AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #1 Skrevet 18. januar 2020 .. Er det mulig å lære det som voksen? Har dere noen tips til bøker/nettsteder eller konkrete råd/verktøy til egen emosjonstrening og regulering av egne følelser? Anonymkode: 16ad5...82a 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #2 Skrevet 18. januar 2020 Ja, absolutt. Jeg hadde blant annet et ekstremt sinne som barn/tenåring, dett gikk ikke over før noe var ødelagt. Etter jeg har gått i behandling har jeg klart å regulere det. Samme med andre følelser. Jeg går faktisk på dps nå (grunnet mye traumer i oppveksten) , og nå jobber vi med å regulere og kontrollere følelser slik at jeg havner enda lengre inn mot normalen. Har desverre ingen gode råd. Anonymkode: 140fe...5fa
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #3 Skrevet 18. januar 2020 Jeg er vel for opptatt av hva folk rundt meg skal tenke om mine følelser, så det er vel grunnen til at jeg holder de i sjakk utad. Anonymkode: 8a207...5a0
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #4 Skrevet 18. januar 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: .. Er det mulig å lære det som voksen? Har dere noen tips til bøker/nettsteder eller konkrete råd/verktøy til egen emosjonstrening og regulering av egne følelser? Anonymkode: 16ad5...82a Ja, behold roen og ta ting med fatning. Når du kjenner på sterke følelser ta litt avstand fra dem og gjør noe annet. Sett ord på følelsene dine og sørg for konstruktivt utløp. Anonymkode: 7738d...ccf
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #5 Skrevet 18. januar 2020 Jeg måtte lære det ETTER jeg ble mor selv, søkte hjelp og det fikk jeg. Alle vil jo at barn skal få bedre kår. Det er fortsatt vanskelig men hjelpen jeg fikk, har virkelig paid off. Det er så mye enklere å bruke disse verktøyene for å hjelpe eget barn. Det gjorde underverker. DO IT! jegjeg fikk hjelp av en fokusert psykolog innen feltet og foreldrekurs via barnevernet. Angrer ikke!!! Anonymkode: 921ed...8cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå