AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #1 Skrevet 17. januar 2020 Lurer på om noen har et reisemål å anbefale, som har en koselig strand uten alt for mye turister og er varmt nok til at det går an å bade litt? Har tenkt til å reise bort i en uke eller to i midten av februar, for å bare slappe av i solen og naturen. Men jeg orker ikke store horder av turister rundt meg, så er ute etter et sted med strender hvor det går an å være litt mer i fred! Har 12.000 kr som maks budsjett, som skal dekke både fly, hotell/airbnb og annet. Jeg er ikke særlig bereist i varmere strøk, så det kan være hvor som helst! Tar imot alle ideer med stor takk! Anonymkode: 5db48...a9f
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #2 Skrevet 17. januar 2020 Turister er overalt i dag. Jeg var i Indonesia nylig, og så nesten ikke havet fra hotellet blant hordene av turister. Enten må du akseptere det at du ikke blir den eneste turisten på stranden ellers må du belage deg på å reise et sted som ikke har noe særlig infrastruktur og hoteller med basic komfort. Stemmer for førstnevnte i ditt tilfelle. Og foreslår Thailand eller Bali mtp budsjettet ditt og kravet om varme og bading i februar. Karibien er også et tips, men da må du ut med mer enn 12.000. Anonymkode: 9588c...435 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #3 Skrevet 17. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Turister er overalt i dag. Jeg var i Indonesia nylig, og så nesten ikke havet fra hotellet blant hordene av turister. Enten må du akseptere det at du ikke blir den eneste turisten på stranden ellers må du belage deg på å reise et sted som ikke har noe særlig infrastruktur og hoteller med basic komfort. Stemmer for førstnevnte i ditt tilfelle. Og foreslår Thailand eller Bali mtp budsjettet ditt og kravet om varme og bading i februar. Karibien er også et tips, men da må du ut med mer enn 12.000. Anonymkode: 9588c...435 Ja, jeg forventer ikke å være den eneste på stranden, det er nok en håpløs drøm. Men det må vel finnes noen steder med litt færre folk, altså slik at man ikke må ligge som sild i tønne på stranden? Noen litt mindre kjente steder i disse landene du foreslår f.eks. TS Anonymkode: 5db48...a9f
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #4 Skrevet 17. januar 2020 De fleste turister samler seg på noen få steder, selv om det finnes mange like vakre steder i nærheten. De følger bare den mest hypede ruta. Tenk for eksempel på hvor turistene drar i Norge - det kommer horder til Lofoten eller Flåm, men om man drar til f.eks. Helgeland eller et random idyllisk sted ved Sognefjorden ser man hovedsakelig lokale. Mitt beste tips er å dra til en liten kystby i Sør-Frankrike eller Italia. Gjør litt research, bestill fly til nærmeste større by. Er greie priser til f.eks. Bordeaux eller Pisa, og så setter du deg på toget en times tid. Kikk på kartet og søk opp hoteller og severdigheter. Finnes drøssevis av landsbyer og småsteder i distriktet. Anonymkode: e2cea...859
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #5 Skrevet 18. januar 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: De fleste turister samler seg på noen få steder, selv om det finnes mange like vakre steder i nærheten. De følger bare den mest hypede ruta. Tenk for eksempel på hvor turistene drar i Norge - det kommer horder til Lofoten eller Flåm, men om man drar til f.eks. Helgeland eller et random idyllisk sted ved Sognefjorden ser man hovedsakelig lokale. Mitt beste tips er å dra til en liten kystby i Sør-Frankrike eller Italia. Gjør litt research, bestill fly til nærmeste større by. Er greie priser til f.eks. Bordeaux eller Pisa, og så setter du deg på toget en times tid. Kikk på kartet og søk opp hoteller og severdigheter. Finnes drøssevis av landsbyer og småsteder i distriktet. Anonymkode: e2cea...859 Leste du hele innlegget eller? Du får vel fly til Bali, Bankok eller noe og søke deg opp et mindre sted. Mindre by, færre turister. Anonymkode: 5adbe...b27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå