AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #41 Del Skrevet 19. januar 2020 17 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er en god strategi. Jeg har trent etter dagsform siden jeg la opp i idretten min i slutten av tenårene, og gjennom to svangerskap og en lang småbarnsfase. Får i perioder bare til 3x30 min i uken med «ekte» trening, pga mann i reisejobb. Jeg er likevel i veldig god form🙌🏼 Anonymkode: ce265...7ae Så flott! Det gjør meg optimistisk. 🙂 Takk for innspill! /S Anonymkode: 1051d...00b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #42 Del Skrevet 20. januar 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Så flott! Det gjør meg optimistisk. 🙂 Takk for innspill! /S Anonymkode: 1051d...00b Ikke kompliser trening, du skal vel ikke delta i toppidrett eller bodyfitness? 1. Har du en styrkeløfterklubb i området, meld deg inn snarest. 2. Trene gjennom kroppen 3 ganger i uken holder fint. Basen i programmet bør ha de fleste baseøvelser, får du splitter bør du trene fullkropp ganske lenge så du bygger en god grunnstyrke. Et godt grunnlag. Husk også på hvor mange dager du vil gå på et treningsenter, livet er mer enn bare trening. Men for mange tipper det helt over uten at de kommer noen vei. 3. Kostholdet er ekstremt viktig, bruk "vanlig" mat. Tilskudd er ikke nødvendig. 4. Hvile er ekstremt viktig, kroppen må gjøre seg klar til ny økt. 5. Søvn er også ekstremt viktig, lag deg gode rutiner der du står opp til samme tid som mulig hver morgen. Dette trigger søvn til kvelden igjen, etter en stund har du en fin rytme du ikke bør bryte. 6. Unngå alkohol, dette er kun negativt for deg. Er masse alkoholfritt i velge i, stå imot evt drikkepress fra hjernedøde venner. Aldri gi etter, de som aldri gir seg kutter du bare ut. 7, Unngå BCAA/koffeindrikk som boost, er nok av spesielt kvinner som er avhengig av dette. Å være avhengig av en stimulant er unødig. 🙂 Anonymkode: e5594...1e2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #43 Del Skrevet 20. januar 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Ikke kompliser trening, du skal vel ikke delta i toppidrett eller bodyfitness? 1. Har du en styrkeløfterklubb i området, meld deg inn snarest. 2. Trene gjennom kroppen 3 ganger i uken holder fint. Basen i programmet bør ha de fleste baseøvelser, får du splitter bør du trene fullkropp ganske lenge så du bygger en god grunnstyrke. Et godt grunnlag. Husk også på hvor mange dager du vil gå på et treningsenter, livet er mer enn bare trening. Men for mange tipper det helt over uten at de kommer noen vei. 3. Kostholdet er ekstremt viktig, bruk "vanlig" mat. Tilskudd er ikke nødvendig. 4. Hvile er ekstremt viktig, kroppen må gjøre seg klar til ny økt. 5. Søvn er også ekstremt viktig, lag deg gode rutiner der du står opp til samme tid som mulig hver morgen. Dette trigger søvn til kvelden igjen, etter en stund har du en fin rytme du ikke bør bryte. 6. Unngå alkohol, dette er kun negativt for deg. Er masse alkoholfritt i velge i, stå imot evt drikkepress fra hjernedøde venner. Aldri gi etter, de som aldri gir seg kutter du bare ut. 7, Unngå BCAA/koffeindrikk som boost, er nok av spesielt kvinner som er avhengig av dette. Å være avhengig av en stimulant er unødig. 🙂 Anonymkode: e5594...1e2 Takk for tips! Høres ut som jeg intuitivt har gjort en del riktig ut ifra det du nevner. (For ordens skyld trener jeg bare for å bli sterk og forebygge sykdom, med synlig økt muskelmasse som en bonus.) Prioriterer søvn, næringsrik hjemmelaget mat, drikker sjelden og lite alkohol, og kuttet drastisk ned på all drikke med koffein i løpet av fjoråret. Har undersøkt litt vedrørende hva som finnes av styrkeløftklubber i nærområdet mitt. Virker som at det kanskje finnes to stk. Litt uklart om klubbene er aktive, men det skal jeg nok finne ut mer av. /S Anonymkode: 1051d...00b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #44 Del Skrevet 21. januar 2020 (er kvinne, fant disse for leeenge siden, da de hadde kanskje 100 000 subs, så følger ikke så ofte med lengre, da jeg føler meg komfortabel med styrke på egenhånd Men de har alltid hatt gode tips og nøye instrukser på hvordan utføre øvelser. Ville sjekket det ut! Anonymkode: 8cd3d...711 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #45 Del Skrevet 22. januar 2020 Målet har vært å trene 3 ganger i uka, men jeg har flere ganger vært nede i 2, på grunn av lang restitusjonstid(?), der stølheten først har gitt seg flere dager etter en økt, f.eks. vart i 3 dager. Stølheten har altså gjort at jeg noen ganger velger bort den ene økta for å gi kroppen mer tid på å komme seg. Er dette klokt, eller bør jeg trene selv om jeg fremdeles er støl? Har fått en fiks idé om at det å løfte når jeg er støl fra før kan ødelegge for noe av muskelveksten. 🤔 /S Anonymkode: 1051d...00b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thie Skrevet 23. januar 2020 #46 Del Skrevet 23. januar 2020 Det høres ut som du har mye gode tanker rundt trening, jeg ville ikke vært bekymret Jeg har bare et banalt råd til deg jeg vil understreke ; kontinuitet. Det trumfer alt annet. Bygge muskler tar år og hvis man tenker at man skal få gode resultater etter et halvt år er det lett å bli demotivert (men jeg ser du skriver at du har et livslangt fokus). Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 23. januar 2020 #47 Del Skrevet 23. januar 2020 På 17.1.2020 den 19.08, AnonymBruker skrev: Husk at kvinnens syklus har mye å si da, før og etter eggløsning osv. Påvirker treningen mye hos kvinner. Børge har jo skrevet om dette, også Silje Mariela. Anonymkode: cb2f0...297 Kan ha mye å si, ikke har. Selv har jeg vært hardpakka med muskler, men aldri merket noe til det du skriver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 23. januar 2020 #48 Del Skrevet 23. januar 2020 På 20.1.2020 den 19.15, AnonymBruker skrev: Takk for tips! Høres ut som jeg intuitivt har gjort en del riktig ut ifra det du nevner. (For ordens skyld trener jeg bare for å bli sterk og forebygge sykdom, med synlig økt muskelmasse som en bonus.) Prioriterer søvn, næringsrik hjemmelaget mat, drikker sjelden og lite alkohol, og kuttet drastisk ned på all drikke med koffein i løpet av fjoråret. Har undersøkt litt vedrørende hva som finnes av styrkeløftklubber i nærområdet mitt. Virker som at det kanskje finnes to stk. Litt uklart om klubbene er aktive, men det skal jeg nok finne ut mer av. /S Anonymkode: 1051d...00b Meld deg inn i en styrkeløfteklubb! Anbefales på det sterkeste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #49 Del Skrevet 23. januar 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Målet har vært å trene 3 ganger i uka, men jeg har flere ganger vært nede i 2, på grunn av lang restitusjonstid(?), der stølheten først har gitt seg flere dager etter en økt, f.eks. vart i 3 dager. Stølheten har altså gjort at jeg noen ganger velger bort den ene økta for å gi kroppen mer tid på å komme seg. Er dette klokt, eller bør jeg trene selv om jeg fremdeles er støl? Har fått en fiks idé om at det å løfte når jeg er støl fra før kan ødelegge for noe av muskelveksten. 🤔 /S Anonymkode: 1051d...00b Stølhet må du regne med, så ikke tenk på det. Men ha minst 1 dag fri fra trening. Anonymkode: e5594...1e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå