Gå til innhold

Mannen blir sur når baby våkner om natten, dritlei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en baby påsnart 10 mnd

Nå er klokken 03 og hun er lysvåken. Jeg prøvde en stund å få henne til å sovne igjen, men hun bare skriker og skal opp. Nå sitter vi i stuen, kanskje hun blir trøtt igjen snart. Mannen derimot tok dynen og puten og raste inn på gjesterommet. Jeg spørte hva han skulle og han sa sove. 

Han er i permisjonen, og jeg har fri i dag. 

Altså hva tenker dere? Jeg ble dritsur på han. Hvorfor er det en selvfølge at jeg hver gang skal ta henne, mens han bare kan bestemme seg for at nei det er natt, han skal sove. Det er normalt at en baby våkner av og til i perioder! Arhhhhh. Får helt avsmak på han... 

Anonymkode: 3ae32...b7c

• Liker 19
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel greit å stoppe på et barn, tror du ikke? Jeg tenker selv at jeg var koko som fikk to barn, det har vært for jævlig i perioder. Minsten har spesielle behov 😭 For all del: Ikke få flere enn et barn! Det er min bønn til dere ettbarnsforeldre der ute, dere er ufattelig priveligerte!

Anonymkode: 4884f...045

• Liker 13
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel greit å stoppe på et barn, tror du ikke? Jeg tenker selv at jeg var koko som fikk to barn, det har vært for jævlig i perioder. Minsten har spesielle behov 😭 For all del: Ikke få flere enn et barn! Det er min bønn til dere ettbarnsforeldre der ute, dere er ufattelig priveligerte!

Er dette tull? 

Anonymkode: a2c5e...f68

• Liker 18
Skrevet

Mannen din skulle tatt det. Hva gjorde dere da han jobbet? Regnet med at du tok nettene da? Du skal ikke straffes fordi du har fri tenker jeg, du burde heller fått en etterlengtet natts søvn og lang morgen i senga. Men neida... skjønner at du får avsmak ja 

• Liker 18
Skrevet

Du må bare sette ned foten og si at dette her er dere faen meg to om

Anonymkode: ce5e9...08f

• Liker 27
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har fått 1 barn. Hun er frisk og enkel å ha med å gjøre. Jeg vil likevel ikke ha flere. Synes det holder med oss 3.

Anonymkode: 43490...04e

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er dette tull? 

Nei. Jeg mener dette dønn seriøst. 

• Liker 6
Skrevet

Snakk sammen om hva dere skal gjøre når ungen våkner om natten, men for all del, ikke ta den praten midt på natta. Både samboer og jeg har trampet inn på gjesterommet midt på natta, og det er jo ikke ungen vi har vært sur på, vi har vært trøtt. Man kan si og gjøre mye rart og dumt når man er trøtt. 

Anonymkode: 64c81...92c

• Liker 17
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Jeg mener dette dønn seriøst. 

Flertallet takler flere barn helt greit, for flertallet får friske barn. 

Til TS, du bør opplyse mannen din om at barn kan være våkne på natten, for det er han åpenbart ikke klar over. Han må ta sin del når han er i permisjon. 

• Liker 13
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er klokken 03 og hun er lysvåken. Jeg prøvde en stund å få henne til å sovne igjen, men hun bare skriker og skal opp. Nå sitter vi i stuen, kanskje hun blir trøtt igjen snart. Mannen derimot tok dynen og puten og raste inn på gjesterommet. Jeg spørte hva han skulle og han sa sove. 

Altså hva tenker dere? Jeg ble dritsur på han. Hvorfor er det en selvfølge at jeg hver gang skal ta henne, mens han bare kan bestemme seg for at nei det er natt, han skal sove. Det er normalt at en baby våkner av og til i perioder! Arhhhhh. Får helt avsmak på han... 

Jeg må si jeg lurer på hva dere gjør når du ikke har fri? :) 

Jeg skjønner for såvidt at du får helt avsmak på han. Han er i permisjon og burde ta nettene. 

• Liker 8
Skrevet

Slik var samboeren min også. Tenkte bare på seg selv. Det ble bare et barn på han. Han har i ettertid mast, og vært lei seg fordi jeg mener at det skulle han ha tenkt på da. Den største lærepengen han kunne ha fått spør du meg. 

Anonymkode: 77601...25d

• Liker 11
Skrevet

Ikke få flere barn med han....nå vet du hvordan han er.. jeg hadde klikket for lengst.

Anonymkode: ce598...62d

• Liker 10
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Menn er ikke så glad i barna sine som mødre, de kan hevde det så mye de vil, men la meg se en mor som stormer på gjesterommet for å sove. 

Anonymkode: 88577...025

Det er bare tull at alle menn er slik. Jeg som pappa har stått opp hver natt under baby tiden. Det var en selvfølge for meg, når mor var sliten.

Anonymkode: 6b343...00a

• Liker 17
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Selv stod jeg opp om natten mens mannen sov. Var så mye enklere for meg å takle nattevåk, han hørte ikke gråten, han våknet aldri helt og han var helt ødelagt.

Jeg klarte fint å være våken et par timer og hentet meg inn i løpet av dagen, passet alltid på å sove en halvtime midt på dagen. Enten hun sov eller var trygg i lekegrind, jeg fikk alltid til en powernap.

Ville også tatt en saklig snakk om dette til en koselig frokost, og blitt enige. Ofte våkner mor uansett og klarer også å irritere seg mye over mannen som står opp og gjør alt feil, eller at de bare tar over ungen fordi ungen alltid vil til mamma. Så da kan det ofte være greit at mamma står opp uansett, natta blir ofte enklere da, også for ungen. 

Skrevet

Menn er ikke så glad i barna sine som mødre, de kan hevde det så mye de vil, men la meg se en mor som stormer på gjesterommet for å sove. 

Anonymkode: 88577...025

Min kone. Men så er vi godt kjent med hverandres søvnmønster, så vi hadde arrangement for denne typen utfordringer.

• Liker 1
Skrevet

Så stygg han er med deg. Han respekterer deg ikke, kan hende han er for umoden for barn. Hvorfor sto du også opp sammen med ham, fordi du ammer? Eller stoler du ikke på at han kan passe på barnet på natten? Det er han som har permisjon, han må ta sin del! Akkurat som du tok jobben da du hadde permisjon.

Sett deg ned med ham i morgen. Si jeg har tatt en for laget og bært barnet vårt i 9 mnd med plagene det medførte. Gått igjennom en smertefull fødsel og med det risikert å ødelegge sexlivet, livsvarige skader i underlivet, osv. Konstant vært melkeku for ungen mens du kunne gjøre hva du ville. Stått opp flere ganger hver natt første mnd og ammet. I tillegg til den søvnmangelen har jeg tatt vare på barnet vårt på dagtid i permisjon. Det er biologisk at det er sånn og du kunne ikke steppet inn for meg. Men da skal det bare mange at den lille perioden permisjonen er så greier du oppføre deg som en far. Jeg hadde sagt helt rolig uten å være sint at måten du oppfører deg på ødelegger følelsene jeg har for deg. For du du velger å kjøre egoløp og det reflekterer hvor lite eller mye du bryr deg og meg og barnet. Barnet VÅRT. 

Her har samboeren din mulighet til å avlaste deg med et barn dere har sammen. Men han velger å tenke på seg selv? En natt som det her hadde jeg sett igjennom det om han forsto sin rolle fremover. Alle kan bli koko av søvnmangel og livet snudd på hodet. Og ta det ut på den de er glad i en natt. Men hadde han fortsatt sånn hadde jeg skjønt at han ikke ville være verken far eller partner for deg og vurdert å gå. 

Anonymkode: f31a4...79f

• Liker 10
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Minsten din har spesielle behov, det er klart du føler at det var koko få to. Jeg er en ufattelig priviligert TObarnsmor! 

• Liker 6
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å våkne flere ganger når når man er veldig trøtt kan gi slike reaksjoner. Dere bør prate om det. Min samboer sier det rett ut at han hater å bli vekt og er morgengretten. Når slikt skjer så kan han få skikkelig fæle reaksjoner som jeg bare må overse. Også har vi heller en avtale om at han får sove ut på morgenen og jeg kan sove noen timer på dagen. Er han helt utslitt i en periode så klarer jeg nattevåk selv om jeg jobber, i helgene så får jeg sove ut igjen. 

Gi og ta, ta hensyn, vis respekt. Nå må du gi, så må dere prate om når og hvordan han gir. 

Anonymkode: d7c82...c6b

Skrevet

Søvn er kjempeviktig! Derfor er det veldig bra at dere bruker gjesterommet fra tid til annen i denne fasen av livet. Slik at den ene får sove. MEN dere må avlaste hverandre slik at begge får sovet ut. Både hverdag og helg.

Ta en prat om det uten pekefingre.

Ellers synes jeg det er en dum ide å ta et barn på 10 mnd ut i stua kl 3 på natten. Det blir veldig fort en uvane når de er såpass gamle og bevisste. Bedre å bli i sengen, unngå all aktivitet, lys og stimuli. Natt er natt. 💤💤

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...