Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har brukt vibrator når dere har vært gravide? Er det farlig eller bare og kjøre på? 

Anonymkode: 928b4...55e

Skrevet

Det kan være uheldig ja

Anonymkode: 07b16...774

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kan være uheldig ja

Anonymkode: 07b16...774

Hvorfor?

Skrevet

Det burde du unngå i svangerskapet.

Anonymkode: 9d636...af0

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det burde du unngå i svangerskapet.

Hvorfor

Skrevet

Fra helsenorge.no: (https://helsenorge.no/gravid/sex-nar-du-er-gravid)

Sexleketøy når du er gravid

I Danmark fraråder den Danske Miljøstyrelsen gravide å bruke sexleketøy (dildo, vibrator, vaginalkuler osv.) når du er gravid og ammer på grunn av innholdet av hormonforstyrrende kjemiske stoff (ftalater) i enkelte produkter. 

Det finnes lite dokumentasjon på hvorvidt bruk av vibrator kan medføre fare under en graviditet. Som ved all bruk av sexleketøy er det viktig å rengjøre utstyret grundig før og etter bruk og utvise ekstra forsiktighet dersom noe kjennes ubehagelig eller smertefullt. 

Anonymkode: bb31d...38e

• Liker 2
Skrevet

Det er helt trygt i følge min jordmor. 

Anonymkode: 3d446...3b6

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er helt trygt i følge min jordmor. 

Spurte du henne om det???

Anonymkode: e091b...99a

• Liker 2
Skrevet

Bruk av vibrator inne i skjeden kan starte tidlig fødsel (sikkert sjeldent men) . Bruk av vibrator på klitoris er ikke farlig. Heller ikke sex leketøy som f eks dildoer uten vibrasjon inne i skjeden (blir jo som en penis) 

Anonymkode: 386f0...b39

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruk av vibrator inne i skjeden kan starte tidlig fødsel (sikkert sjeldent men) . Bruk av vibrator på klitoris er ikke farlig. Heller ikke sex leketøy som f eks dildoer uten vibrasjon inne i skjeden (blir jo som en penis) 

Anonymkode: 386f0...b39

Dette her er jo ikke vitenskapelig begrunnet i det hele tatt. Kan du vise til kilder?

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle hun ikke det?

Er noen som tar ansvar for seg selv å spørr om ting de lurer på! 

Ta en kondom utenpå om du er usikker, jeg brukte det lenge hvertfall. Var megakåt som gravid.

Anonymkode: 64d84...7c0

• Liker 4
Skrevet

Stakkars foster. Blir jo som om noen kjører på med slagborr i soveromsveggen din. Og i denne mest sårbare fasen for barnets utvikling . Tenker fosteret får mye stress. Klarer dere ikke vente til etter svangerskapet? Dere kan jo bruke fingre, få partner til å slikke mm.

• Liker 2
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg var usikker. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars foster. Blir jo som om noen kjører på med slagborr i soveromsveggen din. Og i denne mest sårbare fasen for barnets utvikling . Tenker fosteret får mye stress. Klarer dere ikke vente til etter svangerskapet? Dere kan jo bruke fingre, få partner til å slikke mm.

Dette er bare tull. 

• Liker 9
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan vi ikke forholde oss til helsemyndighetenes råd heller enn å shame mødre?

• Liker 6
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om vibrator din er som enn slagbor bør du virkelig vurdere enn med svaker vibrering. 

Anonymkode: 5b1cf...680

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan vi ikke forholde oss til helsemyndighetenes råd heller enn å shame mødre?

Shamer ingen, men sier min mening. Vi vet ikke konsekvensene på lang sikt, da vibratorer ikke var like utbredt på åttitallet, store og klumpete som de var. Dermed har vi ikke voksne personer å gjøre oppfølgingsstudier med. Myndighetene har tatt feil før.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om vibrator din er som enn slagbor bør du virkelig vurdere enn med svaker vibrering. 

Anonymkode: 5b1cf...680

Det var litt humoristisk da, men vibrasjoner forplanter seg i materie og spesielt vann som fosteret ligger i.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Shamer ingen, men sier min mening. Vi vet ikke konsekvensene på lang sikt, da vibratorer ikke var like utbredt på åttitallet, store og klumpete som de var. Dermed har vi ikke voksne personer å gjøre oppfølgingsstudier med. Myndighetene har tatt feil før.

Jo du shamer, vibrasjon er ikke farlig for fosteret, slutt å spre feilinformasjon. Myndighetene er superrestrekrive med hva de anbefaler til gravide, hadde det vært en liten sjanse for at vibrasjon var farlig, så ville de sagt at det ikke var anbefalt. 

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var litt humoristisk da, men vibrasjoner forplanter seg i materie og spesielt vann som fosteret ligger i.

Hvis vibratoren din vibrerer så kraftig at den skaper mer bevegelse i fostervannet enn når du går, så ville jeg fortsatt vurdert en annen vibrator. 

Det store flertallet kan ha sex som vanlig gjennom hele svangerskapet. De fleste kan også løpe, sykle, danse, og gjøre en hel del andre treningsformer så lenge de selv føler at de er i stand til det. Jeg vet ikke hva slags sexleketøy andre benytter, men det er stort sett langt mer bevegelse under et helt vanlig samleie eller en gåtur i skogen for min del ihvertfall. 

Anonymkode: 3c1a8...e96

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...