Gå til innhold

Insekt i senga. Hva er det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. jeg vet ikke om dette er noe jeg kan spørre om her, men oppdaget akkurat et insekt i senga mi. prøvde å ta noen bilder. legger de med. men var vanskelig da jeg er veldig redd for insekter. 

Det jeg egentlig lurer på er om dere vet noe om hva dette er? 

Jeg har en rotweiler på 10 mnd i huset. men han har har ikke lov til å være inne på soverommet, om det skulle han noe betydning?

Jeg er jo redd for at det skal være noe form for skadedyr eller noe. har prøvd å søke på nettet men klarer ikke å se hva det kan være. sover på sofaen inatt...

Takk for svar ☺️

IMG_5582.thumb.jpg.469ef74bc3452fb6cc21ac37872d1333.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vanskelig å se på bildet, og ikke er jeg noe spesialist heller, men det ser litt ut som en "museumbille" eller "teppebille" :vetikke:

Mye lettere for deg å google litt på biller å komme fram til rett svar selv tror jeg, du som kan studere banditten :Nikke:

Endret av Beeblebrox
Skrevet

Syns ikke det ser ut som noe skadedyr, helt ærlig. Men vanskelig å se på langt hold. Om det ikke dukker opp noen flere, tror jeg ikke du skal stresse med det. I mitt øye ser det ut som en ufarlig bille av noe slag...

Anonymkode: e9f9d...333

• Liker 1
Skrevet

Har funnet en lignende bille på soverommet og en larve i senga .. og en hullete ullgenser . De spiser på tekstiler ! 

Anonymkode: 4ed93...ffd

Skrevet

Det der er veggdyr, håpløst å bli kvitt......vært ute på reise i det siste året? Du trenger firma til å fjerne dritten, det du ser er en brøkdel av de som er der,gode til å gjemme seg.

Anonymkode: 93915...66e

Skrevet

Det er ikke veggdyr, men det som kalles Majorstuebille. Prøv å Google det! Har hatt det selv, og desverre er det noe dritt 😕

Anonymkode: 20668...82f

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke lagt meg i den leiligheten i natt hvertfall.

Skrevet

Det er ikke majorstubillen, brun pelsbille ligner mer på et linfrø og er som navnet tilsier, brune.
Denne ligner mye mer på en museumsbille, og de spiser ikke fibre, men heller død hud, pels, fjær og hår, og finnes veldig ofte i fuglereder som er skjermet fra regn. Så har du katt kan denne ha haiket med pus etter et rederaid.

De gjør ingen skade i vanlige boliger, men kan utføre mye skadeverk hvis du feks har utstoppede dyr eller insektsamlinger, siden de spiser døde insekter og edderkopper også.

Skrevet (endret)
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det der er veggdyr, håpløst å bli kvitt......vært ute på reise i det siste året? Du trenger firma til å fjerne dritten, det du ser er en brøkdel av de som er der,gode til å gjemme seg.

Det er ikke veggdyr. Dyret på bildet er en bille, veggdyr er en tege. 

4 timer siden, Minya skrev:

Det er ikke majorstubillen, brun pelsbille ligner mer på et linfrø og er som navnet tilsier, brune.
Denne ligner mye mer på en museumsbille, og de spiser ikke fibre, men heller død hud, pels, fjær og hår, og finnes veldig ofte i fuglereder som er skjermet fra regn. Så har du katt kan denne ha haiket med pus etter et rederaid.

De gjør ingen skade i vanlige boliger, men kan utføre mye skadeverk hvis du feks har utstoppede dyr eller insektsamlinger, siden de spiser døde insekter og edderkopper også.

Brun pelsbille er mer brun, ja. Men vi vet jo ikke om bildet gjengir fargen helt riktig.

Endret av Thyra
Skrevet

Det er hverken flått, veggdyr, sølvkre eller skjeggkre, så det er i hvert fall ingen av dem jeg ville kalt verstingene. 

Anonymkode: fdf0a...169

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...