AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #21 Skrevet 20. januar 2020 Treneren er åpenbart også svært sexistisk. Det er ikke én eneste kvinne på herrelandslaget! Anonymkode: 8bcca...658 1
Stina234 Skrevet 20. januar 2020 #22 Skrevet 20. januar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Den dagen hvite systematisk blir undertrykt og diskriminert kan du kalle det rasisme. At du i det hele tatt forsøker å sidestille en beskrivelse av etnisk privelegerte med rasisme viser hvor hårreisende lite empati og forståelse du har for hva rasisme er. Anonymkode: fe422...f48 Rasisme er ikke et begrep for systematisk undertrykking. Rasisme finnes mellom individer, grupper og alle etniske folkeslag. Så ikke prøv å belære med her med din nedlatende tone.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #23 Skrevet 20. januar 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Den dagen hvite systematisk blir undertrykt og diskriminert kan du kalle det rasisme. At du i det hele tatt forsøker å sidestille en beskrivelse av etnisk privelegerte med rasisme viser hvor hårreisende lite empati og forståelse du har for hva rasisme er. Anonymkode: fe422...f48 At du i det hele tatt beskriver noen som "etnisk privilegerte" er rasisme. Og sånn til din informasjon, hvite er den eneste gruppen man kan bruke ord som "blendahvit" om for å beskrive noe angående et tema som angår hudfarge. Hadde man sagt at "barnefotballen på Oslo øst begynner å bli påfallende sotsvart" så tenker jeg det hadde blitt fart på media og hylekoret for øvrig. Utsagnene er de samme, utfallet av å si det er ikke. Rasisme mot hvite godtas, mens det mot svarte ikke gjør det. For øvrig er ingen av utsagnene rasistiske. 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lagt merke til på TV-sendingene at det er få/ingen (?) mørkhudete i hallen blant norske elle svenske supportere. Til og med i Malmø hvor andelen med innvandringsbakgrunn er veldig høy. Det kan selvsagt være at jeg har sett feil når kamera sveiper innom publikum. Begynte å tenke over dette her om dagen. Men for meg virker det ikke som at håndball er spesielt interessant blant personer med innvandringsbakgrunn. Anonymkode: 1f71b...78d Det samme gjelder for ishockey. Ikke en eneste spiller med innvandrerbakgrunn (annet enn fra hvite land) på noen av lagene vi har møtt fra Malmø. At noe fenger hvite mer enn det fenger personer med annen hudfarge er det vel ikke noe galt med.. Anonymkode: efc47...c8f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå