AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #1 Skrevet 17. januar 2020 Var på et treff i går og der var det et par med en gutt på 11 mnd. Hun sa at de hadde klart å kutte ut nattammingen ved at de gir han en flaske med saft uten sukker(zeroh, funligh) osv når han våkner. Da har det gått bra. Jeg sa at man skal da ikke gi sånt til babyer? Joda, det var det bare å gjøre sa hun. Også hadde de begynt å gi han eplejuice på flasken til måltider for da ble han mer fornøyd. Og at det anbefalte hun meg å gjøre med mi jente også. De skulle også på langtur på 2 timer med buss i dag, og det likte han så godt fordi han fikk eget bussete med vanlig belte. Altså hva? Hva tenker dere om dette? Utrolig at noen går rundt å råder folk til sånt..?? Anonymkode: c354c...4d1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #2 Skrevet 17. januar 2020 Det er selvfølgelig uforsvarlig. Anonymkode: f4544...d1d 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #3 Skrevet 17. januar 2020 Jeg klarer ikke å tro på dette. Anonymkode: 7584c...188 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #4 Skrevet 17. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Var på et treff i går og der var det et par med en gutt på 11 mnd. Hun sa at de hadde klart å kutte ut nattammingen ved at de gir han en flaske med saft uten sukker(zeroh, funligh) osv når han våkner. Da har det gått bra. Jeg sa at man skal da ikke gi sånt til babyer? Joda, det var det bare å gjøre sa hun. Også hadde de begynt å gi han eplejuice på flasken til måltider for da ble han mer fornøyd. Og at det anbefalte hun meg å gjøre med mi jente også. De skulle også på langtur på 2 timer med buss i dag, og det likte han så godt fordi han fikk eget bussete med vanlig belte. Altså hva? Hva tenker dere om dette? Utrolig at noen går rundt å råder folk til sånt..?? Anonymkode: c354c...4d1 For å trappe ned på nattmating (flaskebarn) fikk jeg beskjed om å vanne ut melka eller erstatte med vann enkelte ganger. Det er godt du ikke skal høre på alle andre, men på helsestasjonen. Anonymkode: 830ca...260 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #5 Skrevet 17. januar 2020 Tenker at den siste idioten ikke er født ennå. Snakk om å være blåst. Den ungen får flotte tenner etter hvert. Anonymkode: 8bd15...69e 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #6 Skrevet 17. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er selvfølgelig uforsvarlig. Anonymkode: f4544...d1d Hvorfor det? Er jo litt rart med alt av informasjon om ernæring som er tilgjengelig idag, men tviler på at babyen dør av juice altså..er som å gi en smoothiepose det. Anonymkode: d7c50...cfa
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #7 Skrevet 17. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg klarer ikke å tro på dette. Anonymkode: 7584c...188 Forstår deg, men det er utrolig nok helt sant. TS Anonymkode: c354c...4d1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #8 Skrevet 17. januar 2020 Når jeg var liten fikk jeg saft, husholdningssaft og sukkerdrikke, det endte med at melketennene mine så ut som sveitsisk ost, og jeg glemmer aldri smerten av det. Tannlegen var snill og prøvde forsiktig å forklare meg at Velg alltid vann, og puss godt vennen. Alt var feil i min oppvekst, men jeg valgte vann senere og glemte ikke den tannlegen. IKKE gi barnet ditt søte drikker og sukkerdrikker, den lille smaker ikke forskjell om det er sukkerfri eller ikke, og blir avhengig. Ikke introduser for sukker før du ikke kan unngå det likevel. Anonymkode: 96409...551 3
I Grosny Skrevet 17. januar 2020 #9 Skrevet 17. januar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var på et treff i går og der var det et par med en gutt på 11 mnd. Hun sa at de hadde klart å kutte ut nattammingen ved at de gir han en flaske med saft uten sukker(zeroh, funligh) osv når han våkner. Da har det gått bra. Jeg sa at man skal da ikke gi sånt til babyer? Joda, det var det bare å gjøre sa hun. Også hadde de begynt å gi han eplejuice på flasken til måltider for da ble han mer fornøyd. Og at det anbefalte hun meg å gjøre med mi jente også. De skulle også på langtur på 2 timer med buss i dag, og det likte han så godt fordi han fikk eget bussete med vanlig belte. Altså hva? Hva tenker dere om dette? Utrolig at noen går rundt å råder folk til sånt..?? Anonymkode: c354c...4d1 Disse sukkerfrie saftene inneholder kunstige søtningsstoffer som jeg aldri ville gitt mine barn. 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #10 Skrevet 17. januar 2020 Tenker at det evt. kun er en kort tid for å avvenne flaska, men de perfekte kg-mødrene har selvfølgelig aldri gjort noe sånt 🙄 Anonymkode: 4d6f2...f14 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #11 Skrevet 17. januar 2020 Det er også surt, og gir tennene syreskader. Helt uforsvarlig. Anonymkode: f4c41...940 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #12 Skrevet 17. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor det? Er jo litt rart med alt av informasjon om ernæring som er tilgjengelig idag, men tviler på at babyen dør av juice altså..er som å gi en smoothiepose det. Anonymkode: d7c50...cfa Nei, det blir ikke det samme. Juice på flaske er ikke anbefalt med tanke på tennene. Videre er kunstig søtning ikke anbefalt til barn under 3 år. Men nå kommenterte jeg mest til sikringen av barnet på bussen. Anonymkode: f4544...d1d 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #13 Skrevet 17. januar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker at det evt. kun er en kort tid for å avvenne flaska, men de perfekte kg-mødrene har selvfølgelig aldri gjort noe sånt 🙄 Anonymkode: 4d6f2...f14 Trenger ikke være perfekt selv om man er normalt oppegående. Skjønner heller ikke hvordan juice eller saft skal hjelpe å avvenne flaske, da er det heller anbefalt med vann eller utvannet mme. Anonymkode: f4544...d1d 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #14 Skrevet 17. januar 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når jeg var liten fikk jeg saft, husholdningssaft og sukkerdrikke, det endte med at melketennene mine så ut som sveitsisk ost, og jeg glemmer aldri smerten av det. Tannlegen var snill og prøvde forsiktig å forklare meg at Velg alltid vann, og puss godt vennen. Alt var feil i min oppvekst, men jeg valgte vann senere og glemte ikke den tannlegen. IKKE gi barnet ditt søte drikker og sukkerdrikker, den lille smaker ikke forskjell om det er sukkerfri eller ikke, og blir avhengig. Ikke introduser for sukker før du ikke kan unngå det likevel. Anonymkode: 96409...551 Høres ut som det skortet på tannpussen? Jeg er også «generasjon saft. Har null hull.. Anonymkode: d7c50...cfa 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #15 Skrevet 17. januar 2020 Vi fikk beskjed om å gi solbærsaft da mini veide lite som ettåring. Men fikk ikke lov til å gi lettsaft, det skal man kun gi til barn over tre år. Detge sa helsestasjonen og fastlege. Anonymkode: 4439a...c8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå