Gå til innhold

Førstegangs oppusser med lite intuitiv fargeforståelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håpet på noe fargeråd fra noen som kan dette bedre enn meg! Skal pusse opp en tomannsbolig og har ikke snøring på fargevalg og den slags. 

Vurderer sterkt ett grønt Boderap IKEA kjøkken og har googlet meg frem til at den grønnfargen går bra til jotun minty breeze som igjen er i samme palett(?) som Oslo.

Kan dette høres riktig ut?

Tenkte å male en bakveggen på kjøkken i en mer nøytral farge, den åpne spisestuen i minty breeze og med Oslo i stuen?

Det er åpen løsning fra spisestue til stue så ett alternativ er å male hele bakveggen fra spisestuen til stue i minty brezze og så male Oslo på motstående vegg. Det er der TV vil bli hengt opp og vedsiden av så står det en pen peis som i dag har hvitmalte mursstein bak, helt opp til tak.

Parketten vil være i lys eik.

Det kommer mye naturlig lys inn fra store vinduer både på kjøkken, spisestue og stue.

Finnes det noe dyktige sjeler her som kan se for seg om dette kan funke?!

Anonymkode: 4168d...1be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker det skal gå helt fint, men spørsmålet er jo; liker du grønt? Jeg ville nok ha valgt enten Minty Breeze i stue uten kontrastvegg, og begynt der for å se hvordan det ser ut, ønsker du mer definisjon ville jeg da eventuelt ha prøvd meg med Oslo. Jeg er dog en stor fan av alle fargene, men tenker likevel at det fort kan bli for mye forskjellige grønntoner, uten å vite hva du skal møblere med etc. 

Hadde i hvert fall begynt med Minty Breeze, sett hvordan det blir og så tatt kontrastveggen med Oslo senere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...