Gå til innhold

Apotek, returnere medisin. Noen som vet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som vet eller som jobber på apotek. Når man returnerer medisin som skal destrueres (er åpnet og brukt deler av). Blir returen registrert opp imot pasientes navn ?

Får legen beskjed om at medisinen er returnert ? 

Er ganske sterk medisin som en ikke kan kaste i søppla hjemme eller helle ut i vasken 

Anonymkode: 23e88...313

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har levert medisin i retur flere ganger, og de spør aldri om navn. Jeg leverer aldri medisin med navnet mitt på esken, da fjerner jeg enten lappen med navn eller selve esken.

Anonymkode: 47251...03f

• Liker 4
Skrevet

Å herre... skyll det ned i doskåla eller tømm ute i skogen... det er ikke en atombombe.

Anonymkode: bddcc...cf4

Skrevet

Gjør miljøet en god gjerning og lever de inn. Ingen spør om noe, de bare takker for at du faktisk kommer med de. Som noen over her skriver, bare fjern navnet ditt fra esken/boksen. Null stress😊

• Liker 15
Skrevet

Dette er sterk medisin, så destrueres må den nok. 

Men får da legen ikke beskjed om at medisinen er returnert ? Noen her som jobber på apotek som kan svare ? 

Hvis ikke det er noe automatikk i at medisinen meldes returnert, er det innanfor å be apoteket om skriftlig bekreftelse på at medisinen er mottatt eller er det noe de vanligvis ikke gjør ?

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Å herre... skyll det ned i doskåla eller tømm ute i skogen... det er ikke en atombombe.

Anonymkode: bddcc...cf4

Men det er faktisk veldig naturskadelig. Hvor tror du kloakk havner?

Hi, medisin til destruering blir ikke registrert. Du får heller gi beskjed til fastlege hvis det er viktig for deg

Anonymkode: e7389...872

• Liker 6
Skrevet

Leverte medisin for en time siden. Ingen spørsmål, de bare tok imot.

Anonymkode: 8c02f...523

Skrevet

Da jeg skulle rydde opp etter min avdøde far, la jeg bare posen på disken og sa hva det var og at jeg hadde ikke tid til å fylle ut skjema og bla bla bla. Det var bare "ok, greit".

Anonymkode: 64af8...041

Skrevet

Jeg kom akkurat fra apoteket, de bare tok i mot, kikket igjennom de og sa ikke noe :)

Anonymkode: 5f429...37a

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men får da legen ikke beskjed om at medisinen er returnert ? Noen her som jobber på apotek som kan svare ? 

Hvis ikke det er noe automatikk i at medisinen meldes returnert, er det innanfor å be apoteket om skriftlig bekreftelse på at medisinen er mottatt eller er det noe de vanligvis ikke gjør ?

Hvorfor er det så farlig at apoteket får vite at medisinen er returnert?

Anonymkode: e97a1...d3a

Skrevet

Jeg tar lappen med navnet mitt av esken. Putter medisineskene i en pose, går til apoteket sier her har dere gammel medisin og de tar imot. Aldri spørsmål om navn eller noe slik. 
Hvorfor lurer du egentlig på om legen får beskjed om at du leverer inn medisin? Er det slik at du ikke tar medisiner som avtalt med legen?

Anonymkode: 34360...54f

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil at apoteket registrerer at de har tatt imot medisinen og lurte på om det er automatikk at legen får beskjed at den er returnert.

Eller om apoteket kan skrive bekreftelse på at den er mottatt.

Litt flaut å spørre på apoteket med folk rundt, så lurte på om noen viste rutinene rundt dette

Skrevet

Dere som tar lappen av eska, hvorfor? Jeg tar bare medisinen ut av eska, ingen som har sagt noe på det.

Hvorfor må du ha det skriftlig at den er levert tilbake? Isåfall kan du jo like gjerne levere den på legekontoret ditt hvor din lege jobber.

Anonymkode: e202f...853

• Liker 1
Skrevet
På 17.1.2020 den 13.32, AnonymBruker skrev:

Jeg vil at apoteket registrerer at de har tatt imot medisinen og lurte på om det er automatikk at legen får beskjed at den er returnert.

Eller om apoteket kan skrive bekreftelse på at den er mottatt.

Litt flaut å spørre på apoteket med folk rundt, så lurte på om noen viste rutinene rundt dette

Hør med apoteket om de kan gjøre dette. Ingen skam å spørre.

• Liker 1
Skrevet

Jobber på apotek og tenkte jeg kunne svare på dette 😊

Vi tar i mot alt av medisin, med eller uten navn på. Er det etikett med navn på tar vi den av og makulerer før vi putter medisinen til destruering.

Er ingenting som blir registrert noen plass og leger får ikke noe beskjed om at dette er levert inn. 

Anonymkode: 1cd91...2e2

• Liker 4
Gjest theTitanic
Skrevet
På 17.1.2020 den 11.07, AnonymBruker skrev:

Fjern etiketten da. Det spørres ikke noe. Jeg har flere ganger levert inn medisin som har gått ut på dato uten at noen har stilt spørsmål om det. 

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber på apotek og tenkte jeg kunne svare på dette 😊

Vi tar i mot alt av medisin, med eller uten navn på. Er det etikett med navn på tar vi den av og makulerer før vi putter medisinen til destruering.

Er ingenting som blir registrert noen plass og leger får ikke noe beskjed om at dette er levert inn. 

Anonymkode: 1cd91...2e2

Slik var det da jeg jobbet i apotek for noen år siden også. :)

Anonymkode: b1de3...8e2

Skrevet

Leverte noe gamle greier jeg fant etter å ha ryddet her hjemme. Ble ikke registrert. 

Anonymkode: 751ed...2bd

Skrevet

Det blir ikke registrert opp mot pasienten på noen måte. Hvis du trenger en bekreftelse på at den er levert, så løser det seg nok. 

Skrevet

Da får jeg spørre om de kan skrive bekreftelse 🙈

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...