AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #1 Skrevet 17. januar 2020 Ja, tittelen sier det meste. Brødene blir alltid vellykket, mens rundstykkene blir små og harde. Pleier å forheve deigen i 30 min, så elter jeg for hånd, for deretter å heve i 1 time til. Dette fungerer alltid på brødene, men ikke på rundstykker. Har jeg feil fremgangsmåte kanskje? Gjør det samme med rundstykkene, bortsett fra at jeg da lager de runde etter heving, og da blir de helt flate og vil ikke heve seg videre på stekebrettet. Noen tips? Anonymkode: 8869a...697
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #2 Skrevet 17. januar 2020 Vet ikke om det er grunnen til at dine ikke hever, men når jeg baker rundstykker lar jeg deigen forheve i minst en time, og etterhever kanskje maks en halvtime. Så jeg ville prøvd å bytte om på hevetiden. Bruker også ganske løs deig; for mye mel gir også harde rundstykker. Anonymkode: 13029...240
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #3 Skrevet 17. januar 2020 Jeg hever alltid deigen til jeg syns den er stor nok, uavhengig av tid. Luftfuktighet og temperatur kan variere og dermed kan hevingen variere. Anonymkode: ea0d5...d18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå