AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #1 Skrevet 17. januar 2020 Endelig har vi funne ut at vi er gravide! Jippi!! Tok 1 graviditetstest igår som hadde 2 streker, og senere på ettermiddagen 1 fra Clearblue der det sto "gravid 2-3 uker". Det jeg lurer på, fordi jeg leser forskjellig, vil det da si at jeg er 2-3 uker, eller 3-4? Det sto at ofte kunne legen mene 3-4 uker. Jeg lurer også på, når skal jeg kontakte lege? Jeg er også snusavhengig. Kan jeg trappe hardt ned og slutte helt, no i starten, eller må jeg slutte med en gang? Kjenner folk som har snust litt og røyket litt i svangerskapet, men jeg vil ikke ta sjanser om det er kjempe farlig! 😁 Anonymkode: 06a53...3b4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #2 Skrevet 17. januar 2020 Digitaltestene viser antall uker siden befruktning, altså 2-3 i ditt tilfelle. Selve svangerskapet regnes fra første dag i siste mens, altså ca to uker før befruktning. Første svangerskapskontroll hos legen er vel i uke 8 mener jeg å huske, men du kan kontakte lege og/eller jordmor nå, kan jo ta noen uker før du får time. Jeg har aldri snust eller røyket, men det er absolutt ikke anbefalt under svangerskap, du kan lese mer her: https://helsenorge.no/gravid/royking-snus-og-graviditet Anonymkode: 66884...1ec 4
Tuppeluri Skrevet 17. januar 2020 #3 Skrevet 17. januar 2020 Gratulerer! Så morro! Jeg slutta med "snus" på dagen, starta på onico i stedet. Er anbefalt å slutte helt med tobakk/nikotinholdige produkter ettersom fosteret blir sterkt påvirket av dette. Jeg snuste fort nesten en boks om dagen, så det går ann å slutte altså! 😄 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #4 Skrevet 17. januar 2020 9 minutter siden, Tuppeluri skrev: Gratulerer! Så morro! Jeg slutta med "snus" på dagen, starta på onico i stedet. Er anbefalt å slutte helt med tobakk/nikotinholdige produkter ettersom fosteret blir sterkt påvirket av dette. Jeg snuste fort nesten en boks om dagen, så det går ann å slutte altså! 😄 Tusen takk! Skal teste ut onico. Ja, jeg bruker nesten en boks om dagen og har gjort det i 6 år😶 foreløpig går det bra da. Takk for svar! Anonymkode: 06a53...3b4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #5 Skrevet 17. januar 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Digitaltestene viser antall uker siden befruktning, altså 2-3 i ditt tilfelle. Selve svangerskapet regnes fra første dag i siste mens, altså ca to uker før befruktning. Første svangerskapskontroll hos legen er vel i uke 8 mener jeg å huske, men du kan kontakte lege og/eller jordmor nå, kan jo ta noen uker før du får time. Jeg har aldri snust eller røyket, men det er absolutt ikke anbefalt under svangerskap, du kan lese mer her: https://helsenorge.no/gravid/royking-snus-og-graviditet Anonymkode: 66884...1ec Tusen takk for svar 😁 Anonymkode: 06a53...3b4
Tuppeluri Skrevet 17. januar 2020 #6 Skrevet 17. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk! Skal teste ut onico. Ja, jeg bruker nesten en boks om dagen og har gjort det i 6 år😶 foreløpig går det bra da. Takk for svar! Anonymkode: 06a53...3b4 Kan være en fordel å prøve! Jeg er i uke 20 nå, og har ikke savna det overhode. Men må ha onico, for klarer meg ikke uten noe "under leppa" 😅 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #7 Skrevet 17. januar 2020 2 minutter siden, Tuppeluri skrev: Kan være en fordel å prøve! Jeg er i uke 20 nå, og har ikke savna det overhode. Men må ha onico, for klarer meg ikke uten noe "under leppa" 😅 Ja føler på det samme! 😁 Anonymkode: 06a53...3b4 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #8 Skrevet 17. januar 2020 Gratulerer! Jeg fant ut at jeg var gravid for tre dager siden, og sluttet å snuse samme dag. Grusomt å slutte så brått og spontant, men egentlig like greit som å trappe ned. I dag føles det bedre med hensyn til aller verste snussuget. Anonymkode: a1765...819
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #9 Skrevet 20. januar 2020 På 17.1.2020 den 22.05, AnonymBruker skrev: Gratulerer! Jeg fant ut at jeg var gravid for tre dager siden, og sluttet å snuse samme dag. Grusomt å slutte så brått og spontant, men egentlig like greit som å trappe ned. I dag føles det bedre med hensyn til aller verste snussuget. Anonymkode: a1765...819 Tusen takk! Gratulerer til deg også! Ja, har prøvd å slutte brått, men må innrømme at eg tok en snus av typen i helga😶 Anonymkode: 06a53...3b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå