AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #1 Skrevet 16. januar 2020 Var inne på nav sine sider over ledige stillinger her om dagen, og fant en stilling jeg gjerne vil søke på. Skrev søknaden ferdig, og har lest den til både broren min og mannen min for å få tips til forbedring. Begge to sier at jeg ikke bør oppgi NAV som sted for hvor jeg fant stillingsannonsen, og at jeg bør lete etter den andre steder. Er det virkelig så ille å skrive at jeg fant annonsen på NAV? Jeg har lett både på finn og hjemmesiden til firmaet uten å finne den noen andre steder, vil det trekke negativt for meg at jeg nevner NAV? Jeg går jo ikke på nav, jeg er kun innom der for å lete etter ledige stillinger, og ser ikke noe galt i dette. Men tar jeg feil? Anonymkode: de74a...187
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #2 Skrevet 16. januar 2020 Det er ikke negativt å skrive at du fant annonsen der, ikke vær redd for det Anonymkode: ee667...82c 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #3 Skrevet 16. januar 2020 Nei, hvorfor skulle det være negativt. Mange bruker nav til å både legge ut stillinger og lete etter stillinger. Anonymkode: 0f65f...290
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #4 Skrevet 16. januar 2020 Hvorfor skal du skrive hvor du fant stillingen?? Anonymkode: 0d746...aba 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #5 Skrevet 16. januar 2020 Tja. Hva er alternativene, er det mulig å ta en hvit løgn og pakke det inn? F.eks velger "internett" eller noe slikt. Det ville jeg kanskje gjort. Anonymkode: ac856...6ec
abc123detvardet Skrevet 16. januar 2020 #6 Skrevet 16. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal du skrive hvor du fant stillingen?? Fordi mange selskaper liker å vite hvor de som søker finner stillingene sine. Det er ganske vanlig. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #7 Skrevet 16. januar 2020 2 minutter siden, abc123detvardet skrev: Fordi mange selskaper liker å vite hvor de som søker finner stillingene sine. Det er ganske vanlig. Da kan hun heller opplyse om dette i intervju om de spør. Personlig hadde jeg bare skrevet at jeg så deres utlysing og ønsket å søke. Anonymkode: c46a6...9e1 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #8 Skrevet 16. januar 2020 Selvfølgelig kan du det. Mange bedrifter legger kun ut på nav fordi det er dyrt å annonsere på finn. Anonymkode: f2a7f...652
abc123detvardet Skrevet 16. januar 2020 #9 Skrevet 16. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da kan hun heller opplyse om dette i intervju om de spør. Personlig hadde jeg bare skrevet at jeg så deres utlysing og ønsket å søke. Anonymkode: c46a6...9e1 "DETTE BØR SØKNADEN INNEHOLDE: En kort og god innledning Det er vanlig å skrive hvor du så stillingsutlysningen i den første setningen. For eksempel at du fant den på finn.no, eller så en lapp i vinduet på en butikk. Skriv deretter hvorfor du vil ha akkurat denne stillingen, og hvorfor du passer til jobben. Hvorfor skal de velge nettopp deg?" "Noen større steder er interessert i å vite hvor du fant annonsen, for da kan de måle hvilke kommunikasjonskanaler som er mest effektive for dem. Hvis de er ordentlig interessert, spør de gjerne om dette i en eller annen form." 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #10 Skrevet 16. januar 2020 3 minutter siden, abc123detvardet skrev: Fordi mange selskaper liker å vite hvor de som søker finner stillingene sine. Det er ganske vanlig. Om stillingen kun ligger ute på nav er det lite hensiktsmessig å fortelle hvor du fant den. De er jo selv klar over at de har lagt den ut der, og ingen andre steder (som også er svært vanlig) Anonymkode: 0d746...aba
abc123detvardet Skrevet 16. januar 2020 #11 Skrevet 16. januar 2020 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om stillingen kun ligger ute på nav er det lite hensiktsmessig å fortelle hvor du fant den. De er jo selv klar over at de har lagt den ut der, og ingen andre steder (som også er svært vanlig) Anonymkode: 0d746...aba Bare fordi den ligger på NAV betyr ikke at du nødvendigvis fant den på NAV. Første er fra NAV, den andre er fra Facebook. Du kan også ha hørt det fra venner, ansatte osv. Endret 16. januar 2020 av abc123detvardet
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #12 Skrevet 16. januar 2020 Dersom arbeidsgiverne tenker at det er negativt å henvise til nav, ser jeg ikke helt hvorfor de skulle annonsere der i det hele tatt... Så rent personlig tror jeg ikke det har betydning, og har vist til nav.no i tilfeller hvor jeg faktisk fant annonsen der. Det er jo også uansett bare en liten setning i hele søknaden: mao, resten av innholdet er mye viktigere Lykke til med jobbsøk!:) Anonymkode: ccd71...138 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå