Gå til innhold

Samboer sikta for overgrep som skjedde for 10 år siden

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg trenger råd, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre! Igår våknet jeg til at politiet banket på døren, de spurte etter samboeren min, som også er faren til mine to barn, en på 2år og en på 2mnd. De kom og hentet han og tok han ned til stasjonen i avhør. Jeg fikk vite at han har blitt siktet for overgrep på niesa si som skjedde for 10 år siden! Han var mellom 13 og 15 når det skjedde, mens hun var rundt 6/7 alderen. Jeg kjente han ikke på den tiden og har heller aldri merka noe dårlig/rar stemmning mellom dem før.

Når han kom hjem igjen så fortalte han meg alt, jeg håper det ihvertfall, og han sa at de aldri hadde samleie, men gjorde andre ting.. Mens hun sier at de hadde samleie.. Det kom også fram at han selv hadde blitt utsatt for overgrep flere ganger med forskjellige folk han kjente, fra han var 5 år gammel til han var 16år. 

Nå veit jeg ikke hva jeg skal gjøre, jeg vil jo være der og støtte han gjennom dette, og jeg tviholder på den tanken at han var ung og ikke visste bedre og trodde det var litt normalt siden det skjedde med han.. Men samtidig så klarer jeg ikke å slutte å tenke på, som mor selv, denne stakkars moren(halv søsteren hans) og datteren hennes over hva de går gjennom. 

Tanken om å dra herfra har vært her, men samtidig så klarer jeg det ikke, jeg velger å tro på han når han sier at alt stoppet helt opp når han var 15 og at han aldri har gjort noe etter, siden han vet det er galt og har angra skikkelig på at det skjedde. Er det galt av meg? 

Noen som har noen råd på hvordan vi kan komme oss gjennom detta? 😭

Redigert: jeg STØTTER IKKE det han har gjort, jeg synes det er helt grusomt! Men det er 10 år siden, han var et barn selv, fikk det gjort mot seg selv og han er faren til mine barn. Detta er grunnen til at jeg spør om råd. 

Endret av Anonym0204
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil være der å støtte en overgrepsmann? Hva for et menneske er du?

Anonymkode: 77cb5...f46

• Liker 28
Skrevet

Det at du velger å støtte den mannen er faktisk helt vilt. Han har forgrepet seg på barn før og han kan gjøre det igjen. 

Anonymkode: ef3c7...751

• Liker 30
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det at du velger å støtte den mannen er faktisk helt vilt. Han har forgrepet seg på barn før og han kan gjøre det igjen. 

Anonymkode: ef3c7...751

Enig! At han da var ung har ikke en dritt å si!! Har han forgrepet seg på et barn så kan han finne på å gjøre det igjen!!! 

• Liker 21
Skrevet (endret)

TS.

Du må ut av forholdet nå.

Endret av O.G.
Skrevet

Det må være en helt utrolig tøff situasjon å være i. Eneste jeg kan si er at du burde kontakte legen din eller noe, for å kunne få noen profesjonelle å prate med om alt. For det her kommer til å bli tungt. 

Anonymkode: ea48d...1de

• Liker 29
Skrevet

Jeg kan ikke fortelle deg hva jeg hadde gjort i samme situasjon, eller hva du skal gjøre, for det er en situasjon jeg ikke klarer å forestille meg hvordan det er å stå i. Men jeg tror det er viktig å huske på at han selv bare var et barn da dette skjedde. Et stort barn ja, men likevel et barn. At det er helt forferdelig for den jenta det gjelder sier seg selv, men jeg ville nok prøvd å snakke og kjenne på ting. Eventuelt kreve at han går til behandling for å bearbeide de traumene han selv har fra egen barndom. 

Anonymkode: 188d4...685

• Liker 32
Skrevet

Her må du snakke med noen profesjonelle. Det høres absolutt ut som om samboeren din i tillegg til evnt straff også må i behandling. Heldigvis er ungene deres så små at du kan skjerme dem fra dette en god stund. Lykke til videre ts🌸

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er jo ikke en overgrepsmann, han var et overgrepsbarn. Jeg synes det er en vesentlig forskjell. 

Ts, er det aktuelt å snakke med noen andre enn kvinneguidens trangsynte medlemmer? En psykolog eller terapeut av noe slag? Dette er jo ganske mye å ta innover seg. Var det min mann hadde jeg prøvd å jobbe oss gjennom det sammen.

Anonymkode: d5964...cb2

En fyr på 15-16 vet at han ikke skal røre småunger.

Skrevet

Hva slags råd vil du ha TS? Om du vil at alt skal fortsette som før, så bør dere kontakte advokat og innrømme ingenting.

Hvis du lurer på om dette er noe du skal akseptere, så har du allerede fått svar.

Anonymkode: 40cfa...73f

Skrevet

Du vet at han forgrep seg på niesen, det har han fortalt deg. Han har fortalt deg det nå, fordi dette kom for en dag. Han har ikke fortalt deg det tidligere. Han fortalte deg det ikke da dere planla å få barn, så han ga deg ikke muligheten til å vurdere om du ønsket å få barn med en person som har gjort noe sånt. Hva er det som gjør at du stoler på at han forteller alt nå? Jeg vil tro at han har mye mer igjen for å få deg til å tro at dette ikke var så ille som det var, en niesen har igjen for å få folk til å tro at det var verre enn det var. Hvem trenger støtten mest, overgriper eller offer? Ønsker du å være blandt dem som gjør ting vanskeligere for niesen nå, ved å ikke tro på henne? Sett i en større sammenheng, ønsker du å være en av de som generelt gjør det vanskeligee for ofre å si fra, fordi man vet at mange blir møtt med at familie og venner ikke tror dem?

Anonymkode: 6ab26...c1b

• Liker 48
Skrevet

Ts.

Du forstår vel at det er en sjanse for at han rører ungene deres?

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er jo ikke en overgrepsmann, han var et overgrepsbarn. Jeg synes det er en vesentlig forskjell. 

Ts, er det aktuelt å snakke med noen andre enn kvinneguidens trangsynte medlemmer? En psykolog eller terapeut av noe slag? Dette er jo ganske mye å ta innover seg. Var det min mann hadde jeg prøvd å jobbe oss gjennom det sammen.

Anonymkode: d5964...cb2

Et overgrepsbarn kan lett bli en overgrepsmann. IKKE unnskyld det han har påført andre. Uansett hvordan du snur og vender på det så er det ikke mer synd på denne jævelen av en mann enn det er på niesen hans.

• Liker 18
Skrevet

Helt seriøst, jeg sier ikke dette for å være frekk eller noe slikt. Men du burde ta med deg ungene og dra. Hvis dere blir meldt til barnevernet for dette er det svært alvorlig. Og du vet jo heller ikke hva som har skjedd med barna dine så fremt du ikke har vært med far og barn hele tiden. Jeg sier ikke at det er sånn, men det er sånn bv kommer til å tenke. Jeg skjønner at du føler at du må støtte samboeren din nå, men du må heller hjelpe han i behandling og gjøre det riktige mot denne jenta. Jeg har vært den jenta selv og hvis han har gjort dette, så burde han virkelig stå for det og ta straffen sin. 

Anonymkode: d96b1...0c3

• Liker 16
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags råd vil du ha TS? Om du vil at alt skal fortsette som før, så bør dere kontakte advokat og innrømme ingenting.

Hvis du lurer på om dette er noe du skal akseptere, så har du allerede fått svar.

Anonymkode: 40cfa...73f

Du oppfordrer ts til å lyve for en advokat at overgrepene i det hele tatt har skjedd? 

• Liker 12
Skrevet

Oiii. Aner virkelig ikke. Aldri hatt en slik situasjon ❤️

Anonymkode: c680f...cd8

Skrevet

TS.

Mannen din har innrømmet at han er en pedofil. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...