Gå til innhold

Hva får småbarna i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva får deres barn på 12-20 måneder som matpakke i barnehagen? Mini begynner i barnehage til uka og vi er usikre på hva matpakka skal inneholde. Mini spiser ikke brødskiver...

Anonymkode: 97636...a49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brød, grønnsaker, omelett, matmuffins, grove pizzasnurrer, middagsrester

Anonymkode: 4034a...685

• Liker 1
Skrevet

Middagsrester, grøt, frukt, grønsaker, yoghurt ++

Anonymkode: c66fa...dc8

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor spiser ikke ungen din brødskiver? 
min på 17 mnd spiser stort sett brød, men også lompe med leverpostei, og yoghurt med havregryn. De får et måltid i bhg...

Skrevet

Min spiste ikke brødskiver når hun begynte i barnehagen. Jeg sendte med hver dag siden jeg regnet med at når alle rundt henne spiste det så kom hun til å gjøre det og. Jeg tror det tok omtrent 3-4 uker før hun spiste store deler av brødskivene. 

Jeg sendte med en brødskive hver dag + yoghurt, ostestav, frukt, bær, grønnsaker, lompe med philadelphia, smoothipose, fiskekake, skinkestrimler. Altså ikke alt dette, men en kombinasjon av noe av dette.
Omelett/eggerøre er også fint, men vi har eggefri barnehage så det har ikke vi kunnet sende med. 

Hun får fortsatt dette. 

Skrevet

Vi har fullkost i barnehagen. Men min spiser alt så lenge han er sulten så det er enkelt....

Anonymkode: 56e22...b27

Skrevet

Skiver, frukt (skjærer opp i passe biter/staver), agurk/paprika, omelett, polarbrød, lefserull. Bruker stort sett smørbare pålegg som leverpostei, makrell i tomat (den på tube, mindre gris siden den er helt moset, smøreost.

Da barnet begynte i barnehagen hadde vi med en pakke grøt også. Slik de kunne hjelpe å mate dersom h*n ikke fikk i seg nok av det i matpakken. Men det har visst aldri vært noe problem :) 

Skrevet

spiser ikke brødskiver? hvorfor i allverden ikke????

Anonymkode: 2148e...e70

Skrevet

Hun har med seg bare frukt, hvis hun skal være i barnehagen så lenge at hun rekker fruktmåltidet, siden de får brødmåltid i barnehagen :) hender seg hun har med seg en youghurt også :) 

• Liker 1
Skrevet

Send med brødskiver. Du skal se barns begynner å spise det etter hvert :) Ikke legg så mye forskjellige i matboksen på en gang, da endrer ofte barna opp med å ikke spise noe fordi de ikke klarer å velge. Jeg sender med noe brødmat (skive eller knekkebrød), en yoghurt og litt grønnsaker. Bruker "vanlig" pålegg som salami, ost, skinke, skinkeost, osv. 

Ca en gang i uken sender jeg med noe annet. Da er det gjerne innbakt pølse (ekstrem favoritt!), ost og skinkehorn, innbakt taco, bananpannekaker, grove vafler, pizzasnurrer og ikke minst - middagsrester! Genialt å bruke i matboksen. Bruker å sette av noen timer til å bake en del som jeg legger i fryseren. Utrolig enkelt å bare ta opp kvelden før og matpakka er klar. 

Anonymkode: c1211...cd7

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

spiser ikke brødskiver? hvorfor i allverden ikke????

Anonymkode: 2148e...e70

Nå kan jeg ikke svare for TS, men mitt barn bare spiste det ikke. Hvorfor? Nei, det må du spørre henne om. Hun sleiket av pålegget og la fra seg brødskiva. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...