AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #1 Del Skrevet 17. januar 2020 Kjæresten og jeg er veldig uenig om dette. Vi har begge ett barn fra før og sønnen hans får smør på skiva uten å ha noe annet på. Men jeg mener det ikke er noe pålegg, så min sønn må ha noe annet på skiva i tillegg. hva mener dere? Anonymkode: 8b192...6f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #2 Del Skrevet 17. januar 2020 Så lenge vi snakker om ekte meierismør, så er det helt innafor å ha et tjukt lag smør og ingenting annet. Snakker vi kjøpebrød og margarin, så kvalifiserer ikke det til mat i min verden. Ungene her tar seg gjerne en skive surdeigsbrød med en halv cm smør på, det er helt flott mat. Men de spiser som regel brød bare en gang om dagen, og gjerne et eller to måltider med pålegg i tapasform i tillegg. (en tallerken med egg, ost i terninger, spekepølse, grønnsaker, frukt, bær og dip av peanøttsmør eller rømme). Anonymkode: c73db...3da 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #3 Del Skrevet 17. januar 2020 Helt ok. Barnet mitt spiser veldig variert ellers, så har ingen problemer med at hun liker brødskiva si med kun smør. Anonymkode: 4f18f...34e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #4 Del Skrevet 17. januar 2020 Må presisere at jeg også da snakker om smør som i meierismør, absolutt ikke margarin, brelett, bremyk etc. Anonymkode: 4f18f...34e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #5 Del Skrevet 17. januar 2020 Mine barn spiser ofte brød med kun smør. Hva er galt med det? Anonymkode: 766f1...9e7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 17. januar 2020 #6 Del Skrevet 17. januar 2020 (endret) Mine får spise bare brød om de vil. Velge smør eller ikke smør, og velge pålegg fritt blant det som står på bordet. Min erfaring er at det jevner seg ut, og at de ender med å spise nokså variert gjennom en måned for eksempel. Hva er galt med Bremykt, forresten? Endret 17. januar 2020 av Hactar 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #7 Del Skrevet 17. januar 2020 La ungen få smør på skiva, dette er et ikke problem. Anonymkode: fa8f3...187 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #8 Del Skrevet 17. januar 2020 Så lenge ungen spiser, er jeg happy. Hun har perioder der jeg knapt får i henne noe, og da blir hva som er oppå skiva ganske underordnet. Kneipp med margarin er veldig mye mer næringsrikt enn luft og kjærlighet. Anonymkode: e7ae4...3b6 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #9 Del Skrevet 17. januar 2020 Favoritten min som barn, var «skive med bare smør» 😂 elsket det. Soft flora, så vet nå som voksen at det ikke kan kalles smør, eller «mør» som jeg sa den gang. Men favoritten min! 🙌🏻🙌🏻 Men sån sett bedre enn skive med smør og nugatti/hapå ol. 😄 Anonymkode: 74ae5...01f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #10 Del Skrevet 17. januar 2020 Jeg ser på det som helt ok med skive med smør. Jeg oppmuntrer til annet pålegg i tillegg, men tenker det ikke er noe problem de gangene datteren ikke vil ha det. Hun spiser ganske variert, og er glad i middag. Men hadde hun vært småspist, hadde jeg kanskje også vært glad for at hun fikk i seg skive med smør. Anonymkode: cdd37...dee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #11 Del Skrevet 17. januar 2020 Jeg er mer opptatt av det totale kostholdet, så hvis hen får i seg de viktigste næringsstoffene og har normal vekt, så spiller det liten rolle hva de har på en brødskive. Anonymkode: 79b34...e44 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #12 Del Skrevet 17. januar 2020 Hvis barnet bare vil ha smør synes jeg det er helt ok. Hadde selv en periode som barn der jeg bare ville spise brød med margarin. Hvis barnet egentlig vil ha noe mer eller noe annet men kjæresten din mener bare smør er nok pålegg, så er jo det noe annet. Da synes jeg barnet skal få pålegg. Anonymkode: 6d48a...8b4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #13 Del Skrevet 17. januar 2020 Ts her hvis de får det hjemme av og til tenker jeg er ok. Men at de får det med på skolen syns jeg er feil. Er brelett vi bruker. Tenker det blir en ond sirkel hvis vi lærer de til at de ikke behøver pålegg på. Blir ikke lettere neste gang. Tenker det er bedre å pushe de litt. Anonymkode: 8b192...6f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #14 Del Skrevet 17. januar 2020 4 minutter siden, Hactar skrev: Mine får spise bare brød om de vil. Velge smør eller ikke smør, og velge pålegg fritt blant det som står på bordet. Min erfaring er at det jevner seg ut, og at de ender med å spise nokså variert gjennom en måned for eksempel. Hva er galt med Bremykt, forresten? Det er delvis herdet rapsolje, ikke smør. Og raps er en autoimmuntrigger, så lurt å unngå for de som har autoimmune sykdommer (eksembarn for eksempel) Anonymkode: 4f18f...34e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 17. januar 2020 #15 Del Skrevet 17. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ts her hvis de får det hjemme av og til tenker jeg er ok. Men at de får det med på skolen syns jeg er feil. Er brelett vi bruker. Tenker det blir en ond sirkel hvis vi lærer de til at de ikke behøver pålegg på. Blir ikke lettere neste gang. Tenker det er bedre å pushe de litt. Anonymkode: 8b192...6f9 Men hva spiser de resten av dagen? Jeg tenker kanskje dette er feil område å bruke foreldremakta på. Strengt tatt risikerer du at ungen velger ost for så å kaste den i søpla på skolen, og da har du skapt konflikt mellom dere uten å oppnå noe som helst. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #16 Del Skrevet 17. januar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Favoritten min som barn, var «skive med bare smør» 😂 elsket det. Soft flora, så vet nå som voksen at det ikke kan kalles smør, eller «mør» som jeg sa den gang. Men favoritten min! 🙌🏻🙌🏻 Men sån sett bedre enn skive med smør og nugatti/hapå ol. 😄 Anonymkode: 74ae5...01f Haha samme her. Det beste jeg visste om var smør på skiva og bare det alene😂❤️ Anonymkode: 80a80...36e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #17 Del Skrevet 17. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ts her hvis de får det hjemme av og til tenker jeg er ok. Men at de får det med på skolen syns jeg er feil. Er brelett vi bruker. Tenker det blir en ond sirkel hvis vi lærer de til at de ikke behøver pålegg på. Blir ikke lettere neste gang. Tenker det er bedre å pushe de litt. Anonymkode: 8b192...6f9 Da er det jo bedre at dere bytter ut brelett med skikkelig smør da? Har barna store overvekt problemer siden dere gir dem slankemat utviklet for eldre med hjerte- og kar-sykedommer? Har du lest på innholdfortegnelsen til breletten? Anonymkode: 4f18f...34e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #18 Del Skrevet 17. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ts her hvis de får det hjemme av og til tenker jeg er ok. Men at de får det med på skolen syns jeg er feil. Er brelett vi bruker. Tenker det blir en ond sirkel hvis vi lærer de til at de ikke behøver pålegg på. Blir ikke lettere neste gang. Tenker det er bedre å pushe de litt. Anonymkode: 8b192...6f9 Hva mener du med ond sirkel og at de må pushes? Hvorfor er det så viktig at de har på pålegg? Har aldri møtt en voksen som spiser kun smør på brødskiven så om det er noe barna ønsker nå er det nok bare en fase. Anonymkode: 6d48a...8b4 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #19 Del Skrevet 17. januar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her hvis de får det hjemme av og til tenker jeg er ok. Men at de får det med på skolen syns jeg er feil. Er brelett vi bruker. Tenker det blir en ond sirkel hvis vi lærer de til at de ikke behøver pålegg på. Blir ikke lettere neste gang. Tenker det er bedre å pushe de litt. Anonymkode: 8b192...6f9 Hva er så «ond sirkel» med det?🤦🏼♀️ Anonymkode: 80a80...36e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #20 Del Skrevet 17. januar 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her hvis de får det hjemme av og til tenker jeg er ok. Men at de får det med på skolen syns jeg er feil. Er brelett vi bruker. Tenker det blir en ond sirkel hvis vi lærer de til at de ikke behøver pålegg på. Blir ikke lettere neste gang. Tenker det er bedre å pushe de litt. Anonymkode: 8b192...6f9 Hvorfor skal hun ha mere pålegg på? Smøret er pålegget. Anonymkode: b71b6...1d8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå