Gå til innhold

Hvor lenge varer et beger rømme? Til hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Spoiler

Familie med to tenåringer og en voksen. Et beger holder gjennom flere middager, er det vanlig? 

Hva bruker du rømme til? 

Anonymkode: 380e5...81f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rart spørsmål. Hvis ingen egentlig liker rømme så kan jo et beger vare svært lenge mens det kan gå med mengder hvis man har en eller to som elsker rømme. 

Her brukes for øvrig rømme (Eller lignende produkter) til rød fisk og i/på smaksrike supper og gryteretter, men aller mest brukes det som ingrediens i mat. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg kan finne på å spise bortimot et halvt beger rømme alene, til en middag 🙊

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker ikke rømme, etter årevis med å ha spist kesam istede, men, erfaringen min tilsier at et beger uansett går til et måltid hvis vi har rød fisk eller vafler.

Skrevet

Tacorelaterte retter (nachos, enchiladas, quesedilla, tacosalat), fisk, dip, vafler, pizza, lage dressing osvosv. 

Her ryker forten boks på en middag om vi er 2-3 stk :)

Skrevet

Bruker til taco, dip, supper, gryteretter, og til og med på brødskiva med enten syltetøy eller sukker på. 

Har vi til middag går en boks på oss to voksne fort, til brød varer en boks ca 1 uke. 

Anonymkode: 5d755...582

Skrevet

Jeg liker rømme, men kjøper sjelden for jeg klarer ikke å spise opp en boks før den blir dårlig, og det er ikke alltid jeg kommer på noe jeg kan lage av restene. Så hos meg kan man kanskje si at det varer altfor lenge.

Skrevet
2 minutter siden, Brunhilde skrev:

Jeg liker rømme, men kjøper sjelden for jeg klarer ikke å spise opp en boks før den blir dårlig, og det er ikke alltid jeg kommer på noe jeg kan lage av restene. Så hos meg kan man kanskje si at det varer altfor lenge.

Bruk det som dip til grønnsaker. Det gjør jeg alltid om det er litt igjen. 

Anonymkode: 02899...a90

Skrevet

Eneste jeg kommer på at jeg bruker lettrømme til er innimellom til meksikansk mat. Det er ikke alltid jeg bruker rømme som tilbehør da heller, men det hender seg. Da kanskje rundt en spiseskje. Også kan jeg bruke det til dipp/rømmedressing. Bruker da gjerne hele boksen. Men det er heller ikke så ofte. 

Seterrømme kan jeg bruke til gryter, men det er heller ikke ofte jeg gjør det. 

Men bruker derimot en del creme fraische til gryter og sauser (fra en halv boks til en hel boks). Og som tilbehør til spagetti med tomatsaus (kanskje 2-3 ts). Bruker ellers det også sjeldent som tilbehør til mat.

Anonymkode: 5cacb...ed4

Skrevet

Rømme kan også brukes i hjemmelaget potetsalat og i hjemmelaget rømmesild og andre sildevarianter som feks sennepssild eller karrisild. I alle tilfeller sammen med majones, så ikke akkurat hverdagsmat kanskje.

Og jeg bruker rømme på og i vafler. Om man har en rest som har stått en stund funker det fint i vaffelrøre (så lenge rømmen ikke er muggen). Og man kan lage bananbrød av rømmerester, eller bruke det i bananbrød, da.

Anonymkode: 65aa5...8d5

Skrevet

Rømme passer godt til laks og ørret.

Anonymkode: 9d3ed...511

Skrevet

Samboer spiser ikke rømme, så det blir bare til eget bruk. Spiser det kun når jeg lager tacos, eller når jeg lager rømmedip til potetgull. Den blir så og så alltid muggen før den er tom.

Anonymkode: 4c771...8c8

Skrevet

Det går et beger i uka i snitt tenker jeg. Uten at vi noen gang spiser det i ren form. 

Det brukes i potetsalater, i dressinger og sauser, med raspet hvitløk til pizza, til bakt potet, billinis, sammen med raspet pepperrot til fisk, på nachos, i supper, i vafler (ja, i røren), og en del annen bakst... 

Anonymkode: 7bcd4...0e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...