AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #1 Del Skrevet 17. januar 2020 Jeg lurer på.. Hvordan klarer dere å holde motivasjonen oppe med trening, spise sunt og unngå godteri? Jeg er så superdårlig på det, og nå må jeg gå ned i vekt etter en stor vektøkning de siste 2 årene! Gi meg tips, gjerne! Hvordan skal jeg holde motivasjonen oppe? Hvilke mål skal jeg sette meg? Hvordan unngå søtsug? Anonymkode: adec3...d74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bbylilly Skrevet 17. januar 2020 #2 Del Skrevet 17. januar 2020 Du kan tenke deg hvordan du har lyst til å se ut og så sette mål til hvordan du kan oppnå det. Treningssenteret kan hjelpe med motivasjonen, drar du dit 2-3 ganger i uka, drikker vann og spiser frukt,salat eller pasta minst 2-4 ganger i uka så kommer motivasjonen gradvis. man blir vanligvis mer motivert av å se på andre trene så se på youtube videoer av folk vise treningsmetoder. Etter å ha ikke spist godteri i 2 uker så kan man ta en dags pause der man spiser godteri og deretter fortsetter med 2 uker uten godteri, man blir vanligvis lei av godteri etterhvert. For å konkludere alt: Se på youtube videoer av folk trene, push deg selv til å dra på treningssenter minst 1-2 ganger i uka (minimum 1t per gang), lag en treningsplan og følg den, sett mål på å kunne trene minst 4-8 ganger i måneden, spise frukt, salat (salat bar på rema 1000 funker) eller pasta minst 1 gang per uke. For å unngså søtsug så ta 2 uker pause fra godteri (prøv så godt du kan) og den første lørdagen etter 2 uker har gått kan du spise litt godis og deretter starter 2 uker pausen igjen rett etter. Lykke til, heier på deg!! du vil takke deg selv senere i livet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RoNo Skrevet 17. januar 2020 #3 Del Skrevet 17. januar 2020 Jeg synes det hjelper å være med på slanke trådene her inne. Da er jeg ikke alene om saken, og du kan bla i tråden å se progresjon i lengre perspektiv. Jeg har satt meg mål om at vekten skal bli det den var når jeg var tilfreds og ikke tenkte noe på vekt og mat. Å veie mat og snop og logge dette er også motiverende og hjelper på sug. Du får tenkt etter om det er verd det.. så logg maten før du spiser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #4 Del Skrevet 17. januar 2020 For min del blir jeg motivert av telling av kcal. Dette er budsjettet mitt for dagen/uka. At jeg ikke spiser over er litt motivasjon i seg selv for meg. I tillegg planlegger jeg kosedager fram i tid hvor det er lov å spise det man vil. Da mener jeg en spesifikk dato hver mnd eller tenkte og se om det funker annenhver mnd. Så ser jeg liksom fram til det. For om vektnedgangen skal være varig, så må det innebære kos. Jeg klarer ikke å ikke spise godteri mer resten av livet. Jeg trenger nye vaner på mengde og hyppighet på kosen. Så prøver å få til noe som blir en vane jeg kan leve med til slutt. Som da skal innebære kosing en gang i blant, bare ikke hele tiden. Jeg koser meg i helgen også, men holder meg da innenfor kcal budsjett. Anonymkode: 32145...c54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RoNo Skrevet 17. januar 2020 #5 Del Skrevet 17. januar 2020 2 minutter siden, Bbylilly skrev: Du kan tenke deg hvordan du har lyst til å se ut og så sette mål til hvordan du kan oppnå det. Treningssenteret kan hjelpe med motivasjonen, drar du dit 2-3 ganger i uka, drikker vann og spiser frukt,salat eller pasta minst 2-4 ganger i uka så kommer motivasjonen gradvis. man blir vanligvis mer motivert av å se på andre trene så se på youtube videoer av folk vise treningsmetoder. Etter å ha ikke spist godteri i 2 uker så kan man ta en dags pause der man spiser godteri og deretter fortsetter med 2 uker uten godteri, man blir vanligvis lei av godteri etterhvert. For å konkludere alt: Se på youtube videoer av folk trene, push deg selv til å dra på treningssenter minst 1-2 ganger i uka (minimum 1t per gang), lag en treningsplan og følg den, sett mål på å kunne trene minst 4-8 ganger i måneden, spise frukt, salat (salat bar på rema 1000 funker) eller pasta minst 1 gang per uke. For å unngså søtsug så ta 2 uker pause fra godteri (prøv så godt du kan) og den første lørdagen etter 2 uker har gått kan du spise litt godis og deretter starter 2 uker pausen igjen rett etter. Lykke til, heier på deg!! du vil takke deg selv senere i livet. Kunne du utbrodere hvorfor pasta? Det er noe av det jeg prøver å holde meg unna, uansett hvilken strategi jeg velger. Og jeg er egentlig glad i pasta, så hadde vært gøy om jeg kunne ha det i kosten igjen. I hodet mitt ligger det i samme kategori som loff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #6 Del Skrevet 17. januar 2020 10 minutter siden, RoNo skrev: Kunne du utbrodere hvorfor pasta? Det er noe av det jeg prøver å holde meg unna, uansett hvilken strategi jeg velger. Og jeg er egentlig glad i pasta, så hadde vært gøy om jeg kunne ha det i kosten igjen. I hodet mitt ligger det i samme kategori som loff. Kjøp fullkorn?. Selv er jeg fan av å ikke kutte ut, men telle kcal og holde meg innenfor budsjettet. Anonymkode: 32145...c54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #7 Del Skrevet 17. januar 2020 Jeg trenger ikke motivasjon, jeg bare gjør det. Når det alt er bestemt, så er det ikke noe å tenke på. Anonymkode: 7971b...e04 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #8 Del Skrevet 17. januar 2020 Hemmeligheten er at du ikke trenger å være motivert for å gjøre noe 🤫 Lettere sagt en gjort, men det er faktisk det som er hemmeligheten bak å være i god form 🤓 Anonymkode: af456...750 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #9 Del Skrevet 17. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hemmeligheten er at du ikke trenger å være motivert for å gjøre noe 🤫 Lettere sagt en gjort, men det er faktisk det som er hemmeligheten bak å være i god form 🤓 Anonymkode: af456...750 Man må bare gjøre det, men man kan lage seg strategier for å gjøre utførelsen mer lystbetont og lettere. Og som bidrar til at man klarer å fortsette når 2. Uka av januar er ferdig. Anonymkode: 32145...c54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #10 Del Skrevet 19. januar 2020 På 17.1.2020 den 10.10, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på.. Hvordan klarer dere å holde motivasjonen oppe med trening, spise sunt og unngå godteri? Jeg er så superdårlig på det, og nå må jeg gå ned i vekt etter en stor vektøkning de siste 2 årene! Gi meg tips, gjerne! Hvordan skal jeg holde motivasjonen oppe? Hvilke mål skal jeg sette meg? Hvordan unngå søtsug? Anonymkode: adec3...d74 Når det gjelder vektnedgang handler det ikke om motivasjon, men om å utføre. Noen ting må man bare gjøre. Som å pusse tenna, eller betale regninger. Slik er det med vektnedgang også. Man må spise riktig, man må trene, selv om man ikke har lyst. Lysten kommer etterpå, når man kjenner at kroppen blir lettere og maten smaker bedre. Og sexen blir bedre. Lover! Anonymkode: b0590...c35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbre Skrevet 19. januar 2020 #11 Del Skrevet 19. januar 2020 Hadde store problemer med søtsug tidligere, gikk nesten 1 bøtte med is dagen før og det var en mørk periode. Bestemte meg å spise vanlig mat og sørge for at blodsukkeret er oppe. Tenke at "jeg skal ikke bli fristet til å kjøpe noe veldig usunt før jeg har spist brødskive", og som regel var det enklere å kjøpe sunt og variert kost som ikke er frossenpizza, is, sjokolade, potetgull osv.. Ha alltid frukt synlig i skål i stua eller kjøkkenet, da tar man når man blir litt fysen og unngår å bli sulten. Ta en ting om gangen, og til trøst er det stor sannsynlighet at du endrer vaner og blir mye lettere (bare en del av hverdagen) hvis du har holdt på ca 1 måned. Drastisk helomveldning skjedde ikke, men startet i det små med 1-2 ganger trening på senter i uken, etter noen år er det mellom 3-6 ganger i uken på treningsstudio nå. Det jeg merket tidligere når jeg ikke kjente på motivasjon var at det verste er tanken å komme seg på trening, man føler seg trett og sliten og orker ikke trening. Men hvis man ikke stiller store krav til seg selv og tenker a la "jeg skal dra på trening og gi et forsøk, er jeg sliten innen 10-15 min og orker ikke, så går jeg" og som regel får man motivasjon, føler seg bedre og kjører en 40-60 min økt. Man får mestringsfølelse og blir veldig stolt av seg selv, samt får man dopamin av trening. I starten av livsstilsendring må man basere innsats og dedikasjon til tross at man har ikke motivasjon. Man gjør disse tingene for å få motivasjon i sikt, og det er utrolig vanskelig - men ikke umulig, og selv om man har skeiet ut er det viktig å ikke være slem mot seg selv og tenke at det "ødela alt", tilbakesteg skjer ofte. Det blir lettere! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #12 Del Skrevet 17. februar 2021 On 1/17/2020 at 10:28 AM, Bbylilly said: Du kan tenke deg hvordan du har lyst til å se ut og så sette mål til hvordan du kan oppnå det. Treningssenteret kan hjelpe med motivasjonen, drar du dit 2-3 ganger i uka, drikker vann og spiser frukt,salat eller pasta minst 2-4 ganger i uka så kommer motivasjonen gradvis. man blir vanligvis mer motivert av å se på andre trene så se på youtube videoer av folk vise treningsmetoder. Etter å ha ikke spist godteri i 2 uker så kan man ta en dags pause der man spiser godteri og deretter fortsetter med 2 uker uten godteri, man blir vanligvis lei av godteri etterhvert. For å konkludere alt: Se på youtube videoer av folk trene, push deg selv til å dra på treningssenter minst 1-2 ganger i uka (minimum 1t per gang), lag en treningsplan og følg den, sett mål på å kunne trene minst 4-8 ganger i måneden, spise frukt, salat (salat bar på rema 1000 funker) eller pasta minst 1 gang per uke. For å unngså søtsug så ta 2 uker pause fra godteri (prøv så godt du kan) og den første lørdagen etter 2 uker har gått kan du spise litt godis og deretter starter 2 uker pausen igjen rett etter. Lykke til, heier på deg!! du vil takke deg selv senere i livet. 😂 Anonymkode: 7af27...6be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #13 Del Skrevet 17. februar 2021 Å søren, trodde dette var en tråd om motivasjon generelt jeg. Merker jeg begynner å miste litt motivasjonen pga korona og nedstengning🤪 Jaja, feil tråd for meg😝 Anonymkode: 830d2...2bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ylvali Skrevet 17. februar 2021 #14 Del Skrevet 17. februar 2021 Tråden er over 1 år siden og før alt stengte med korona🙂 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Å søren, trodde dette var en tråd om motivasjon generelt jeg. Merker jeg begynner å miste litt motivasjonen pga korona og nedstengning🤪 Jaja, feil tråd for meg😝 Anonymkode: 830d2...2bc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #15 Del Skrevet 17. februar 2021 Periodisk faste var game changer for meg. Anonymkode: d00c9...645 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #16 Del Skrevet 17. februar 2021 Bbylilly skrev (På 17.1.2020 den 10.28): Du kan tenke deg hvordan du har lyst til å se ut og så sette mål til hvordan du kan oppnå det. Treningssenteret kan hjelpe med motivasjonen, drar du dit 2-3 ganger i uka, drikker vann og spiser frukt,salat eller pasta minst 2-4 ganger i uka så kommer motivasjonen gradvis. man blir vanligvis mer motivert av å se på andre trene så se på youtube videoer av folk vise treningsmetoder. Etter å ha ikke spist godteri i 2 uker så kan man ta en dags pause der man spiser godteri og deretter fortsetter med 2 uker uten godteri, man blir vanligvis lei av godteri etterhvert. For å konkludere alt: Se på youtube videoer av folk trene, push deg selv til å dra på treningssenter minst 1-2 ganger i uka (minimum 1t per gang), lag en treningsplan og følg den, sett mål på å kunne trene minst 4-8 ganger i måneden, spise frukt, salat (salat bar på rema 1000 funker) eller pasta minst 1 gang per uke. For å unngså søtsug så ta 2 uker pause fra godteri (prøv så godt du kan) og den første lørdagen etter 2 uker har gått kan du spise litt godis og deretter starter 2 uker pausen igjen rett etter. Lykke til, heier på deg!! du vil takke deg selv senere i livet. Ha,ha, vet ikke helt hva jeg skal tro om dette 🤔 Enten er du vel mer enn litt på jordet her, eller så skriver du bare noe tull og tøys for å se om noen biter på... 😄 Anonymkode: 9b790...200 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #17 Del Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ha,ha, vet ikke helt hva jeg skal tro om dette 🤔 Enten er du vel mer enn litt på jordet her, eller så skriver du bare noe tull og tøys for å se om noen biter på... 😄 Anonymkode: 9b790...200 Hva er rart med innlegget? Anonymkode: 32145...c54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bbylilly Skrevet 17. februar 2021 #18 Del Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ha,ha, vet ikke helt hva jeg skal tro om dette 🤔 Enten er du vel mer enn litt på jordet her, eller så skriver du bare noe tull og tøys for å se om noen biter på... 😄 Anonymkode: 9b790...200 Dette er ut i fra det som har funket for meg ihvertfall men det kan skyldes høy metabolisme🤷🏻♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ytdhd Skrevet 17. februar 2021 #19 Del Skrevet 17. februar 2021 isbre skrev (På 19.1.2020 den 11.24): Hadde store problemer med søtsug tidligere, gikk nesten 1 bøtte med is dagen før og det var en mørk periode. Bestemte meg å spise vanlig mat og sørge for at blodsukkeret er oppe. Tenke at "jeg skal ikke bli fristet til å kjøpe noe veldig usunt før jeg har spist brødskive", og som regel var det enklere å kjøpe sunt og variert kost som ikke er frossenpizza, is, sjokolade, potetgull osv.. Ha alltid frukt synlig i skål i stua eller kjøkkenet, da tar man når man blir litt fysen og unngår å bli sulten. Ta en ting om gangen, og til trøst er det stor sannsynlighet at du endrer vaner og blir mye lettere (bare en del av hverdagen) hvis du har holdt på ca 1 måned. Drastisk helomveldning skjedde ikke, men startet i det små med 1-2 ganger trening på senter i uken, etter noen år er det mellom 3-6 ganger i uken på treningsstudio nå. Det jeg merket tidligere når jeg ikke kjente på motivasjon var at det verste er tanken å komme seg på trening, man føler seg trett og sliten og orker ikke trening. Men hvis man ikke stiller store krav til seg selv og tenker a la "jeg skal dra på trening og gi et forsøk, er jeg sliten innen 10-15 min og orker ikke, så går jeg" og som regel får man motivasjon, føler seg bedre og kjører en 40-60 min økt. Man får mestringsfølelse og blir veldig stolt av seg selv, samt får man dopamin av trening. I starten av livsstilsendring må man basere innsats og dedikasjon til tross at man har ikke motivasjon. Man gjør disse tingene for å få motivasjon i sikt, og det er utrolig vanskelig - men ikke umulig, og selv om man har skeiet ut er det viktig å ikke være slem mot seg selv og tenke at det "ødela alt", tilbakesteg skjer ofte. Det blir lettere! Trist at ingen har likt dette innlegget før nå. Det du skriver her er gull verdt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #20 Del Skrevet 17. februar 2021 Du trenger ikke motivasjon, men disiplin og gode rutiner. Motivasjonen kommer når resultatene kommer, men i starten må du bruke litt viljestyrke. Anonymkode: e67e9...8b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå