AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #1 Skrevet 17. januar 2020 Kjør debatt Jeg blir provosert. Hilsen prøver i 2 år 2 mnd Anonymkode: 4ba27...ec3 9
Silva Pluvialis Skrevet 17. januar 2020 #2 Skrevet 17. januar 2020 Nei. Hvorfor skulle jeg det? Om de har barn og ønsker seg et til, så må de få lov til å være lei seg om de ikke får det til. 24
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #3 Skrevet 17. januar 2020 Det er lov å være lei seg når livet ikke blir sånn man har tenkt. Men irritert, ja det kan jeg bli. Jeg drømmer om å få ett barn. Det er ingen selvfølge og ingen menneskerett å få barn i det hele tatt, så jeg ser på alle som har greid det som ekstremt heldige. Man er heller ikke barnløs selv om man ikke får like mange barn som man ønsker seg - har man ett barn er man ikke barnløs Anonymkode: 5c032...69a 12
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #4 Skrevet 17. januar 2020 1 minutt siden, Gorilla said: Nei. Hvorfor skulle jeg det? Om de har barn og ønsker seg et til, så må de få lov til å være lei seg om de ikke får det til. Jeg forstår at det oppleves vondt for barnløse som ønsker barn å høre folk med to barn klage over at de ikke får et tredje. Det blir som å stå utenfor boligmarkedet og høre på venninna som klager over at hun "bare" har råd til å kjøpe leiligheter under 50 kvm. Anonymkode: 90b47...5a4 19
Aragorn ll Elessar Skrevet 17. januar 2020 #5 Skrevet 17. januar 2020 Har aldri hørt om noen med barn som sutrer over barnløshet jeg mener har man barn er man ikke barnløse. 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #6 Skrevet 18. januar 2020 Ja, blir fryktelig provosert. Og synes det er forferdelig dumt at det offentlige dekker søskenforsøk (ivf). Anonymkode: 80f63...1a2 8
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #7 Skrevet 18. januar 2020 Man er ikke barnløs om man har barn fra før av, men om man prøver på barn nummer to og ikke får det til, så er det en tøff prosess uansett hvor mange barn man har fra før. Prøving har det dessverre med å bli et altoppslukende tema. Man legger så mye tanker og energi i prosessen (i alle fall om man har prøvd en stund) at man går lett i kjelleren når det ikke går. Sekundær barnløshet kan være minst like tøft som primær barnløshet. Har sett her på forumet at noen mener at de som allerede har barn ikke skal få lov til å sørge siden de allerede har barn. Det blir for dumt mener jeg. Det værste er nok de som mener at det offentlige ikke skal støtte søskenforsøk, man må ikke synke så lavt fordi man selv ikke får det til at man ikke kan klare å ønske noen andre å lykkes om det så skulle gjelde barn 1, 2 eller 3. Kommer dere dit selv engang at dere trenger hjelp til å lage et søsken, så tror jeg nok dere priser dere lykkelig for at man kan få det. Jeg heier på alle på dette forumet som så gjerne ønsker seg barn, om det så er barn nummer 1 eller 4! Selv om andre får det til så minsker ikke det sjansen for at jeg skal få det til. Det er viktig å kunne være glad på andres vegne. Om det så er noen anonyme på et forum som kommer med en støttende kommentar så betyr det så uendelig mye i en prosess som man kanskje ikke deler med noen andre enn mannen❤️ Anonymkode: 21391...412 22
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #8 Skrevet 18. januar 2020 Nei. Blir jo fryktelig slitsomt å gå rundt å irritere seg over andres følelser. Unner folk å få de barna de ønsker seg. Anonymkode: 138a7...f48 9
exictence Skrevet 18. januar 2020 #9 Skrevet 18. januar 2020 Nei, det er deres sak. Lar meg ikke irritere over at de sutrer, men er jo ikke hyggelig å være med sånne som sutrer. Men de om det. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #10 Skrevet 18. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer dere dit selv engang at dere trenger hjelp til å lage et søsken, så tror jeg nok dere priser dere lykkelig for at man kan få det. Kommer til å komme i den situasjonen og velger da selvfølgelig å gå privat. Noe alle burde gjøre når det gjelder søskenforsøk. Anonymkode: 80f63...1a2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #11 Skrevet 18. januar 2020 Jeg har ei venninne som ble skadet i første graviditet og overlevde fødselen med nød og neppe. Hun er anbefalt å ikke få flere barn. At hun noen ganger uttrykker sorg over at barneflokken ikke ble den store, tette flokken hun drømte om, men derimot kun én, er jo en ekstremt forståelig sorg. Jeg har aldri skjønt dette behovet med å undergrave andre menneskers sorg. Vi har ulike lodd her i livet, men følelsene våre er like. Anonymkode: fe13f...f62 29
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #12 Skrevet 18. januar 2020 Nei, jeg har ikke blitt det. Nå har jeg fått barn selv, men vi holdt på med IVF for å få et barn samtidig med at noen jeg kjente strevde med å få nr. to. Jeg opplevde først og fremst at vi forstod hverandre og de vanskelige tankene rundt infertilitet. Nå var mine venner tydelig på at de var lykkelige over å ha et barn fra før da, men nedturene i prøveprosessen var tøffe for dem og. Dermed opplevde jeg at de virkelig forstod hvordan jeg hadde det. Jeg tenkte også en del på dette med at vi nok lå an til å ikke få flere selv hvis vi var heldige å få ett barn. Vi kunne snakke sammen om følelsene rundt det også. Anonymkode: be61a...b8d 3
Gjest O.G. Skrevet 18. januar 2020 #13 Skrevet 18. januar 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjør debatt Jeg blir provosert. Hilsen prøver i 2 år 2 mnd Anonymkode: 4ba27...ec3 Ja.
Hulderen Skrevet 18. januar 2020 #14 Skrevet 18. januar 2020 Man kan ikke sutre over barnløshet når man har barn, det sier seg selv! Kanskje du skal google hva ordet barnløs betyr? Jeg er forøvrig barnløs selv. 2
momo Skrevet 18. januar 2020 #15 Skrevet 18. januar 2020 Men det er jo en sorg å ikke få barn, samme om det er barn nr. 1 eller 3. Men skjønner selvfølgelig at det er en større sorg og ikke få barn i det hele tatt. Men det betyr jo ikke at det ikke er vondt for de som ikke får barn nummer 2 eller 3. Jeg hadde selv 6 SA da vi prøvde på nummer 2, og det var en stor sorg. Og jeg var faktisk sikker på at jeg aldri ville få flere barn. Men utrolig nok så fikk vi barn 4 år etter vi startet på prøving av nummer 2. Og jeg er så takknemlig for at jeg har fått de 2 fantastiske barna mine, jeg vet det ikke er en selvfølge. Men det som og var vondt da jeg mistet gang nummer 6, var at venner og familie, sa at jeg ikke hadde noe å være lei meg for, jeg skulle bare være glad for at jeg hadde barn. 6
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #16 Skrevet 18. januar 2020 Nei. Alle har sine ønsker og drømmer. Og enhver sorg er personlig. Jeg er selv ufrivillig barnløs, var langtidsprøver i 5 år, før vi ga opp. Det er min sorg. Jeg vet min venninne som mistet sin 4 år gamle datter til kreft relativt sett har en større sorg enn meg, selv om hun har flere barn. Men det betyr ikke at jeg ikke har lov til å ha det vondt. Anonymkode: fb2a8...449 7
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #17 Skrevet 18. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og synes det er forferdelig dumt at det offentlige dekker søskenforsøk (ivf). Anonymkode: 80f63...1a2 Dette er jeg veldig enig i! Men ellers må jo folk få lov til å beklage seg over at de ikke får de barna de ønsker seg, selv om de har barn fra før. Likt taktfullhet må man derimot kunne vise om man "sutrer" i nærheten av noen som faktisk er ufrivillig barnløse. Anonymkode: 1f39a...0a2 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #18 Skrevet 18. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, blir fryktelig provosert. Og synes det er forferdelig dumt at det offentlige dekker søskenforsøk (ivf). Anonymkode: 80f63...1a2 Hvorfor det? Ufrivillig barnløse blir jo ikke mer gravide av å nekte de med barn fra før av hjelp til å få fler? Siden vi trenger at det fødes flere barn her i landet er det også en fordel å kunne hjelpe dem ivf har fungert for en gang før enn å kjøre på med dobbelt så mange forsøk på noen som ikke får det til. Livet er ikke en konkurranse om hvem som har det verst. Anonymkode: 71524...feb 14
VeronicaAmanda Skrevet 18. januar 2020 #19 Skrevet 18. januar 2020 Dere som sutrer og føler sinne - slutt å bry dere om andre menneskers liv, har dere ikke nok med dere selv? Sekundær barnløshet er en sorg - men ikke på lik linje som total barnløshet, det har jeg full forståelse for. Mitt råd, ikke heng dere opp i andre sine livssituasjoner og se til dere selv. Om dere ikke vil lese om andre menneskers lengsel eller drømmer, ikke gå inn på les.... Sveip videre👍🏻 Jeg selv kommer fra storfamilie og ønsket en selv, men «kun fått et barn» og er sekundær uforklarlig barnløs etter 8år. Betyr ikke at jeg er misfornøyd, jeg ser velsignelsen og den store gaven vi har i jenta vår 💜hun er mitt liv💜 Men en type sorg er det.... og føler at det er urettferdig og vondt når «alle andre» får det til sååå lett. Vil så gjerne ha en større familie og gi jenta mi søsken❤️ Fått innvilget 3 offentlige forsøk. Vært igjennom et. Ble gravid men mistet rett før jul😔😭 men lever i håpet og håper vi får oppfylt ønsket vårt om et barn til❤️ Går jo ikke igjennom ALT dette fordi det er lett eller gøy.... Jeg håper inderlig at ALLE som ønsker seg barn får det - om det er 1-10stk som står på ønskelisten😅💜💜💜🙏🏻 Og er superfornøyd at det offentlige støtter søskenforsøk❤️ 7
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #20 Skrevet 18. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor det? Ufrivillig barnløse blir jo ikke mer gravide av å nekte de med barn fra før av hjelp til å få fler? Siden vi trenger at det fødes flere barn her i landet er det også en fordel å kunne hjelpe dem ivf har fungert for en gang før enn å kjøre på med dobbelt så mange forsøk på noen som ikke får det til. Livet er ikke en konkurranse om hvem som har det verst. Anonymkode: 71524...feb Det offentlige ville fått kortere ventetid og kunne gitt barnløse flere forsøk, om det ikke var for søskenforsøk. Anonymkode: 80f63...1a2 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå