AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #1 Del Skrevet 17. januar 2020 Vil symptomene være like sterke hele tiden, eller kan det gå i bølgedaler? Jeg har vært forkjølet siden vi fikk katt for 2 mnd siden. Det blusser opp ca annenhver uke, som om jeg får en ny forkjølelse akkurat når jeg holder på å bli bra. Kan allergi være sånn, eller er man konstant like dårlig? Anonymkode: 34a43...7c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #2 Del Skrevet 17. januar 2020 Gå og ta en sjekk, rispeprøve på armen, tar ca 10 min. Anonymkode: 7f61e...977 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #3 Del Skrevet 17. januar 2020 Flere innspill? Skal ta sjekken, men lurer på erfaringer. Ts Anonymkode: 34a43...7c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 17. januar 2020 #4 Del Skrevet 17. januar 2020 Noen allergikere reagerer mer på andre katter enn egne, og motsatt. Det er ingen fasit på hva som skjer hvis du selv er allergisk. Det finnes sprayer man kan bruke på kattens pels, eller allergimedisin du kan ta fast, men hvis du er veldig allergisk, kan det være bedre for både deg og katten å omplassere den. Når det er sagt, trenger det ikke være allergi. Det er en forkjølelse i år som sitter i lenge og blusser opp igjen med ujevne mellomrom. Jeg har selv holdt på siden september og er fortsatt ikke klar av den. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #5 Del Skrevet 17. januar 2020 Jeg er allergisk og har astma som følge av det. Kroppen min bruker ca 2 uker på å venne seg til en ny katt. Frem til da er det helt jævlig 😅 Men med hund som jeg tåler dårligere kan jeg merke stor forskjell på individene. Enig i at allergi er veldig individuelt, og man må nesten føle på hvor mye man orker selv. Jeg holder ut med katt siden det gir meg så mye glede, og tar astma- og allergimedisin etter behov. Hvis jeg er sliten så blir det ofte verre så det går litt opp og ned til meg også. Ja du kan ta en test men bedre å lære sin egen allergi å kjenne selv. Jeg hadde utslag på gress og nøtter og det stemmer ikke for min del. Anonymkode: 951f2...adb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #6 Del Skrevet 17. januar 2020 Husk at du kan kryssreagere også, med noe du f.eks. har spist. Jeg reagerer på egen katt, men kun i perioder. Alle er ikke konstant like dårlig, men én allergi kan fort gjøre at man utvikler andre allergier, og pollenallergi, det vil man helst ikke utvikle. Anonymkode: 2aee6...e01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå