AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #1 Skrevet 17. januar 2020 Hei, Jeg har søkt jobb i staten, og var på intervju i starten av desember. Alt gikk supert, og jeg fikk høre at jeg gjorde et godt intervju. Jeg hadde fremdeles ikke hørt noe i starten av forrige uke, så jeg sendte mail til han som holdt intervjuet. Han responderte med å ringe meg med en oppdatering, og kunne meddele at jeg var innstilt, at saken var meldt inn til tilsettingsrådet, og at de hadde argumentert godt for meg. Han var meget positiv, og avsluttet samtalen med "vi gleder oss til du kommer". Jeg tolker jo dette som jeg er innstilt som nr. 1, samtidig som jeg er veldig usikker siden jeg aldri har vært borti tilsettingsråd e.l før. Han forklarte at det hadde en frist på et par uker til å gi meg et tilbud, og at jeg skulle holde øynene oppe. Men det falt meg ikke inn å spørre når dette hadde blitt sendt til tilsettingsrådet... Må også legge til at det var 150 søkere og bare 3-4 stillinger Så antar at de har litt papirarbeid og søknader som de må gjennom - noe som naturlig nok også medfører ekstra lang behandlingstid. Kan noen forklare meg nærmere om hvordan en slik prosess fungerer? Hørtes dette positivt ut? Regner jo med at han ikke hadde avsluttet samtalen med den kommentaren om at "de gledet seg", hvis ikke. Anonymkode: 0536c...6f1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #2 Skrevet 18. januar 2020 Ansettelsesprosesser i staten tar laaaang tid. Det blir som regel samme resultat etter ansettelsesrådet- men behandlingstid tar gjerne 14 dager. Så skal det sendes ut brev og du har svarfrist på 1 uke ca tror jeg. de brukte ca 6 mnd på hele prosessen fra søknadsfristen gikk ut til jeg begynte i min statlige stilling (inkl 1 mnd oppsigelsestid på min tidligere jobb). når han sa du var innstilt så er du innstilt som nr 1 ja. Anonymkode: fc9a5...727
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #3 Skrevet 19. januar 2020 Det er normalt at ansettelsesprosess tar 6 måneder. Anonymkode: 808f3...4ec
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #4 Skrevet 22. januar 2020 På 19.1.2020 den 1.04, AnonymBruker skrev: Det er normalt at ansettelsesprosess tar 6 måneder. Anonymkode: 808f3...4ec I staten ja, ingen andre steder.... Anonymkode: fc9a5...727
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #5 Skrevet 22. januar 2020 Det er veldig vanlig at slike ting tar laaaaaaaaaang tid i Staten. Jeg jobber selv i statlig sektor. Var på intervju i midten av september og startet 1. Februar. Anonymkode: a8acd...f6d
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #6 Skrevet 22. januar 2020 Ofte har tilsettingsråd bare møter ca en gang i måneden, så det kan ta tid, avhengig av når innstillingen ble sendt inn i forhold til når neste møte er. Vanligvis gjør ikke tilsettingsrådet endringer i rekkefølgen på innstillingen, men de kan gjøre det hvis de mener en kandidat åpenbart har blitt forbigått. De kan også be om nærmere begrunnelse for rekkefølgen til kandidatene. Anonymkode: 446a3...027 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #7 Skrevet 27. januar 2020 Takk for svar. Jeg har fremdeles ikke hørt noe, men jeg er tålmodig. Jeg vurderer derimot å sende en oppfølgingsmail i dag, med blant annet spørsmål om det kan forventes at jeg får svar fra rådet innen januar er omme mtp på da eventuell oppsigelstid osv i min nåværende jobb. Jeg har allerede forfattet den, og det er en hyggelig mail - ikke masete. Noe jeg også poengterer i mailen er at jeg ikke ønsker å mase, men at jeg har et par spørsmål som jeg helt glemte å stille sist gang vi pratet sammen. TS Anonymkode: 0536c...6f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå