Majken Skrevet 8. september 2002 #1 Del Skrevet 8. september 2002 Noen som har litt mer greie på dette enn meg? Jeg sitter med en Java oppgave, og til den trenger jeg aLibrary. Har kopiert alle filene fra nettverket på skolen (hvor det funker forøvrig) så det er ikke gæærnt med filene. Men hjemme når jeg har skrivi inn koden (som jeg også vet er riktig - for den kopierte jeg av en annen som allerede har klart oppgaven ) og skal kompilere (var det riktig uttrykk på norsk...?), så får jeg bare til svar at aLibrary finnes ikke! Føyer også til at det er BlueJ jeg bruker, og har hørt at denne er litt....... hårsår....... Men det funket jo på skolen, det er bare her på min data det ikke går. Noen ideer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest doriansen Skrevet 8. september 2002 #2 Del Skrevet 8. september 2002 Hmmmm.... Hvor har du lagt aLibrary på PC'n hjemme? Må si det med EN gang: Har ikke peil på java Men slike programmer pleier å kreve at path er oppgitt til klassene, og den vil da lete etter aLibrary der. Kanskje i classes/ under programkatalogen, eller i en annen path. dorian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. september 2002 #3 Del Skrevet 8. september 2002 Kan du ha fått slettet aLibray ved en eller anen anledning? Har du prøvd å installere Java på nytt? Er det ikke slik at Sun har inkludert en grei kompiler i en av disse Javapakkene? Det er vel slik som dorina sier, at du må muligens inkludere "path" til bibliotek(t)ene, før du begynner å kompilere Mer info om aLibrary finner du vaffal her: http://www.aw.com/info/riley/objects.html (link nederst på siden til pdf). Nullet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå