært store jenta den gangen, men kaktusen gjorde sterkt inntrykk
Gjest Madeline Skrevet 4. juni 2005 #8 Skrevet 4. juni 2005 Ja, den serien husker jeg. Likte godt det programmet. Lurer på hvordan det hadde vært å se det igjen nå. Vi var ikke så bortskjemt med barneprogrammer på den tiden (huff nå høres jeg gammel ut).
Ephemera Skrevet 5. juni 2005 #9 Skrevet 5. juni 2005 Ja, jeg husker det veldig godt Jeg pleide, som noen andre i linken, å se på det når jeg var syk og hjemme fra skolen. Det gikk på formiddagene. Skvatt litt når jeg så denne tråden nå, for jeg snakket med sambo om denne igår, og han ante ikke hva jeg snakket om Husker veldig godt personene i serien og at det handlet om problemløsning... sikkert er veldig bra program! Men sangen... den husker jeg ikke...
Gjest barnav70åra Skrevet 5. juni 2005 #10 Skrevet 5. juni 2005 Jeg pleide, som noen andre i linken, å se på det når jeg var syk og hjemme fra skolen. Det gikk på formiddagene. ... Samme her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå